חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המלצות של מעצבי מטבחים

 

מעצבי מטבחים הם המקור הטוב ביותר לקבלת המלצות תכנון ועיצוב למטבח החדש שלכם. הם אנשי המקצוע שיודעים היטב מה חדש בתחום, מהם החומרים המועדפים למטבח, אילו טרנדים שולטים ומה הכי פרקטי למטבח פעיל?

 

בחירת חזיתות למטבח

חזיתות הארונות הן המפגש הראשון עם המטבח. למטבח פתוח יש נוכחות ואמירה עיצובית שתשפיע על הבית כולו. פעמים רבות המטבח מתוכנן סמוך לכניסה לבית ויתכן שהוא המראה הראשון שנגלה כאשר נכנסים הבייתה. בחירת החזיתות למטבח יכולה להשפיע על התכנון הכללי של הבית, כי המטבח יכול להיות משתתף פעיל בסגנון העיצוב הכללי. מטבח בסגנון מודרני קל לשלב כמעט בכל סגנון עיצוב, מכיוון שהאסתטיקה שלו שקטה יחסית. הוא לא מטבח משתלט. היופי הוא במינימליזם שלו. 

בבחירת החזיתות למטבח לא רק האסתטיקה הגלויה לעין חשובה. מטבח הוא מוקד לפעילות רבה וגם ללכלוך ולבלאי. כמקום פעיל, שצריך להוכיח את עצמו בכל יום מחדש, חשוב לבחור בחומרים איכותיים לחזיתות, שמעבר לדרישות העיצוב יוכיחו עמידות בפעילויות השונות בו ובחומרי הניקוי. כאשר בוחרים במטבח מודרני בעיצוב מינימליסטי, המדגיש את הגימור של הדלתות, כדאי לבחור במטבח שאיכותו לא מוטלת בספק.

חומרים לחזיתות המטבח

החומרים המוצעים לחזיתות המטבח הם חומרים שצרכים, כאמור, להוכיח התאמה פרקטית לאורך זמן. ככל שחברת המטבחים מתועשת יותר ומתקדמת טכנולוגית עיבוד החומרים יהיה מתקדם וישרת טוב יותר את הייעוד שלהם. מטבחי יוקרה תמיד חושבים קדימה ויציגו את החומרים פורצי הדרך. חזיתות המטבחים המוצעים בחברות המטבחים אמורות להיות מחומרים ועיבודים שיתאימו היטב למטרתם.
החומרים לחזיתות המטבח המצטיינים בעמידות הם: פורצלן, זכוכית מחוסמת, נירוסטה, פניקס, למינציה. אלו חומרים שדרגת צפיפות החומר בהם גבוהה ולכן יגלו עמידות טובה יותר לכתמים ושריטות. חומרים קשים כמו פורצלן, זכוכית ונירוסטה יגלו עמידות גבוהה גם בחום גבוה. חומרים רגישים יותר לשריטות הם דלתות צבע, עץ או פולימר. כמובן שיש הבדל בין חברות המטבחים השונות בצורת העיבוד והייצור של החזיתות, שישפיעו על העמידות של הדלתות לאורך זמן.

משטחי עבודה למטבח

למשטחי העבודה במטבח אפשרויות רבות. הפופולרית ביותר היום היא משטחי הפורצלן למיניו, שכבר הוזכר למעלה כחומר מומלץ ואהוד לחזיתות ארונות המטבח. מכיוון שהחומר מתועש ומיוצר בטמפרטורות מאד גבוהות אחת מתכונותיו הבולטות היא עמידות גבוהה. הפורצלן מגיע בפלטות מדוקקות בעובי של 12-13 מ"מ, אפשרות המוסיפה לו צביון מיוחד. לצדו ישנם חומרים נוספים מומלצים, כמו: גרניט טבעית, משטחי קוורץ למיניהם, נירוסטה, קוריאן וחומרים נוספים אפשריים, אם כי פחות עמידים, כמו: שיש ועץ (בוצ’ר).

אם בוחרים באותו החומר לחזיתות הארונות ולמשטחי העבודה יתקבל מראה הומוגני של חומר אחד.

במשטחי פורצלן, אבן, נירוסטה וקוריאן אפשר לבצע גם את הכיורים כחלק אינטגרלי מאותו החומר. הכיורים יהיו המשך הומוגני לחלוטין של המשטח כאשר החיבורים לא נראים לעין.

התוכן הוא המנצח

מטבח אמור לענות, אם כן, על דרישות אסתטיות ופונקציונליות גם יחד. התוכן של ארונות המטבח חשוב לפחות כמו מראהו החיצוני, גם אם אינכם נמנים על חובבי הבישול המושבעים. מטבח הוא מקום פעיל, יותר או פחות, ועל כן כל דבר צריך להיות במקום הנוח ביותר לתפעול או לגישה. מטבח בכל קנה מידה צריך לענות על צרכים אינדיבידואליים ולהיות מותאם אישית.

נקודות חשובות להקפדה בתכנון התוכן של המטבח:

  • הקפדה על מרחקים נוחים בין הפונקציות העיקריות במטבח: נקודות המים והחשמל, במיוחד בין הכיור לכיריים ולמקרר. המרחקים תלויים כמובן בגודלו של המטבח אך גם במטבחים גדולים המרחקים עדיין צרכים להיות מותאמים להתנהלות עבודה שוטפת.
  • מקומות אחסון נוחים לגישה, במיוחד לכלים השימושיים היומיומיים ולמצרכים הנדרשים להיות בהישג יד באופן תדיר.
  • הקפדה על סנכרון המידות ודרישות מיוחדות, אם ישנן, בין מוצרי החשמל והכיור הנבחרים לארונות המיועדים עבורם. לכל מקרר מידה אחרת, מוצרים אינטגרליים דורשים ארון מיוחד, לעיתים ידרשו להם פתחי אוורור מתאימים ועוד פרטים שיש לקחת בחשבון בתכנון המטבח.
  • ככל שיהיו בידכם פרטים רבים יותר על סגנון התנהלותכם במטבח, אופי התכולה ומוצרי החשמל תוכנית המטבח תתאים יותר לצרכיכם ותהיה מדויקת יותר עבורכם.

 

מידות לארונות המטבח

מידות ארונות המטבח הן בדרך כלל מידות גמישות, אם כי ישנן חברות מטבחים המייצרות ארונות במידות קבועות ונוקשות. אמנם ישנם מוצרים מסוימים, כמו מדיחי כלים לדוגמא שמיוצרים בגדלים סטנדרטיים קבועים ודורשים מידה קבועה במטבח, אולם באופן כללי רצוי שהארונות יתאימו לצרכים שלכם ולא להיפך. גם מוצרי החשמל האחרים למטבח מוצעים היום בגדלים שונים ורבים, הרבה יותר ממה שהיו נהוגים בעבר, והבחירה בהתאם לצורך האינדיבידואלי קלה יותר. ולמרות הנאמר הכרחי להסתייג כאן מההכללה הגורפת, כי לא כל ארון מטבח אפשר לעשות בכל מידה. ישנם מנגנונים ופרזולים שונים שיש להם מידה או מספר מידות קבועות וכדאי להיצמד אליהן. בדרך כלל אלו יהיו המידות המבוקשות ביותר והמתאימות ביותר לפונקציה ביחס לתפקודה ולעמידותה המיטביים. בחברות מטבחי יוקרה גדולות יהיו אלו מידות שנקבעו לאחר תהליך של מחקר, פיתוח והנדסת אנוש.

מעצבי מטבחים טובים יוכלו לתכנן את המטבח האידיאלי עבורכם כך שבסופו של דבר כל ארון יתאים לצרכים האישיים של המשתמשים, לדרישות הטכניות של המוצרים השונים ובסופו של דבר יציגו את מטבח חלומותיכם.

אחת מחברות המטבחים הגדולות בעולם היא מטבחי Schuller גרמניה, ששומרת על מעמדה בקדמת העיצוב, האיכות והטכנולוגיה, כבר מעל 60 שנים. מותג הפרימיום שלה, מטבחי next125, מוצג באולם התצוגה מרהיב ברחוב גלגלי הפלדה 19 באזור התעשייה של הרצליה פיתוח. 09-9569903.

קרדיט תמונה: מטבחי המותג next125

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים