חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל מה שחשוב שתדעו לפני רכישת יאכטה

 

קיבלתם החלטה לקנות יאכטה? יופי, עשיתם את הצעד הראשון בהגשמת החלום שלכם.מה שכן, בגלל שמדובר על השקעה של סכום כסף גדול, מומלץ מאוד להגיע למעמד הרכישה כאשר יש לכם ידע בסיסי בתחום וכמו כן לאחר שערכתם סקר שוק

 

קיבלתם החלטה לקנות יאכטה? יופי, עשיתם את הצעד הראשון בהגשמת החלום שלכם.
מה שכן, בגלל שמדובר על השקעה של סכום כסף גדול, מומלץ מאוד להגיע למעמד הרכישה כאשר יש לכם ידע בסיסי בתחום וכמו כן לאחר שערכתם סקר שוק.
אז מה מומלץ לדעת על כל התהליך של רכישת יאכטה? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה.

התקציב

עליכם לחשב במדויק מהו התקציב שיש לכם להשקיע לא רק בכל הקשור לרכישת היאכטה אלא גם בכל הקשור לאחזקה השוטפת שלה. קחו בחשבון שטווח המחירים הוא רחב והוא יכול לנוע מעשרות שקלים לעשרות מיליונים. כמובן המחיר משתנה בהתאם לפרמטרים כמו, גודל היאכטה, האבזור שלה וכו’. כמו כן, אם מדובר על רכישת יאכטה משומשת ולא חדשה, אתם בוודאי תצטרכו להשקיע סכום כלשהו בשיפוץ שלה ועל כן מומלץ גם לקחת את הפרמטר הזה בחשבון כאשר שוקלים האם לרכוש יאכטה חדשה או יאכטה משומשת מיד שנייה. מבחינת אחזקת היאכטה, לא משנה

אם מדובר על חדשה או על יד שנייה, יהיה עליכם גם לשלם תשלומים והיטלי מס שונים, תשלומים על הביטוח שלה, דמי עגינה וכו’. כך שבסופו של דבר, מדובר על דבר לא זול בכלל ולכן מומלץ לבדוק היטב את התקציב ולראות שהוא מכסה את הכל. תסכימו איתנו שאתם לא רוצים להיכנס לחובות שיהיה לכם קשה לצאת מהם. 

יאכטה עם מפרש או עם מנוע?

קטלוג היאכטות של אזימוט (חברה שהיא היבואן הרשמי של מותגי העל הבינלאומיים בענף היאכטות) כולל בתוכו יאכטות מנוע ויאכטות מפרש. כמובן שלכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו. לדוגמה, אם מדובר על יאכטה עם מנוע, הרי שאופן הפעלתה הוא פשוט יותר ולא נדרש ניסיון ימי. מנגד, צריכת הדלק שלה היא גבוהה וכמו כן רמת היציבות שלה נמוכה בהשוואה ליאכטה עם מפרש. אם אתם אנשי ים מנוסים, אז נמליץ לכם לרכוש יאכטה עם מפרש שאמנם דורשת התעסקות וידע (שאנחנו בטוחים שיש לכם כבר לאור הניסיון שלכם) אבל מנגד חסכונית מאוד בדלק וגם הרבה יותר יציבה מהיאכטה עם המנוע.

יאכטה חדשה או משומשת?

הזכרנו קודם לכן את הפרמטר הזה וכעת נרחיב עליו. אין ספק שמחירה של יאכטה חדשה הוא גבוה יותר ממחירה של יאכטה משומשת אבל קחו בחשבון שיאכטה משומשת תדרוש שיפוצים ועל כן מומלץ להכניס את עלות השיפוצים בסכום הקנייה ולאחר מכן לבדוק מה יותר משתלם. יש יתרון משמעותי ברכישה של יאכטה משומשת והוא קשור לכך ששוק היאכטות הזה לא רק בארץ אלא גם בחו"ל הוא גדול וגם מגוון וסביר להניח שתמצאו את היאכטה שתרצו. אם החלטתם על רכישה כזאת, אז מומלץ שתקבלו ייעוץ מאנשי מקצוע שיוכלו להעריך את המצב הטכני של היאכטה וכמו כן את עלות השיפוצים. שיהיה בהצלחה!

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים