חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

נשות העסקים החזקות בישראל בשנת 2021 

 

מדי שנה, אנחנו יכולים לראות ולשמוע, על יותר ויותר נשים אשר משתלבות בעולם העסקים בתפקידים בכירים, החל מנשים שהן בעלות עסקים משמעותיים וכלה בנשים שמכהנות בתפקידי ניהול שונים

 

מדי שנה, אנחנו יכולים לראות ולשמוע, על יותר ויותר נשים אשר משתלבות בעולם העסקים בתפקידים בכירים, החל מנשים שהן בעלות עסקים משמעותיים וכלה בנשים שמכהנות בתפקידי ניהול שונים. אנחנו גם יכולים לשמוע ולקרוא, על לא מעט נשים צעירות אשר צופים להן עתיד ורוד בעולם העסקי ומדברים עליהן, כעל הדבר הבא בתחום הניהול. 

על פניו, לא היינו אמורים להתרגש מכך יותר, בוודאי לא בפתחו של העשור השלישי במאה ה-21, אך לצערנו אלה לא פני הדברים. גם אם המצב משתנה ומשתפר, עדיין זה לא בקצב ובצורה שהיינו רוצים. אך לשמחתנו, חל שיפור והעולם שפעם היה סגור בפני נשים רבות, היום פתוח יותר, יש הרבה יותר אופציות ואין ספק שבדור הבא, כבר נוכל למצוא הרבה יותר שוויון ונשים מצליחות בעולם העסקים, לא תהיה תופעה יוצאת דופן. 

מה זה אומר נשים חזקות בעולם העסקים?

המושג אשת עסקים חזקה, הוא ייחודי, הרי לא כך נהוג לתאר אנשי עסקים, קרי גברים. זה אולי אפיון נוסף שמבדיל בהתבוננות כלפי שני המינים. בכל מקרה, מדובר על ביטוי מאוד נפוץ ולא פעם אנחנו יכולים למצוא גם דירוגים שונים של נשות עסקים חזקות בענף כזה או אחר, או דירוג של נשים חזקות בעסקים בשנה מסוימת. 

כשמדברים על אשת עסקים חזקה, הכוונה היא לאשת עסקים שנמצאת בעמדת השפעה, שיש לה כוח משמעותי, בין אם זה בעסק אשר בבעלותה או בעסק בו היא עובדת כשכירה ובכלל בענף. על פי רוב, גם בוחנים דרך ההתקדמות שלה, כמה שלבים היא היתה צריכה לעבור בשביל להגיע אל העמדה בו היא ממוקמת, ואיזו השפעה יש לה על הסביבה באופן כללי. 

חשוב לציין עוד, יש מקרים בהם השפעתה של אשת עסקים כזו או אחרת, חורגת מהענף בו היא עוסקת. למשל, אם היא מתעסקת בתחום מסוים, עדיין ההשפעה שלה על תחומים אחרים היא רבה, בזכות הכישרון, סט היכולות והעוצמה שעומדת לרשותה. 

דוגמאות לנשים עסקים חזקות בישראל

עופרה שטראוס – אין ספק שעופרה שטראוס היא אחת מנשות העסקים החזקות והמשפיעות ביותר בישראל, לא רק בשנת 2021 אלא לאורך שנים רבות. היא מנהלת את קבוצת שטראוס מהקבוצות החזקות בתחום המזון בישראל, ונחשבת למובילה חברתית בתחומים רבים נוספים. 

דנה עזריאלי – מחזיקה בתואר יו"רית קבוצת עזריאלי ובעלת השליטה בקבוצה. הקבוצה הגדולה והמשמעותית בישראל בתחום הקניונים, בעלת השפעה עצומה הן על עסקים גדולים והן על עסקים קטנים. 

אלונה ברקת – בעלת קבוצת כדורגל הפועל באר שבע. האישה היחידה שמחזיקה קבוצת ספורט משלה. בעלת השפעה שחורגת מתחום הכדורגל, ולראייה, הביקוש הרב שיש לה בקרב מפלגות פוליטיות שונות. 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים