חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עלי גת אדום - מה כל כך מיוחד בהם?

 

 עלי גת אדום מהווים את החלק הארי של הגת החבשי שהישראלים כל כך אוהבים • באתיופיה הוא מסומן על בולים והפך למוקד תיירות נכנסת • לישראל הוא הגיע בעשור האחרון - ושיגע מדינה שלמה • גת חבשי - על ההיסטוריה, הטעמים והייחודיות שלו • רוצים עלי גת אדום עד הבית? ”גת אביגדור” תדאג לכם • תהנו!

 

 עלי גת אדום, מה זה אומר? ומה זה גת חבשי? השם המדעי של הגת הינו Catha Edulis. עלי גת אדום צומחים על צמח הגת, שידוע בהיותו ירוק עד. בעלי גת אדום ישנם חומרים פעילים: אלקלואידים, ממשפחת האמפטמינים. "חומרים אלה, חוקיים לכל דבר ועניין בישראל, בעלי השפעה המייצרת רוממות רוח ועוררות", מציינים המומחים של "גת אביגדור"

באתיופיה (חבש) הגת נעשה מותג תרבותי-חברתי-מסחרי-תיירותי לגיטימי. גידול הגת, אופן השימוש בו והלעיסה שלו הפכו את צמח הגת החבשי למזוהה ביותר עם המורשת והתרבות האתיופית. נוסף על כך, השימוש בגת נעשה על גבי הבולים הרשמיים, וכן בפרסומים של משרד התיירות במדינה.

עלי גת אדום - הובילו לשינוי מרענן

עלי גת אדומים (שנקראים גם: הגת החבשי, הגת האתיופי או הגת האדום) הגיעו ארצה לפני כעשור והובילו לשינוי מרענן בביקושים ובצריכת הגת. "מאז הופעת הגת החבשי, אנחנו רואים שעולה אחוז הישראלים שאינם שייכים לבני העדה התימנית שהפכו ללועסים מיומנים", כך מציינים המומחים של "גת אביגדור".

עלי הגת האדומים יופיעו לנגד עיניכם עם גבעול אדום ונוצץ. הם יהיו מלאים בנוזל מריר ונרקוטי (ושוב, חוקי לכל דבר ועניין בישראל). עלי גת אדומים יטריפו לכם את החושים. עלי גת אדומים עשירים בטעמים ובתכונות חיוביות, מעוררים, חזקים, בעלי סגולות ועשירים.

עלי גת אדום - קצת היסטוריה

בני אדם מבצעים שימוש בגת למשך מאות ואלפי שנים. מדובר על מנהג תרבותי וחברתי של דרום חצי האי ערב וקרן אפריקה. באזורים אלו מתבצע רוב גידול עלי הגת האדום בעולם.

עלי הגת האדום - מחזקים את כלכלת אתיופיה

אתיופיה הביאה לעולם סוגים מגוונים של עלי גת אדום. גידול, מכירת וייצוא גת הינו ענף כלכלי, שמחזק את כלכלת המדינה. האופן בו נהוג לצרוך גת הוא בלעיסת הכמויות הגדולות של העלים הצעירים - כשהם טריים. הלעיסה נעשית בתור מפגש חברתי בחצר, בבית ואף בבתי קפה. בקרב העדה התימנית נפוץ טקס ה"תזכינה", שכולל שינון של פסוקים מהתורה ולעיסת גת.

עלי גת אדומים: משפרים את הלימודים

תלמידים וסטודנטים העידו שלעיסת גת תורמת להם בלימודים - ועובדים מתארים עודף תפוקה בעבודה. באזורים כפריים הגת משמש חיזוק לעובדים, לייעול תפוקת הליקוט בשדה.

עלי גת אדומים מבית "גת אביגדור"

לחברת הגת המפורסמת יש מוצרי גת רבים ואהובים: גת חבשי עדני, קימבו, אבו מיסמר, SP וקובו. לפירוט על המוצרים שלנו ניתן ללחוץ כאן.  "בנוסף, ’גת אביגדור’ משלבת בין גת לטכנולוגיה. באתר שלנו תוכלו למצוא את מפת הגת הארצית, כדי שתוכלו להנות מגת חבשי איכותי מכל נקודה בארץ", מציינים גורמים בחברה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים