חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה לעשות נגד הזעת יתר

 

הזעה היא לא חוויה נעימה במיוחד ובטח אם לאירוע המדובר מתלווה גם ריח חריף של זיעה ולא נעים. חשוב מאוד לדעת כי הזיעה עצמה היא נטולת ריח וכן, חשוב לדעת כי אי אפשר לחיות בלעדי הזיעה. תהליך של הזעה הוא תהליך נורמלי והכרחי, בלעדיו הגוף לא מצליח להתקרר

 

הזעה היא לא חוויה נעימה במיוחד ובטח אם לאירוע המדובר מתלווה גם ריח חריף של זיעה ולא נעים. חשוב מאוד לדעת כי הזיעה עצמה היא נטולת ריח וכן, חשוב לדעת כי אי אפשר לחיות בלעדי הזיעה. תהליך של הזעה הוא תהליך נורמלי והכרחי, בלעדיו הגוף לא מצליח להתקרר. כאשר חום הגוף עולה, הזיעה היא שעוזרת לוויסות הגוף על ידי קירור. יחד עם זאת, ישנם מצבים של הזעת יתר. מדובר על מצב שבו הגוף מייצר זיעה במידה לא פרופורציונלית למזג האוויר או לסוג הפעילות שנעשתה. אנשים אשר סובלים מהזעת יתר חשים גם ביום וגם בלילה ברטיבות ובכתמי זיעה בעיקר בבית השחי, אך גם באזורי גוף נוספים כגון: כפות הידיים, כפות הרגליים, הישבן, הגב, מתחת לחזה ועוד.

מהם הגורמים לזיעה בגוף?

הגורמים לזיעה בגוף הם: בלוטות הזיעה האקריניות שהן בלוטות המפוזרות על פני כל העור בעיקר בצוואר, בגב, במצח, בכפות הידיים ובכפות הרגליים ומפרישות זיעה אשר מורכבת בעיקר ממים וממלח כאשר המטרה היא לקרר את הגוף. הבלוטות הללו נכנסות לפעולה כאשר חום הגוף עולה לדוגמא: במזג אוויר חם. בלוטות אחרות הן בלוטות הזיעה האפוקריניות אשר מרוכזות בזקיקי השיער בקרקפת, במפשעה ובבית השחי. מצבים נפשיים שונים כגון: לחץ, מתח, חרדה, פחד וגם מתח מיני הם אלה שגורמים לבלוטות הללו להתחיל לפעול ולהפריש זיעה. בעוד שכאמור, זיעה בכמות סבירה ובזמנים מתאימים היא נורמלית ואפילו חשובה, הרי שאין ספק שהזעת יתר, היא תופעה שיכולה להפריע מאוד למהלך החיים התקין של האדם הסובל ממנה ולפגוע באופן ניכר באיכות חייו ועל כן במקרה הזה חשוב מאוד שהאדם יחפש טיפול בהזעת יתר שיתאים לו.

מהם הטיפולים הקיימים להזעת יתר?

ישנם כמה אפשרויות לטיפול בהזעת יתר והטיפול היוצע לאדם יהיה בהתאם להיקף התופעה ועד כמה היא משמעותית ופוגעת לאדם באיכות החיים שלו. אפשרויות הטיפול להזעת יתר הם:

שימוש בדיאודורנטים אשר מבוססים על מלחי אלומיניום

תכשירים שונים שניתן לרכוש ללא מרשם רופא

תרופות שניתן לרכוש רק במרשם רופא, כאשר לא כולם נכללים בסל התרופות. חלק מהתרופות והתכשירים המדוברים ניתנים אך ורק במרשם של רופא אשר עוסק בתחום הזעת יתר. בחלק מהאנשים הטיפול בתכשירים המדוברים יהיה יעיל יותר, אך העלות שלהם לא זולה וחשוב לדעת זאת.

טיפול נוסף מתאים בעיקר לאנשים שסובלים מאוד מהזעת יתר והוא הזרקות של בוטוקס. טיפול עם הזרקות של בוטוקס יש צורך לחזור על הטיפול כל מספר חודשים אחרת הזעת יתר תחזור. ההזרקות מתבצעות בבית השחי, בכפות הידיים ובכפות הרגליים. ההזרקות לא מאוד נעימות אך הן מספקות פתרון יעיל וטוב לטווח הקצר וחשוב לחזור עליו בכל פעם שיש צורך על מנת להשיג את התוצאות האפקטיביות ביותר.

אופציה טיפולית נוספת היא ניתוח לכריתת עצב סימפתטי בגישה תורקוסקופית. להליך המדובר מופנה מי שעבר טיפולים קודמים בהזעת יתר שלא צלחו. הניתוח נערך תחת הרדמה כללית בשיטת זעיר פולשנית והוא מבוצע בכל אחד מבתי השחי חתך קטן בגודל סנטימטר, אשר דרכו מוחדרת לבית החזה מצלמת וידיאו זעירה אשר מקרינה את מהלך הניתוח על מסך חיצוני. במסגרת ההליך המדובר הרופא מסיר את הרקמה העצבית אשר מחברת בין בלוטות הזיעה למערכת הסימפטית, שאחראית על שליחת אותות הזיעה. במרבית הניתוחים מסוג זה המנותח יישאר להשגחה של יממה ולאחר מכן משוחרר לביתו.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים