חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל מה שאתם צריכים לדעת על תכשיטי זהב 

 

תכשיטי זהב הם אקססורי פופולארי מאוד במשך לא מעט שנים. נשים רבות מחליטות לשדרג את ההופעה באמצעות תכשיט, ולהוסיף אופי ייחודי ויוקרתי ללוק כולו. תכשיטי זהב נמדדים ביחידה המכונה קרט, שהוא יחידת המידה לתאור דרגת הטוהר של התכשיט

 

תכשיטי זהב הם אקססורי פופולארי מאוד במשך לא מעט שנים. נשים רבות מחליטות לשדרג את ההופעה באמצעות תכשיט, ולהוסיף אופי ייחודי ויוקרתי ללוק כולו. תכשיטי זהב נמדדים ביחידה המכונה קרט, שהוא יחידת המידה לתאור דרגת הטוהר של התכשיט. לרוב התכשיטים לא יהיו מורכבים רק מהזהב עצמו מאחר ומדובר במתכת רכה ולא נוחה לפיסול ועבודה, אלא מתערובת של מתכות יוקרתיות המכונה סגסוגת

האם הזהב שברשותי מזויף

בראש ובראשונה חשוב שתדעו כי הגוון של התכשיט אינו מושפע מאחוז הזהב הטהור שבתוך הסגסוגת. לרוב מה שישפיע על הצבע הסופי של התכשיט הוא אחוז וסוג המתכות השונות שבתוך התערובת. אספנו בעבורכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם לזהות תכשיטי זהב אמיתיים:

  • בראש ובראשונה תכשיטי זהב מומלץ לקנות אך ורק אצל חנויות מוכרות וידועות בתחום. חנויות רבות רוכשות את הזהב שלהם מסוכנים ויתכנו תכשיטים אשר טוהר הזהב שבהם אינו תואם את החותמת שהוטבעה על התכשיט. הסיכוי שדבר כזה יקרה בחנויות יוקרה בעלות מוניטין הוא נמוך, וכך גדל גם הסיכוי שאתם קונים תכשיט איכותי.
  • שנית, תכשיטים שעליהם מוטבעים הסימנים HGE או RGP הם תכשיטים אשר בוודאות עשויים זהב מצופה. אם הסימנים האלו אינם מוטבעים על התכשיט, ואתם חוששים בכל זאת מטוהר התכשיט שהובטח לכם, מומלץ לבדוק היטב את הפינות החדות או המעוגלות של התכשיט אפילו תחת הגדלה, יתכן שתגלו סימנים של שחיקה או קילוף של הציפוי, ותוכלו לדעת כי התכשיט אכן מצופה.
  • על מנת לבצע בדיקה אמיתית של תכשיטי זהב יש צורך באיש מקצוע בעל ניסיון של שנים בתחום. קל מאוד ליפול בפח, שכן הזיופים טובים ודומים מאוד למקור. בדיקת זהב אמיתית לרוב משלבת בדיקת חומצה, בדיקת מגנטים ולעיתים אף שיוף וניסור של התכשיט. על כן, רכישה של תכשיטים אלו במקום אמין תבטיח כי קניתם תכשיטי זהב אמיתיים.

איך לשמר ולנקות תכשיטי זהב

היתרון הגדול של תכשיטי זהב הוא היכולת לעשות בהם שימוש במשך שנים מאחר ומדובר בחומר עמיד במיוחד, ומכאן גם היוקרה שלו. יחד עם זאת, תכשיט שנעשה בו שימוש קבוע ורציף, עשוי לאבד מהברק שלו ולהישרט, ולכן חייב לעבור ניקוי איכותי אחת לתקופה על מנת לשמר את המראה. אמנם ניקוי אצל צורף נדרש מאחר ורק איש מקצוע יוכל ללטש את התכשיט, לבצע פוליש, להסיר את השריטות הקטנות ולהחזיר לכם אותו כמו חדש. יחד עם זאת מומלץ לבצע ניקוי של תכשיטי זהב באופן קבוע גם בבית. אם התכשיט שברשותכם חלק יחסית, ולא מכיל פינות בהם עשוי להצטבר לכלוך ושומן, תוכלו לנקות אותו באמצעות סבון כלים פשוט ומברשת שיניים עדינה. מומלץ לעשות שימוש במים חמים אך לא רותחים, ולשפשף אותו בעדינות מבלי להפעיל כוח על מנת שלא לשרוט אותו. את הייבוש מומלץ לעשות באמצעות מטלית מיוחדת להברקת תכשיטים, אשר תעניק לו הברקה יפה ואיכותית.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים