חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

משחקי לגו

 

אין ילד שלא מכיר לגו, ואין מבוגרים שלא שיחקו בו בילדותם. לגו הוא אחד המשחקים הוותיקים שעדיין שומרים על מקום  של כבוד בין כל משחקי הילדים, כולל אפילו משחקי מחשב

 

אין ילד שלא מכיר לגו, ואין מבוגרים שלא שיחקו בו בילדותם. לגו הוא אחד המשחקים הוותיקים שעדיין שומרים על מקום  של כבוד בין כל משחקי הילדים, כולל אפילו משחקי מחשב. גם היום, ערכת לגו נחשבת מתנה יקרה ויוקרתית, ערכות לגו מוכנות ממלאות את מדפי חנויות הצעצועים, ובבתים רבים עדיין משחקים הילדים בלגו (עם או בלי המבוגרים).

משחק בן 70

כולנו יודעים שהלגו זקן, אפילו זקן מאוד, ועדיין לא אבד עליו הקלח. אבני המשחק הצבעוניות והקטנות, שמתחברות זו לזו ואינן זזות, הומצאו בדנמרק לפני יותר מ־70 שנה, הן כבשו את לב הילדים אז וממשיכות לכבוש אותנו גם היום. בכל העולם מוקמות תערוכות לגו, נערכות תחרויות משחקי לגו, ישנה רשת של פארקי שעשועים המתמקדים בלגו ואפילו בית שלם עשוי כולו מאבני לגו. השיגעון טרם חלף מהעולם.

משחק התפתחותי ראשון במעלה  

משחקי הרכבה בכלל, ולגו בפרט, תורמים רבות להתפתחותם של ילדים. תחילה נאמר כי ערכת הלגו הבסיסית, המכילה כ־1500 חלקים צבעוניים בגדלים שונים, אינה מגבילה את היצירה של הילד ומאפשרת לו לבנות ולהרכיב כל צורה, מבנה או אביזר שעולה בדמיונו. בנייה באבני לגו מצריכה תפיסה מרחבית, שכן בנייה שאינה מתחשבת בשלב הקודם ובשלב הבא, לא תחזיק מעמד ותקרוס. בנוסף, כדי להרכיב מבנה מסוים, דמיוני או אמיתי, יש לתכנן ולפתור בעיות תוך כדי המשחק. תכנון ופתרון בעיות אלו, הן מיומנויות נהדרות שהרכישה שלהן בגיל צעיר תוכל לשרת את הילד בגיל מבוגר יותר.

בנייה בלגו מצריכה ריכוז, תשומת לב, תיאום יד ועין וכמובן מוטוריקה עדינה. כל הפעולות הללו מתחזקות מאוד בזמן המשחק, ורצוי אפילו לשחק בלגו עם ילדים שיש להם קושי מסוים בתחומים אלו. 

ערכות קונספט בגדלים שונים

ערכת הלגו הבסיסית מכילה אך ורק אבני משחק צבעוניות, ומשאירה מקום רב לדמיון. בנוסף, ניתן לבחור ערכות לגו מוכנות הקרובות לתחומי העניין של הילד. לגו בטמן למשל, מכיל כמה ערכות שונות, החל מערכה קטנה הכוללת סירת בטמן להרכבה וכלה בערכה ענקית, כוללת הוראות, שבאמצעותן ניתן להרכיב את המכונית המפורסמת, הבאטמוביל. לגו גיבורי על של מארוול יכול להתאים לילדים שאוהבים הן את גיבורי העל והן בנייה בלגו. ניתן להשתמש בכמה ערכות כדי להרכיב בכל פעם דמות אחרת או אירוע אחר. ישנן כמובן ערכות נוספות, כגון: הארי פוטר, מיינקראפט, לגו דיסני, טרולים ועוד.

לגו מאחד את כולם

החלקים הקטנים אומנם אינם מתאימים לילדים מתחת לגיל ארבע אך זו הזדמנות מצוינת לזמן איכות של הורה וילד. גם ילדים גדולים יותר, יוכלו להרוויח מזמן איכות שכזה, תוך בניית ערכות לגו מוכנות או בנייה עצמאית. הלגו מתאים לבנים ולבנות מכיוון שאין לו הפרדה בין מגדרים. אבני הלגו צבועות בכל הצבעים, את דמויות המשחק ניתן למצוא הן כבנים והן כבנות, והמשחק כולו מבוסס על דמיון ויצירה שאינה תלויה מגדר. לגו לילדים יכולה להיות מתנה נפלאה בכל שכבות הגיל ולכל האירועים. 

ממש כמו בעבר, גם היום לגו נחשב אחד המשחקים היוקרתיים והאיכותיים שיש. הוא מחזיק מעמד לאורך זמן, תמיד נעים לחזור ולשחק בו (גם אם עברו עשרים שנה) וניתן ליצור ממנו בכל פעם משהו חדש. זמן איכות משותף של הורים וילדים, משחק משותף של שני חברים, אלו דרכים נפלאות להעביר אחר צוהריים נעים, במיוחד בחורף כאשר הימים מתקצרים ומזג האוויר אינו מאפשר יציאה. זהו בין המשחקים היחידים שטווח האפשרויות שלו הוא אין־סופי, וכל אחד יכול להמציא ממנו משהו אחר וחדש.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים