חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מיחזור משכנתא - כל הסיבות למחזר

 

הלוואות משכנתא הן כלי עזר חשוב וחיוני (בדרך כלל) לשם רכישת דירה. עם זאת, הנסיבות השונות שרלוונטיות לנושא זה עשויות להשתנות ולהביא לכך, שמשכנתא טובה שלקחתם בעבר, תתאים לכם פחות בעתיד. מה עושים? אחד הפתרונות לכך, הוא תהליך ”מיחזור משכנתא”

 

הלוואות משכנתא הן כלי עזר חשוב וחיוני (בדרך כלל) לשם רכישת דירה. עם זאת, הנסיבות השונות שרלוונטיות לנושא זה עשויות להשתנות ולהביא לכך, שמשכנתא טובה שלקחתם בעבר, תתאים לכם פחות בעתיד. מה עושים? אחד הפתרונות לכך, הוא תהליך "מיחזור משכנתא". 

התמונה בגדול

עקרונית, מיחזור משכנתא הוא רעיון פשוט מאוד: להחליף הלוואת משכנתא ישנה בהלוואה חדשה, אשר תנאיה מתאימים לכם כיום יותר, מסיבות כאלה ואחרות. חשוב לציין, שלמרות פשטות זו, עדיין מדובר בהלוואה גדולה במיוחד ובתחום כספי מורכב, שרובנו לא מומחים בו. במקביל, השורה התחתונה המעשית, תהיה החלטה של כן או לא לגבי ביצוע ההליך. לכן, הסתייעות בשרותי יועץ משכנתאות, אשר כדאית תמיד לגבי החלטות בנושא המשכנתא, מתאימה וחשובה גם במקרה זה. יועץ יסייע לכם בין השאר להבין את פרטי הפרטים של השינוי בו מדובר. פרטים אלה, הם בעצם המקור לכדאיות מיחזור המשכנתא וחיוני לוודא שאתם מבינים אותם במדויק. 

סיבות למחזר

המחשבה על מיחזור משכנתא, מתחילה מהצורך בכך. הדבר עשוי להיות כדאי ואף חיוני, במקרים הבאים: 

שינוי בהחזרי המשכנתא - ייתכן שגובה החזרי המשכנתא השתנה, באופן שלא תלוי בכם. זאת, בעקבות שינוי שערי מט"ח או שינוי בגובה הריבית במשק. 

שינוי לגבי הנכס - הנכס עצמו, שנרכש עם כספי הלוואת המשכנתא, עשוי להשתנות מהיבטים שמשמעותיים עבורה. למשל, מעבר דירה או שינוי בשווי הנכס. 

החלשות יכולת ההחזר - יכולתכם להחזיר את המשכנתא בתשלומים חודשיים, עשויה להשתנות מאוד עם הזמן. כמובן, אם היכולת נחלשת משמעותית, זה יהיה מצב גרוע לאורך זמן ויש לטפל בו. 

שיפור ביכולת ההחזר - מצד שני, ייתכן שיכולתכם להחזיר את ההלוואה דווקא תשתפר ובעקבות זאת, תרצו להחזיר אותה מהר יותר. מחזור משכנתא עשוי לאפשר זאת. 

רצון לשנות פרמטרים שונים - למשל את אופן החזר ההלוואה או את פריסת התשלומים. 

עוד נקודות שחשוב לדעת

מה ומתי? - מיחזור משכנתא הוא דבר גמיש מאוד. ניתן למחזר את המשכנתא כולה או מסלולים ספציפיים מתוכה, כמה פעמים שתרצו ומתי שתרצו. 

בדיקה יזומה - בדיקת כדאיות מחזור משכנתא, מומלץ לבצע פעם בשנה. גם בבדיקה זו, אפשר ורצוי להיעזר ביועץ משכנתאות. שאלת הכדאיות היא דבר אישי מאוד, שקשור באופן הדוק לנסיבותיכם האישיות, תוכניותיכם והעדפותיכם. 

פירעון מוקדם - חשוב לקחת בחשבון, מה כרוך בפירעון המוקדם של הלוואת המשכנתא הישנה. בדרך כלל ישנם קנסות בהקשר זה. מצד שני, עשויות להיות נקודות יציאה, שיאפשרו לכם לבצע פירעון מוקדם ללא קנס. 

השוואת מוצרים ומשא ומתן - לא חייבים לקחת את המשכנתא החדשה, מאותו הגוף שנתן לכם את הלוואת המשכנתא הישנה. כך שניתן להכניס לתהליך גם אלמנט של השוואת מוצרים שונים ואף משא ומתן, כולל מול מלווה המשכנתא הישנה. 

צילום: depositphotos

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים