חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שחזור מידע במחשב נייח ונייד – מה ההבדל?

 

ניידים או נייחים, טאבלטים בגדלים שונים ועוד – ברור לכולם שהמחשבים כבר תפסו חלק עצום בחיים שלנו, עד כדי כך שהם מאפשרים לנו לבצע גם פעולות פשוטות ויום יומיות כמו לחפש מידע בכל נושא שנוכל לחשוב עליו, לעשות שופינג ולעקוב גם אחר פרטי מידע אישיים ורגישים כמו התיק הרפואי שלנו, המצב בבנק ועוד

 

ניידים או נייחים, טאבלטים בגדלים שונים ועוד – ברור לכולם שהמחשבים כבר תפסו חלק עצום בחיים שלנו, עד כדי כך שהם מאפשרים לנו לבצע גם פעולות פשוטות ויום יומיות כמו לחפש מידע בכל נושא שנוכל לחשוב עליו, לעשות שופינג ולעקוב גם אחר פרטי מידע אישיים ורגישים כמו התיק הרפואי שלנו, המצב בבנק ועוד. שחזור מידע הוא אחת הפעולות שיהיה עלינו לבצע במידה והמחשב שלנו – נייח או נייד, נתקל בבעיה ואינו מצליח להראות לנו את המידע שאנו מבקשים ממנו. 

שחזור מידע בסוגים שונים של מחשבים – איך זה עובד?

אז יש מחשבים ניידים ומחשבים נייחים, את זה כולם יודעים. אבל מה לגבי שחזור מידע בכל אחד מהם? האם יש הבדל? אכן, יש הבדל והוא נובע משלוש נקודות:

  • זהירות, סכנה! – כל המחשבים חשופים לסכנות כאלו ואחרות, אבל באופן טבעי המחשבים הניידים חשופים יותר ולו רק מהסיבה שהם הולכים איתנו; לעבודה, לבית קפה, לפגישות, ואפילו לחופשה לעתים. כל כך הרבה דברים עלולים לקרות בדרך ליעד – נוזל שנשפך, מחשב שנופל לנו מהידיים, אלמנט כבד שנופל בדיוק על המחשב שלנו ועוד. הסכנה שעומדים בפניה המחשבים הנייחים די דומה פרט לעובדה שהסכנות שאורבות להם נמצאות במקום בו הם נמצאים – למשל בבית או במקום העבודה. 
  • מבנה עדין ורגיש – מחשבים נייחים, על אף שהתקדמו מאוד, עדיין חזקים יותר ופחות עדינים מאשר המחשבים הניידים הקלים והדקים. באופן טבעי ככל שאלמנט מסוים הוא רגיש ועדין יותר כך יש יותר סיכוי שייפגעו. 
  • הכל במקום אחד – במחשב הנייד, כל המערכות נמצאות במכשיר אחד; הרמקולים, העכבר, המקלדת והמסך. המשמעות היא שאם חלילה נשפך נוזל על המחשב או שמתרחשת כל תאונה אחרת, מערכת אחת תושבת ותשפיע על כל המחשב. במחשב נייח לעומת זאת המצב שונה שכן אם למשל העכבר או הרמקולים – שהם לרוב יחידה נפרדת, מתקלקלים מסיבה זו או אחרת, כל מה שצריך זה להחליף אותם והדבר אינו משפיע כלל על המחשב כולו. 

לכן, באופן טבעי אולי נחשוב כי שחזור מידע יהיה נדרש יותר במחשבים ניידים, אבל ההפך הוא נכון! אין לדעת מה יקרה ואיזו תקלה תצוץ פתאום, כך שתמיד עדיף להיות מוכנים ומזומנים לכל תרחיש. 

כל מחשב והמערכת המיוחדת שלו

תהליך שחזור מידע ישתנה ממחשב למחשב בהתאם למערכת המיוחדת שלו. מה שעליכם לעשות זה למצוא את המעבדה האמינה והמקצועית שתדע להתמודד בדיוק, אבל בדיוק עם המחשב שלכם. כפי שוודאי הבנתם שחזור דיסק קשיח הוא לא משהו שהולך ברגל, כך שמומלץ מאוד לנשום עמוק ולעשות הכל כדי להגיע למעבדה לא פחות ממצוינת, שתפתור את הבעיה בקלות ותחזיר אתכם לשגרה עם מחשב מתפקד ויעיל.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים