חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהו פלסטיק תעשייתי ואיך ממחזרים אותו?

 

ציוד רפואי, יריעות לחממות, בקבוקים, חומרי ריפוד מוקצפים, חזיתות של מכוניות וסיבי טקסטיל, צמיגים, אריזות בגדלים שונים כמו של משקאות ואריזות מזון, מסגרות לחלונות, רכיבי ריצוף – איך שלא תסתכלו על זה - פלסטיק תעשייתי נמצא בכל מקום, מקיף אותנו, משמש אותנו בכל מישורי החיים

 

ציוד רפואי, יריעות לחממות, בקבוקים, חומרי ריפוד מוקצפים, חזיתות של מכוניות וסיבי טקסטיל, צמיגים, אריזות בגדלים שונים כמו של משקאות ואריזות מזון, מסגרות לחלונות, רכיבי ריצוף – איך שלא תסתכלו על זה - פלסטיק תעשייתי נמצא בכל מקום, מקיף אותנו, משמש אותנו בכל מישורי החיים.
קיימים סוגים שונים של פלסטיק תעשייתי, החל מ-PVC דרך פוליסטירן ועד פוליאוריתן ועוד סוגים ופיתוחים של פלסטיק. התעשייה צוברת כמויות עצומות של חומרים פלסטיים ואומנם קשה לדמיין את העולם ללא שימוש בפלסטיק תעשייתי במיוחד לאור העמידות הגבוהה והחסכוניות של שימוש בפלסטיק כתחליף לחומרי גלם יקרים יותר, אבל פלסטיק תעשייתי יכול גם להוות סכנה מהותית.
הבעיה האמיתית מתחילה עם הצטברות של פלסטיק תעשייתי בכל מקום ובמיוחד במפעלים וחברות תעשייתיות העושות שימוש אינטנסיבי בחומר עמיד זה, שעם כל היתרונות שהוא מביא ליצרן ולצרכן הופך במהרה לנטל סביבתי משמעותי. במיוחד בשל הגדילה ותדירות השימוש במוצרי פלסטיק.
למעשה, ככל שתעשיית הפלסטיק גדלה, כך עשויה לגבור הזיהום העולמי עם הצטברות הפסולת של הפלסטיק במזבלות או שריפת פלסטיק.
בעקבות פעולות אלה, חלקיקי פלסטיק מצטברים בים ומזהמים את הסביבה – נהרות, חופים, אוקיינוס, מגיעים למים שאנחנו שותים ויכולים לפגוע בבריאות שלנו.

מדוע חשוב למחזר פלסטיק תעשייתי?
הפחתת הפלסטיק קריטית לקיום שלנו על פני כדור הארץ. המטרה היא להשתמש מחדש במשאבים קיימים. מחזור פלסטיק הוא נושא חדש יחסית, כיוון שבעבר היה קשה למחזר פלסטיק וניתן היה למחזר רק מעט סוגים של חומרים פלסטיים.
הבשורות המעודדות הן שעם השנים והתפתחויות טכנולוגיות השתכלל והתייעל תהליך המחזור – פירוק אפקטיבי של פלסטיק והמרת פלסטיק לתחליפים שונים.
האיום הגדול הוא שהפלסטיק אינו חומר מתכלה ולכן, כל כך חשוב למחזר אותו.
מחזור פלסטיק תעשייתי בעל יתרונות רבים: ראשית, הפחתת פליטת 02C וגזי חממה, שימוש מופחת בנפט, שימור אנרגיה ושמירה על משאבים וכמובן, הפחתת הזיהום הסביבתי. במסגרת מחזור פלסטיק אנו מפחיתים שימוש במשאבי הטבע, מפחיתים את הזבל הסביבתי במיוחד במזבלות ובים ואפילו תורמים למעגל הכלכלי שמזין את עצמו במחזור פלסטיק וייצור מפלסטיק ממוחזר כל פעם מחדש.
המטרה היא להעלות מודעות ושכמה שיותר אנשים ידאגו למחזור של פלסטיק תעשייתי ויפנו את הפלסטיק למקום הנכון כבר בתוך החברה עצמה (למשל, מתקן ייעודי) או יפנו לחברה המבצעת את הפינוי ומסייעת בתהליך המחזור של הפסולת מחוץ לגבולות החברה למתחם בו הפלסטיק ימוחזר או יימסר למחזור.

כיצד ממחזרים פלסטיק תעשייתי?
מיחזור פלסטיק תעשייתי כולל מספר שלבים: ראשית, יש לאסוף את מצבורי הפלסטיק במקום אחד ולהעביר אותו למפעל לעיבוד פלסטיק או למתחם לאיסוף לצורך מחזור.
שנית, יש למיין את הפלסטיק לפי סוגים, כיוון שחשוב למחזר אותו על פי המבנה הכימי או סוג הפולימר. לעיתים ישנה מערכת קידוד פלסטיק שמזהה את הסוג ומסייעת בתהליך המיון כמו פוליאתילן בצפיפות גבוהה או נמוכה, פוליסטירן וכדומה.
לאחר שלב המיון, הפלסטיק התעשייתי נגרס לפתיתים זעירים ככל שניתן או מופרד על ידי מכונה מיוחדת על מנת להבטיח את ההפרדה הנדרשת בין סוגים שונים של פלסטיק תעשייתי ובסופו של דבר, אלה נשטפים היטב על מנת להסיר מזהמים ומעובדים או מומסים והחומר המעובד נדחס לחוטים שמוכנים לשימוש חוזר לצורך ייצור מוצרי פלסטיק חדשים, מכשירים מפלסטיק וכדומה. 

תוכלו לפנות לחברה המציעה שירותי מחזור, פינוי, מיון או איסוף של הפלסטיק התעשייתי על מנת להניע את גלגלי תעשיית המחזור ולפנות את הפלסטיק ממקום העבודה שלכם למקום הייעודי למחזור. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים