חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מערכת סולארית ביתית – תשואה גבוה ואספקת חשמל

 

האם גם אתם מרגישים את החשמל באוויר? אנחנו בהחלט מרגישים אותו, ואפילו רואים אותו בצורתו הפשוטה ביותר – רווח כלכלי לכל משק בית, ורווח אקולוגי לכל העולם. התקנת מערכת סולארית ביתית היא כבר לא גחמה של אקטיביסטים או אנשים החיים בשוליים בניתוק מרשת החשמל

 

האם גם אתם מרגישים את החשמל באוויר? אנחנו בהחלט מרגישים אותו, ואפילו רואים אותו בצורתו הפשוטה ביותר – רווח כלכלי לכל משק בית, ורווח אקולוגי לכל העולם. התקנת מערכת סולארית ביתית היא כבר לא גחמה של אקטיביסטים או אנשים החיים בשוליים בניתוק מרשת החשמל. כיום אלו דווקא בעלי עסקים ובעלי בתים שמחפשים להקפיץ את שורת הרווח שלהם, תוך שימוש בפופולאריות של הפרספקטיבה האקולוגית והמקיימת בכדי למתג את החברה שלהם טוב יותר, ולהרוויח פעמיים, אם לא שלוש פעמים מאותו האקט.

הוצאות החשמל בישראל גבוהות. אנו חיים במדינה עם שינויים חדים בטמפרטורה. בחורף יכולים להיות ימים חמים מאוד, כאשר הטמפרטורה שוקעת מיד עם השקיעה. בקיץ? ובכן, כולכם יודעים כמה חם פה בקיץ. המזגנים עובדים שעות נוספות, המקררים מתאמצים במיוחד, מכונת הכביסה, המייבש, אינספור המחשבים ומוצרי החשמל, וכל זה מסתכם בחודש של הוצאות גבוהות על שימוש בחשמל. התקנת מערכת סולארית ביתית היא כבר לא פנטזיה, אלא המציאות היומיומית של הרבה מאוד ישראלים, שחוסכים בחשבון החשמל, ותורמים לאיכות הסביבה.

איפה מתקינים מערכת סולארית ביתית?

במילה אחת, על הגג, ובכל זאת, בכמה מילים, ישנם מספר מוקדים עיקריים של התקנת מערכות סולאריות ביתיות, ואולי תתפלאו לגלות כי הם לא בהכרח בתים:

  1. מפעלים – יותר ויותר מפעלים מתקינים על הגגות שלהם, וגם בחללים הלא מנוצלים שלהם, לוחות סולאריים ומערכות סולאריות. לא ביתי במיוחד, אבל האפקט זהה, ייצור חשמל זול ובטוח, לאורך כל שעות השמש, וחיסכון משמעותי בהוצאות.
  2. קיבוצים ומושבים חקלאיים – ולאחרונה גם מושבים לא חקלאיים, שטחי גגות נרחבים וזמינים כמו למשל בלולים תעשייתיים ורפתות גדולות, הם קרקע פורייה להתקנת מערכת סולארית ביתית לצורך ייצור חשמל בקנה מידה משמעותי ורווחי לכולם.
  3. בתים פרטיים – אם מבנה הבית שלכם מאפשר זאת, והתקנות מאפשרות זאת, גם אתם תוכלו ליהנות מהתקנת מערכת סולארית ביתית בביתכם הפרטי, עם כל היתרונות שמגיעים איתה.

מה חשוב לדעת?

לא כל גג מתאים להתקנת מערכת סולארית ביתית. ישנם מספר קריטריונים שיש לבדוק, ובדיקה זאת נעשית על ידי חברה מקצועית המתמחה בהתקנה ותחזוקה של מערכות אלו. מבין הקריטריונים הנבדקים בתהליך יש לקחת בחשבון את: 

  • שטח הגג
  • כיוון הגג ביחס לשמש
  • מיקום הפאנלים ביחס למבנה
  • גובה המבנה וגובה הגג
  • מהי צריכת החשמל של המבנה
  • גורמים סביבתיים שעלולים להוות סכנה או פשוט להסתיר את השמש
  • תקנות שונות המשפיעות על היכולת להתקין את המערכת

 לאחר שהנושאים הללו נבדקו לעומקם, וכל הפרטים החיוניים התגלו, תדעו גם אתם אם תוכלו להתקין מערכת סולארית ביתית אצלכם בבית, במידה וכן, תוכלו להתחיל לראות חיסכון מתמיד ומרשים למדי בחשבון החשמל, שכן מערכת קטנה המייצרת רק 20 קילו-וואט שעה יכולה לייצר החזר חודשי של למעלה מ-1,000 ₪ .

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים