חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מחפשים העצמה לילדים? רכיבה טיפולית היא מושלמת עבורכם

 

בשנתיים האחרונות מאז פרוץ מגפת הקורונה העולם שלנו חווה שינויים רבים ונאלץ להתאים את עצמו לחיים תחת חוסר וודאות. בעוד אנו המבוגרים נאלצנו להתמודד עם קשיים ועם אתגרים לא פשוטים, גם הילדים שלנו נאלצו להתמודד עם סגרים, לימודים אונליין ולא מעט בידוד חברתי

 

בשנתיים האחרונות מאז פרוץ מגפת הקורונה העולם שלנו חווה שינויים רבים ונאלץ להתאים את עצמו לחיים תחת חוסר וודאות. בעוד אנו המבוגרים נאלצנו להתמודד עם קשיים ועם אתגרים לא פשוטים, גם הילדים שלנו נאלצו להתמודד עם סגרים, לימודים אונליין ולא מעט בידוד חברתי. כמו שאתם וודאי יודעים היו לכך לא מעט השלכות על מצבם הנפשי של הילדים שלנו וזה הכרחי שנעניק להם פתרונות שיסייעו להם לעבור את התקופה המבלבלת הזו. למרות שיש לא מעט דברים שהם מחוץ לשליטתנו, מסגרת היא אחד הדברים החשובים ביותר לילדים, וזהו בדיוק הדבר שכרגע אנו מתקשים לתת להם. ובכן, אם הנכם מחפשים פעילות מהנה ובטוחה עבור הילדים אנו כאן כדי להמליץ על רכיבה טיפולית.

מדוע רכיבה טיפולית מומלצת לילדים?

רכיבה טיפולית היא הינה שילוב מדהים של שטח פתוח, טבע, פעילות, וחיבור לבעלי חיים. כמו כן, רכיבה על סוסים מעניקה לילד ביטחון עצמי, התמצאות במרחב, שיפור הריכוז והמוטוריקה, ויכולת התמודדות. לפעמים הדרך להתמודד עם בעיות רגשיות היא דווקא לנתב את האנרגיה שלנו למשהו שאני נהנים ממנו ואוהבים לעשות.  כאשר מדובר ברכיבה טיפולית, הילדים נהנים מההזדמנות של לצאת קצת מהעיר ולנשום אוויר נקי ולהתחבר אל הטבע ואל השלווה שמתלווה אליו. בנוסף, הילד מלווה במדריך מקצועי שקשוב לרגשותיו ולתחושותיו ומסייע לו להתמודד דרך פעילות מעצימה ואישית. לא פחות חשוב, בעלי חיים הם יצורים מדהימים, ובפרט סוסים, ולא פעם הקשר אליהם מסייע לנו כבני אדם ובמיוחד כילדים להתגבר על מכשולים רגשיים רבים.  

למי מתאים רכיבה טיפולית?

רכיבה טיפולית על סוסים יכולה להתאים גם לילדים וגם למבוגרים והטיפול עצמו מותאם אישית לגילו של המטופל ולצרכיו. יחד עם זאת, כאשר מדובר בילדים, שהם במיוחד עוד בשלב שהם רק לומדים להכיר את עצמם ואת החיים, עבורם רכיבה טיפולית מתאימה במיוחד ועוזרת להם להתפתח רגשית ומחשבתית. כמו כן, רכיבה טיפולית נחשבת גם ליעילה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים ומאפשרת להם ליצור קשר עם הסוסים ללא חשש מביקורת או שיפוטיות, וזו גם אחת הסיבות ששיטת הטיפול הזו מבוקשת במיוחד. מדובר בטיפול שנעשה בסביבה בטוחה ומכילה, דבר שכל אחד מאיתנו צריך.

 מדוע אינטראקציה עם סוסים טובה לילדים?

הסוס היא הם חיה מאוד אינטליגנטית ובעלת אוריינטציה משפחתית. היכולת של הסוס לקרוא את הרגשות האנושיים ולהחזיר לנו רגש בחזרה מאוד חשוב לילדים שסובלים מבעיות רגשיות. כמו כן, מעבר לאצילות והמלכותיות של היצורים היפיפיים האלו, האינטראקציה איתם והרכיבה עליהם עזרה ללא מעט אנשים וילדים להתפתח בפן הפיזי והרגשי ואף להתגבר על טראומות עבר. ילדים, ובמיוחד ילדים מופנמים, לא פעם מתקשים לדבר על רגשותיהם והלחץ עליהם לשתף לעיתים גורם להם להיסגר אף עוד יותר. לכן, האינטראקציה שלהם עם סוסים מעניקה להם את ההזדמנות להביע רגש בקצב שלהם, שלב אחר שלב, ולהיפתח רגשית אל העולם.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים