חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אלימות במשפחה - כל מה שצריכים לדעת

 

לצערנו המציאות היא כזאת שישנה עלייה חדה בכל שנה במקרי אלימות במשפחה, לא פעם אנו עדים למצבים קיצוניים בהם מקרי האלימות מסתיימים ברצח ואנו שומעים עליהם גם בחדשות. ישנם מספר דברים שכדאי מאוד לדעת על אלימות וכיצד ניתן לעשות מספר דברים קטנים ולדווח על מקרים אלו בכדי להתחיל ולמגר את התופעה ולהקטין את מימדה

 

לצערנו המציאות היא כזאת שישנה עלייה חדה בכל שנה במקרי אלימות במשפחה, לא פעם אנו עדים למצבים קיצוניים בהם מקרי האלימות מסתיימים ברצח ואנו שומעים עליהם גם בחדשות. ישנם מספר דברים שכדאי מאוד לדעת על אלימות וכיצד ניתן לעשות מספר דברים קטנים ולדווח על מקרים אלו בכדי להתחיל ולמגר את התופעה ולהקטין את מימדה.

אלימות במשפחה היא כל סוג של התעללות רגשית, מינית או פיזית בתוך המשפחה. ניתן לזהות זאת כדפוס התנהגות הכולל אלימות או התעללות אחרת מצד אחד מבני הזוג כנגד אחר במערכת יחסים אינטימית כגון נישואים, חיים משותפים, דייטים או בתוך המשפחה. זה מתרחש בדרך כלל בבתים של אנשים וזה פשע שמתרחש בכל רחבי העולם. ישנם חוקים שנועדו להגן על אלה שהיו קורבנות לאלימות במשפחה, אך אלה יכולים להיות קשים להוכחה ואף קשה יותר לאכוף אותם בהצלחה.

הדבר הראשון שעליכם לעשות אם אתם מרגישים שקיימת התעללות מצד בן זוגך הוא לדווח על כך. צרו קשר עם המשטרה המקומית שלכם והגיש דו"ח תלונה במשטרה. תוכלו גם לפנות למוקד הלאומי לאלימות במשפחה על מנת שתוכל להשתלט על המצב לפני שיהיו לו השלכות נוספות עליכם או על משפחתכם, בנוסף ניתן לשכור את שירותי של עורך דין אלימות במשפחה אשר מייצג לא רק את התוקפים אלא גם מיצג קורבנות, הסיבה בגללה קורבנות בוחרים לקחת ייצוג של עו"ד פלילי למקרה של אלימות במשפחה היא כי הם מתקשים עם מתן העדות, סיטואציה זאת מחזירה אותם לאותם מקרים והפכת את המציאות להתמודדות קשה שוב לא פחות מאותו הרגע בו אירע המקרה..

מאידך אם נעצרתם בגין אלימות במשפחה חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי בנוגע לזכויותיכם. עורך דין פלילי יכול לבדוק את נסיבות המעצר ולסייע לכם להחליט אם הגשת תביעה נגדית היא דרך הפעולה הנכונה עבורכם או לא.

כמה עולה עורך דין לאלימות במשפחה?

העלות של עורך דין לאלימות במשפחה תלויה באופי המקרה של כל אחד ובהתאם לנסיבות, ראיות וחומרת המעשה. שכר הטרחה הממוצע של עורך דין למקרים של אלימות במשפחה נע החל מ 500-850 ₪ לפי ייצוג שעתי לא כוול ייצוג בערכאות בבית הדין ויכול להיות שכר טרחה גלובלי של כ – 6000-8000 ש"ח. גם אם אתם רק צריכים להתייעץ עם עו"ד לזמן קצר, ניתן לשכור אותו בשכר טרחה שעתי.

ניתן לקבל מעורכי דין גם ייעוץ ללא התחייבות לכל מי שזקוק לסיוע משפטי בנושאי אלימות במשפחה. זה מאפשר לכם לקבל מענה לכל השאלות שלכם ללא כל סיכון מצדכם וללא התחייבות כלכלית.

סטטיסטיקה של אלימות במשפחה

לצערנו המציאות היא כזאת שבערך אחת מכל ארבע נשים תחווה אלימות במשפחה במהלך חייה. והאישה הממוצעת שהתעללה תעזוב את בן זוגה שבע פעמים לפני שהיא עוזבת לתמיד. מכאן כי קיימים לא מעט מקרים בהם נשים נחשפות לאלימות מספר פעמים (לא תמיד הן עוזבות) ורק לאחר שהאישה עזבה מספר פעמים היא תעזוב לתמיד והמקרה ייכנס לסטטיסטיקה, לכן גם הנתונים המוצגים הם לא תמיד מתארים והסיבה לכך היא שנושא האלימות היום לא מסתיים רק באלימות פיזית, אנו עדים למקרים של אלימות נפשית, אלימות כלכלית ועוד שכל אלו נכללים תחת ההגדרה של אלימות במשפחה ומובאים בפני הדין ומהווים עבירה פלילית קשה וחמורה. 

אחת מכל שלוש נשים ברחבי העולם חווה אלימות פיזית או מינית בשלב כלשהו בחייהן. כאשר האלימות הופכת לקיצונית וגורמת למוות, היא מכונה אלימות במשפחה.  

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים