חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

פיברומיאלגיה דרכי טיפול

 

הממסד הרפואי הכיר בתסמונת פיברומיאלגיה או בשמה העברי ’דאבת שרירים’ רק בשנות ה 90 של המאה הקודמת, למרות שישנם תיאורים שתועדו כבר במאה ה 19. למעשה זו תופעה בה חשים כאבים כרוניים בשרירים, בסיבי רקמות החיבור (גידים) ובשלד...

 

הממסד הרפואי הכיר בתסמונת פיברומיאלגיה או בשמה העברי ’דאבת שרירים’ רק בשנות ה 90 של המאה הקודמת, למרות שישנם תיאורים שתועדו כבר במאה ה 19. למעשה זו תופעה בה חשים כאבים כרוניים בשרירים, בסיבי רקמות החיבור (גידים) ובשלד, היא גורמת להפרעות בשינה ומלווה בשינויים במצב הרוח ובזיכרון. 

זיהוי התסמונת לקח זמן היות ולא ניתן היה תחילה לזהות מה הגורם לכאבים, ולמעשה הופעת אותם כאבים היו יכולים להגיע מסיבות רבות ושונות. כך שלמעשה ניתן היה לאבחן מחלה כזו או אחרת ולא לשייך זאת לפיברומיאלגיה. היום כשכבר ישנו מידע רב יותר וברור יותר על התסמונת יכלו גם להסיק כי ישנו קשר בין הפיברומיאלגיה לבין שינויים בהולכה העצבית במוח ואלו לא רק טענות נפשיות חסרות ביסוס פיסי. מה גם שמחקרים מראים שהכאב מפושט בשרירים ונקודות רגישות קיימות אצל החולים בפיברומיאלגיה ולא אצל אנשים בריאים או בעלי מחלות ראומטיות אחרות, כך שבזכות תכונות אלו ניתן להבדיל בין הפיברומיאלגיה משאר מצבי הכאבים הכרוניים והכאבים בעצמות. 

דרכי אבחון למחלה

נכון להיום, אין צילום רנטגן או בדיקות מעבדה שיכולים לאבחן דאבת שרירים ואחד מדרכי האבחון ברפואה הקונבנציונלית הוא בקיום של כאבים מופשטים לאבחן רגישות באזורים ספציפיים על הגוף.  זו אחת הדרכים שעדיין לא מוודאות את קיומה של התסמונת אלא רק שוללות הפרעות אחרות כמו תת פעילות של בלוטת התריס (היפותירואידיזם) שבעלת סימנים זהים כמו בפיברומיאלגיה של כאב כרוני ועייפות. הבעיה העיקרית בזיהוי המחלה על ידי הרפואה הקונבנציונלית היא משך זמן האבחון ועד גילויה של המחלה. בגלל שיש לשלול סממנים, יש להיבדק אצל הרופא כדי לשלול כל מחלה אחרת ולזהות נקודתית כי מדובר בפיברומיאלגיה ולא בשום דבר אחר. לרופאים קשה מאוד לשים את האצבע מיד על הבעיה וכך למעשה לוקח זמן רב עד שמגלים את המחלה. 

דרכי הטיפול במחלה

טיפול בפיברו באמצעות אבחון בגלגל העין זו השיטה היעילה ביותר שנמצאה עד היום. באופן פשוט ומהיר משמעותית מאשר ביקורים רבים אצל רופאים שונים ניתן לזהות מה הגורם למחלה, היכן שורש הבעיה וכך להעניק טיפול נקודתי ויעיל במיוחד. בעזרת אבחון אירידיולוגיה האדם הסובל כבר לא צריך לסבול זמן רב כל כך וניתן לו הטיול המתאים ביותר למצבו ולגורם שהביא את תסמיני הכאב הקשים, הפרעות השינה וכל שאר הסימנים האופייניים למחלת פיברומיאלגיה.

ברפואה הקונבנציונלית נותנים לחולים בפיברומיאלגיה מרשם לכדורים כמו נוגדי דיכאון וחרדה, היות ונמצא כי ישנם חולים רבים במחלה הסובלים גם מחרדות או דיכאונות גם כן. באופן כללי שמירה על אורח חיים בריא, פעילות אירובית והידרותרפיה יכולים להקל על התסמינים ולאפשר לחולים חיים פחות כואבים. עוד ניתן להקל על הכאבים הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי, דיקור סיני ומיינדפולנס אלו עוד דרכים יעילות לטיפול והקלה בתסמינים.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים