חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חיוך יפה מתחיל עם חניכיים בריאות

 

כשאנשים חושבים על בריאות הפה, הם לרוב חושבים על השיניים. אבל חשוב לזכור שבסופו של דבר, השיניים יושבות בתוך חניכיים, ואם החניכיים לא בריאות, כיצד תהיינה השיניים בריאות? השמירה על החניכיים מתחילה בבית, בהרגלים היומיומיים שלכם, וממשיכה אצל רופא השיניים, בביקורת אחת לכמה חודשים

 

כשאנשים חושבים על בריאות הפה, הם לרוב חושבים על השיניים. אבל חשוב לזכור שבסופו של דבר, השיניים יושבות בתוך חניכיים, ואם החניכיים לא בריאות, כיצד תהיינה השיניים בריאות? השמירה על החניכיים מתחילה בבית, בהרגלים היומיומיים שלכם, וממשיכה אצל רופא השיניים, בביקורת אחת לכמה חודשים.

מי שחשובה לו בריאות הפה כבר יודע שאין תחליף לביקור אצל שיננית פעמיים בשנה לפחות, או כל 4 חודשים, וביקור אצל רופא השיניים לביקורת וטיפולים מונעים, איתור חורים בשלבי ההתפתחות הראשוניים שלהם בכדי למנוע את החמרת המצב. אם גם אתם מודאגים לגבי החניכיים שלכם, כדאי שתמשיכו לקרוא וללמוד.

שמירה על חניכיים בריאות

ישנן כמה וכמה דרכים לשמור על החניכיים שלכם בריאות ויפות:

  1. צחצוח עדין – יש לצחצח שיניים יום-יום, לפחות פעמיים ביום, בבוקר ובערב, ולעשות זאת בצורה עדינה. רופאי שיניים מסבירים שוב ושוב כיצד יש לצחצח מבלי לפגוע בחניכיים. צחצוח עדין, מעגלי, רך, ואולי זו המילה – "צחצוח", שגורם לאנשים להפעיל כוח על המברשת, וכך על החניכיים שלהם, ולפצוע אותם, ולהוביל לשחיקת חניכיים ונסיגתם.
  2. שימוש יומיומי בחוט דנטאלי – לא כולם מחזיקים בהרגל זה, אבל ניקוי החניכיים בחוט הדנטאלי הוא מהלך חיוני ובריא במיוחד. שוב, גם את הניקוי הזה יש לבצע בעדינות, וללא אגרסיביות כלל. החוט הדק מוציא את שאריות המזון שנכנסו לחלל שבין השן לחניכיים, ומונע את הריקבון של חתיכות מזון אלו באותו החלל, ובכך מגן על החניכיים שלכם.
  3. טיפול שיניים תקופתי – ישנם תהליכים פתולוגיים שונים שקשה מאוד למנוע ללא עזרה. בין עם עקב נטיות מולדות ובין עם עקב הרגלי תזונה והיגיינה שונים, הרי שרבים מאיתנו מפתחים נסיגת חניכיים ובעיות חניכיים שונות גם עם הצחצוח היומיומי והשימוש בחוט דנטאלי. לכן ישנה חשיבות עליונה לבדיקות וטיפולים תקופתיים הן אצל רופא השיניים והן אצל השיננית.

מעט על מחלות חניכיים

רבים מאיתנו סובלים מנטיה גנטית לתופעות שונות בשיניים ובחניכיים, ואחרים סובלים מכך עקב אורח חיים שאינו כולל שמירה על היגיינת הפה, או אכילה ושתייה של מזון ומשקאות בעלי פוטנציאל גבוה יותר לפגיעה בשיניים ובחניכיים.

ולו בכדי לעודד אתכם לשמוע על שיניים וחניכיים בריאות, כדאי שתכירו כמה מהמחלות הנפוצות שתוקפות את החניכיים שלנו. דלקת חניכיים (ג’ינג’ויטיס) היא ללא ספק התופעה הנפוצה ביותר, ממש כמו נסיגת החניכיים עליה נדבר עוד רגע. בדלקת החניכיים ישנו רובד של פלאק שיושב על בסיס השן. החיידקים שנמצאים שם בתחתית השן נוגסים אט-אט בחניכיים ובשן עצמה, ויוצרים דלקת.

נסיגת חניכיים היא תופעה שניונית למחלות חניכיים שונות, וגם תופעה בפני עצמה. הנסיגה של החניכיים בעצם חושפת אזורים של השן שצריכים להיות מכוסים, וכך הופכת את השיניים לרגישות יותר לחום וקור, ולחדירת חיידקים לעומק השן.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים