חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הדגשים החשובים ביותר בכל חוזה זכיינות

 

רשתות רבות מציעות זיכיון למכירה, אבל גם כשהעסק אטרקטיבי מאוד חובה לבחון בקפידה את תנאי החוזה. המומחים של המרכז לקידום זכיינות בישראל מפרטים מהם הדגשים החשובים ביותר בכל הסכם בין רשת מזכה לזכיין 

 

רשתות רבות מציעות זיכיון למכירה, אבל גם כשהעסק אטרקטיבי מאוד חובה לבחון בקפידה את תנאי החוזה. המומחים של המרכז לקידום זכיינות בישראל מפרטים מהם הדגשים החשובים ביותר בכל הסכם בין רשת מזכה לזכיין 

זכיינות היא קונספט בעל יתרונות משמעותיים, גם לרשת וגם לזכיינים. הרשת זוכה להזדמנות להתרחב ולהתחזק גם מבלי להידרש להשקעה כספית משמעותית בעצמה, ועוד תועלת היא המיתוג המחמיא שמושג כתוצאה מהגודל. הזכיינים נהנים מגישה לידע יקר ערך, מחומרי גלם במחירים אטרקטיביים, מעוצמת המותג ומשיווק אפקטיבי בזכות כוחה של הרשת. על-מנת למצות את הפוטנציאל הרב, חשוב מאוד לחתום על הסכם זכיינות מדויק שמשקף את האינטרסים המהותיים של שני הצדדים - אנשי המקצוע המנוסים של המרכז לקידום זכיינות בישראל מסייעים הן לזכיינים והן ליזמים להגיע לחוזה מיטבי.
עסקים חמים למכירה

התנאים הבסיסיים שבהם מוצע זיכיון למכירה

המרכיב הבסיס בכל חוזה זכיינות הוא התנאים שבהם מוצע אותו זיכיון למכירה: מהו מחיר הזיכיון, מהו האחוז מתוך הרווחים שהזכיין מחויב להעביר לרשת (כלומר התמלוגים), איזו סחורה הוא ירכוש ממנה ובאילו מחירים, היקף הזיכיון מבחינה גיאוגרפית (כלומר מהו השטח שבו מובטחת בלעדיות)

מחויבות הרשת

פרק מרכזי נוסף בהסכמים בין רשת מזכה לבין זכיינים הוא המחויבות של הרשת. הכוונה היא לסעיפים שעוסקים בהתחייבויות הרשת לגבי שיווק לרבות שילוט במקום העסק, סיוע במציאת מבנה מתאים אם יש בכך צורך, הכשרת כוח אדם, ציוד מקצועי רלוונטי ועוד. באופן טבעי מדובר בפרק שמהווה אינטרס חשוב במיוחד עבור הזכיינים, ומאחר שישנם פערי כוחות מובנים בין כל רשת מזכה לבין כל זכיין, נדרשת מקסימום תשומת לב לניסוח מדויק ומחייב של סעיפים אלו.

התחייבויות הזכיין

זכיין משקיע סכומי כסף לא מבוטלים בבדיקת הכדאיות של כל זיכיון למכירה וכמובן ברכישת הזיכיון המתאים לו ביותר. יחד עם זאת גם הרשת מסכנת נכס יקר ערך מבחינתה - שמה הטוב. לעיתים גם זכיין סורר אחד מכתים רשת שלמה, ובפרט בעידן הרשתות החברתיות וכשביקורת על שירות גרוע עשויה להפוך לוויראלית. בהתאם חוזי הזכיינות כוללים גם סעיפים המפרטים את ההתחייבויות של הזכיין להתנהל על-פי כללי הרשת. כמו כן יפורטו בחוזה גם סנקציות אפשריות במקרה של גרימת נזק למוניטין הרשת, בין אם ברשלנות ובין אם בכוונה תחילה.

סיום ההתקשרות העסקית

זכיינות היא במהותה מצב Win-Win, ולכן מן הסתם השאיפה היא למצות כל זיכיון למכירה לפרק זמן ארוך ככל האפשר. יחד עם זאת בכל חוזה מוגדר גם המועד שבו פג תוקף הזיכיון, ושלאחריו הצדדים יכולים לבחור להמשיך את ההתקשרות ביניהם. בכל מקרה אחד האינטרסים המובהקים של הרשת הוא למנוע תחרות מצד זכיין לשעבר, למשך תקופה שתוגדר בהסכם. כמו כן יכלול ההסכם סעיף לגבי סודות מסחריים שהזכיין נחשף אליהם במהלך שיתוף הפעולה עם הרשת, ומניעת ניצול הידע לרעת הרשת. האינטרס של הזכיין הוא לצמצם ככל האפשר את המגבלות המוטלות עליו, ועוד סעיף שזכיינים רבים מתעקשים עליו, ובצדק, הוא האפשרות להעביר את הזיכיון לידי צד ג’ עוד לפני תום מועד הזיכיון.

בנוסף ישנם מאפיינים ספציפיים לכל התקשרות עסקית שחשוב לספק להם מענה מדויק בחוזה, ולכן ההמלצה החשובה ביותר היא להיעזר בידע הרב שצברו מומחי המרכז לקידום זכיינות בישראל גם בתחום המשפטי.

עסקים חמים למכירה

קרדיט לתמונה: המרכז לקידום זכיינות בישראל

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים