חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

דלקת בקיבה – במה מדובר וכיצד מטפלים בה ללא תופעות לוואי?

 

הקיבה שלנועומדת כל העת בתנאים קשים מאוד. היא אומנם כוללת את שכבת ”רירית הקיבה” אשר אמורה להגן עליה מפני כל המיצים והחומצות שהיא מייצרת בעת תהליכי העיכול, אך כאשר שכבה זו מגורה יתר על המידה...

 

דלקת בקיבה – במה מדובר וכיצד מטפלים בה ללא תופעות לוואי?

הקיבה שלנועומדת כל העת בתנאים קשים מאוד. היא אומנם כוללת את שכבת "רירית הקיבה" אשר אמורה להגן עליה מפני כל המיצים והחומצות שהיא מייצרת בעת תהליכי העיכול, אך כאשר שכבה זו מגורה יתר על המידה, הדבר עלול לגרום לדלקת ולכאבי בטן. מהן הסיבות להופעת דלקת בקיבה וכיצד תוכלו לטפל בה בצורה המיטבית? מייד תבינו.

 

הסיבות להופעת דלקת בקיבה

ישנן שלוש סיבות עיקריות שנחשבות כגורמות להתפתחות תנאי דלקת בקיבה, או בשמה הרפואי גסטריטיס:

  • חיידקהליקובקטר פילורי–ידוע ביכולות העמידות שלו לתנאי החומציות הגבוהה ששוררת בקיבה. השתרשותו על גבי רירית דופן הקיבה עשויה להפעיל את תאי מערכת החיסון כנגדו ולגרום להתפתחות דלקת.
  • שימוש בתרופות מסוג NSAIDS–תרופות אלו משמשות להורדת כאבים והפחתת חום. תופעת לוואי ידועה שלהן היא עלייה בייצור חומצות קיבה, מה שעשוי לגרום לפגיעה בתאי רירית הקיבה ולהתפתחות דלקת.
  • מחלות אוטואימוניות – נמצא קשר בין מחלות אוטואימוניות שונות (צליאק וקרוהן, למשל) לבין התפתחות דלקות בקיבה.
  • סטרס ואורח חיים – מתח מתמיד, עישון סיגריות, צריכת מאכלים חריפים, היעדר פעילות גופנית ועוד, כל אלו יחד ובנפרד תורמים לסיכוי להתפתחות דלקת בקיבה, כמו גם לצרבות או ריפלוקס ומחלות קיבה נוספות.

 

מהם התסמינים של דלקת בקיבה?

דלקת בקיבה עשויה להיות אקוטית או כרונית. כאשר מדובר בשלב האקוטי, התסמינים עשויים לכלול חום גבוה, נפיחות וכאבים ברום הבטן, מה שאמור לעבור תוך מספר ימים עד שעות, עם או ללא טיפול תרופתי. אלא שלעיתים המחלה עוברת לשלב איטי יותר ולצורה הכרונית, עם אפיזודות של בחילות, הקאות, נפיחות בטנית, כאבי בטן לא מוסברים ודימום שמתבטא בהקאה דמית או יציאות שחורות. הסובלים מגסטריטיס עשויים גם לרדת במשקל, בשל חוסר תיאבון.

 

תהליכי האבחון והטיפול

אבחון הדלקתמתבצע באמצעות בדיקות דם, בדיקות צואה, גסטרוסקופיה ובדיקה לגילוי חיידק הליקובקטר פילורי. חשוב מאוד לאבחן את הבעיה במהירות, שכן דלקת בקיבה שאינה מטופלת עשויה לגרום למצב הקרוי peptic ulcer, כלומר, פצע בקיבה שעלול לגרוםלדימום חמור, זיהום קשה וחדירה של מיצי קיבה לזרם הדם.

הטיפולים הרפואיים-מערביים בדלקת בקיבה מתמקדים בתסמינים וכוללים שימוש בתכשירים אנטיביוטיים ותרופות סותרות חומציות או כאלו שמביאות להאטה בכמות חומצות הקיבה שמייצרת הרירית. אומנם מדובר בטיפולים מוצלחים למדי, אך כאלו שמייצרים תופעות לוואי רבות שעלולות להיות קשות. לכן, מומלץ מאוד לשלב עם הטיפולים הקונבנציונאליים גם טיפולים אלטרנטיביים, כאשר לרפואה הסינית יש המון מה להציע בנושא, דוגמת תפריט תזונתי מותאם אישית,שימוש בצמחי מרפא וגם דיקור סיני.

המטפל ברפואה הסינית למעשה מנסה להתחקות אחר הסיבות להופעת הדלקת ונוגע בשורש הבעיה, ממש הפוך מהרפואה המערבית שרק מנסה לטפל בתסמינים. תוצאות הטיפולים האלטרנטיביים כנגד דלקת בקיבה הינן מוכחות, הם מתאימים לכל גיל ולכל מצב בריאותי, לא מתנגשים עם הטיפולים התרופתייםוכאמור, לא כוללים תופעות לוואי כלשהן.

קרדיט תמונה: depositphotos

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים