חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מראות לחניון - אביזר הבטיחות שכל חניון זקוק לו

 

חניונים, למרות השקט השורר בהם רוב הזמן, יכולים להיות מקום מסוכן לא פחות מכביש ראשי. קיימות מספר סיבות שהופכות את החניון למקום שצריך להיזהר בו

 

חניונים, למרות השקט השורר בהם רוב הזמן, יכולים להיות מקום מסוכן לא פחות מכביש ראשי. קיימות מספר סיבות שהופכות את החניון למקום שצריך להיזהר בו:

- תנועה גדולה של מכוניות. נכון שהמכוניות נוסעות לאט בחניון (או לפחות אמורות...), אך כאשר מדובר בחניון גדול עם כמות גדולה של מכוניות שנכנסות באותו זמן, יש בו תנועה ערה וכך גדל הסיכון לתאונות כאלה ואחרות.

- אין שבילים מסודרים להולכי רגל. מהרגע שהנהגים יוצאים מהמכונית ועד שהם יוצאים מהחניון, הם עוברים בנתיבים המיועדים למכוניות. מספיקה שניה אחת של חוסר תשומת לב מצד הנהג או הולך הרגל על מנת שתתרחש פגיעה.

- שדה ראייה מוגבל בתוך החניון וביציאה ממנו. כאשר אנחנו באים לבצע פניה, בין אם בתוך החניון ובין אם ביציאה ממנו, לא תמיד אנחנו רואים מה מחכה לנו מעבר לפינה. לפעמים שדה הראיה שלנו חסום על ידי קיר, צמחיה או מכוניות אחרות, דבר העלול להפוך את הפניות בחניון למסוכנות.

תפקידה של מראה פנורמית

על מנת להתמודד עם הבעיות שהוזכרו ולהפוך את החניון למקום יותר בטוח, מקובל להתקין מראות לחניון. לא מדובר על מראה שטוחה רגילה כמו שיש בבית או בחנות בגדים, אלא על מראה קמורה הידועה גם בשם מראה פנורמית. המראה, שמגיעה בקוטרים שונים וניתנת להתקנה על עמוד או קיר, מיועדת למקומות בהם שדה הראייה מוגבל ומשקפת לנו את מה שקורה בשטח אותו אנחנו מתקשים לראות. במילים אחרות - המראה מרחיבה לנו את שדה הראייה. בבואנו לבצע איזושהי פניה, נביט במראה על מנת לראות מה קורה בשטח הסמוך אלינו ונוכל לבצע אותה בבטחה כאשר נראה שהשטח פנוי ואין מכונית או הולך רגל שמתקרבים. 

סוגים של מראות לחניון

קיימים שני סוגים עיקריים של מראות לחניון 

מראות לחניון אקריליות - מגיעות בצורת ריבוע או עיגול. השתקפותן זהה לזו של מראות זכוכית והן עמידות בכל תנאי מזג האוויר מה שהופך אותן למומלצות ביותר.

מראות לחניון מפוליקרבונט - המראות האלה הן לרוב תוצרת סין ולכן זולות יותר מהמראות האקריליות. יחד עם זאת, הן פחות איכותיות ופחות עמידות לתנאי מזג האוויר השונים מאשר האקריליות ולכן הן נפוצות בעיקר בחניונים סגורים.

לסיכום - אין להקל ראש כשמדובר בחניונים ויש להתייחס אליהם ככבישים לכל דבר. בהתאם לכך, יש להתקין את אביזרי הבטיחות הנחוצים, ביניהם מראות לחניון, על מנת להפוך את החניון למקום בטוח עבור הנהגים והולכי הרגל שעוברים בו.

קרדיט תמונה: ASPROD

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים