חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהן מדפסות לייזר ולמי זה מתאים?

 

כל מה שרציתם לדעת על מדפסות לייזר – מה זה בכלל, והאם כדאי לכם להתחדש במדפסת כזו?

 

כל מה שרציתם לדעת על מדפסות לייזר – מה זה בכלל, והאם כדאי לכם להתחדש במדפסת כזו?

בשנים האחרונות, אנו שומעים יותר ויותר על מדפסות הלייזר. אם בעבר מדפסות הלייזר עלו המון כסף, ולא היו נגישות עבור הצרכן הפרטי, כיום המצב השתנה. עם התפתחות הטכנולוגיה, העלייה בביקוש ובהיצע, וירידת המחירים של מדפסות הלייזר – פתאום הן הפכו למדפסות שיכולות להתאים גם עבור אנשים פרטיים. ונדמה שמדפסת הלייזר יכולה אפילו להחליף את מדפסת הדיו. ולכן, החלטנו במאמר הנוכחי לעשות סדר בדברים. בואו ללמוד מהי מדפסת לייזר, מה היתרונות והחסרונות שלה, והאם הגיע הזמן שתיפטרו ממדפסת הדיו ותעברו לשימוש במדפסת הלייזר.

מהי מדפסת לייזר?

מדפסת לייזר היא מדפסת בה פעולת ההדפסה מבוססת על שימוש בקרני לייזר. אופן הפעולה של מדפסת זו דומה מאוד לאופן הפעולה של מכונת צילום, שכן שתיהן מבוססות על אותה טכנולוגיה.

יתרונות וחסרונות של מדפסות לייזר

להלן היתרונות והחסרונות העיקריים של מדפסת לייזר:

יתרונות
1. הדפסה במהירות גבוהה ביחס למדפסות אחרות.
2. רזולוציה ואיכות הדפסה גבוהה.
3. תחזוקה זולה.
4. אמינות גבוהה יחסית למדפסות דיו.
5. יכולת לעבוד עם מידע משתנה.
6. אפשרות לעבוד עם פרופילי צבע.
7.  מהירות הפקת עותק גבוהה.

חסרונות
1. הוצאה ראשונית יקרה יחסית.
2. אין אחידות של הצבע בהדפסות ממושכות.

האם כדאי לכם לקנות מדפסת לייזר?

למרות שהמחירים של מדפסות הלייזר יורדים משנה לשנה, הן עדיין פחות נפוצות בשימוש ביתי. וזאת שכן מחירן גבוה מעט ביחס למדפסות הדיו הרגילות, ובגלל הגודל והמשקל המאסיביים שלהן. והפער הרב בין העלות הראשונית והעלות השוטפת של השימוש במדפסות דיו צבעוניות, לעומת עלויות השימוש הגבוהות יותר במדפסות לייזר צבעוניות, גם הוא מוביל לכך שהמשתמשים הפשוטים מעדיפים את מדפסת הדיו הרגילה. וזאת למרות שעלות הטונר לכל דף מודפס זולה יותר מעלות הדיו לכל דף מודפס, ולמרות שמדפסת דיו דורשת נייר איכותי, בזמן שאיכות מדפסת הלייזר לא תלויה כלל באיכות הנייר, וכאשר גם הנייר האיכותי ביותר המיועד למדפסת לייזר עדיין זול יותר מהנייר שדורשות מדפסות הדיו. כלומר, בטווח הארוך, השימוש במדפסת לייזר הוא זול ומשתלם יותר מאשר השימוש במדפסת הדיו.

אז אם החלטתם שאתם רוצים להתחדש, להתקדם, ולחסוך בהוצאות על הדפסות בטווח הארוך, כדאי לכם לעבור למדפסות הלייזר. עלות התחזוקה שלהן נמוכה יותר, והשימוש בהן משתלם יותר ועולה פחות בטווח הארוך. כך שאם אתם נוהגים להדפיס הרבה, ובמיוחד אם אתם יכולים להסתפק בהדפסות בשחור לבן (ללא הדפסות צבעוניות), אז מדפסות הלייזר יתאימו לכם במיוחד. כל מה שעליכם לעשות זה לחפש מדפסת לייזר בחנות מובילה שמוכרת מדפסות לייזר, כמו אופיס דיפו. אך אם אתם מדפיסים לעיתים רחוקות, ופעמים רבות יש לכם צורך בהדפסות איכותיות בצבע, אז עדיף יהיה לכם כנראה להישאר עם מדפסת הדיו.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים