חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בדיקת דירה: בדיקה קטנה, הבדל ענק

 

מצאתם נכס במחיר הגיוני, במיקום מעולה, ונראה שהוא אפילו במצב טוב. מדהים, אתם מוכנים לעסקה, אבל מה באמת קורה שם במבנה, ומי מבטיח שמה שאתם קונים זה מה שאתם מקבלים?

 

מצאתם נכס במחיר הגיוני, במיקום מעולה, ונראה שהוא אפילו במצב טוב. מדהים, אתם מוכנים לעסקה, אבל מה באמת קורה שם במבנה, ומי מבטיח שמה שאתם קונים זה מה שאתם מקבלים? עולם הנדל"ן הוא עולם מורכב ומסועף. כשאתם ניגשים לקנות נכס, יש עוד הרבה מעבר למיקום ולגודל, לעו"ד ולחוזים, ואפילו למחיר ולתנאי המשכנתא. בדיקת דירה היא הליך סטנדרטי וחיוני בכל רכישת נדל"ן.

בית חדש מקבלן או בית משוק היד השנייה, זה ממש לא משנה, בכל מבנה יכולים להיות פגמים וליקויים, וחלק מהם עלולים לגבות מכם הרבה מאוד כסף. מי שקורא עיתונים ומתעניין בנושא, ולא רק סביב התקופה בה מחפשים את הנכס, מכיר ויודע היטב. ליקויי מבנים מגיעים לחדשות, ותארו לעצמכם שמדובר רק בגדולים מביניהם, אלו שעשו נזק מספיק סנסציוני בכדי להגיע לכותרות. אז כדי שהנכס שלכם לא ייכנס לסטטיסטיקה, מומלץ לעשות בדיקה מקיפה לדירה, ויפה שעה אחת קודם.

מה עושים בבדיקת דירה

  • בדיקת נזילות ורטיבות – בין אם היא נסתרת או גלויה, רטיבות היא מכה רצינית לבעלי דירות, שנאלצים להשקיע אלפי, ולעיתים עשרות אלפי שקלים בתיקונים, ואפילו בפיצויים. קראתם נכון, פיצויים זה פעמים רבות חלק מהעניין, מהסיבה הפשוטה שבמצבי נזילות השכנים עלולים להיפגע, והדירה שלהם גם צריכה לעבור שיפוץ או תיקון, והם לא ממהרים לשלם על כך מכיסם.
  • צילום פנים צנרת – לעיתים יש נזילות שרק מחכות להתפרץ, וחוק מרפי מסביר לנו שברגע שנקנה, הרי שאז הנזילה תראה את פרצופה. צילום פנים צנרת עם טכנולוגיה ייעודית מאפשר לכם לבדוק מה באמת מצב הצנרת בדירה, ולהבין כמה תצטרכו להשקיע בתיקוני צנרת בזמן הקרוב.
  • ליקויי בניה – מעבר לבדיקת דירה פשוטה יש גם ליקויים במבנה עצמו, שיכולים להתבטא בדירה שאתם רוכשים או בבניין כולו. פגמים אלו עלולים לסכן לא רק את הנכס, אלא את החיים שלכם או של הדיירים, אז כדאי לקחת את הנושא ברצינות גבוהה. לא רק ליקויים וויזואליים, אלא ליקויים חמורים שכוללים מקרי רשלנות קשים כולל תנועה של קירות המבנה וסיכון יציבות המבנה כולו.

עושים בדק בית כמו שצריך

חיסכון זו לא מילה גסה. להפך, הרי בסופו של דבר השקעה כלכלית כשמה כן היא, ואם היא מובילה לבזבוז ולא להון, אז מה הטעם? בדק בית זו השקעה, ולא בזבוז. ברגע שאתם מבינים את זה, קל יותר לנוע קדימה ולהתקדם לעבר הרכישה. כמה טוב תרגישו אם תגלו נזק ששמר אתכם מרכישה לא נכונה, והציל את ההון שלכם?

אז חשוב לא פחות לגלות שהמצב תקין ואין בעיות, כדי לדעת שהשקעתם בדירה בטוחה שלא תתפרק לכם מיד אחרי הרכישה. בדיקת דירה אמיתית תספק לכם דוח מפורט שמסביר את הממצאים בשפה רשמית שגם אתם תבינו, וגם תהיה קבילה בבית משפט.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים