חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

זה הזמן לחייך - כל השיטות להשתלת שיניים

 

החדשנות הטכנולוגית והקדמה אינן פוסחות על תחום רפואת השיניים, ובזכות מגוון פיתוחים ושיפורים טכנולוגיים מייצרים פתרונות לשלל בעיות, תחלואות ואתגרים, בתחום הרפואי ובתחום האסתטי

 

החדשנות הטכנולוגית והקדמה אינן פוסחות על תחום רפואת השיניים, ובזכות מגוון פיתוחים ושיפורים טכנולוגיים מייצרים פתרונות לשלל בעיות, תחלואות ואתגרים, בתחום הרפואי ובתחום האסתטי. השתלות שיניים הן בין הפתרונות המתקדמים והפופולריים, אשר מספקות מענה למצבים רפואיים בהן השיניים פגומות ולא מתפקדות, לא ניתנות להצלה באמצעות טיפולים שמרניים או משקמים, או למצבים בהם שיניים חסרות כליל. הפתרון מתבצע באמצעות שחזור השן, תוך יצירת מצע יציב לקליטתה, הברגה עדינה של תשתית השן לעומק החניכיים מחומרים המדמים את החומר הטבעי, וכיסוי באמצעות שן משוזרת במראה טבעי.

מדובר בתהליך מורכב המתבצע בשלבי טיפול מוקפדים, אשר עשוי לארוך חודשים ארוכים, ומצריך הכנה, בדיקות מוקדמות ובחינת התאמה, כמו גם עלויות לא מבוטלות, אולם בהצלחתו תהליך השתלת שיניים יותיר את המטופל עם פה בריא במראה טבעי, אשר יספק לא רק חיוך אסתטי ומרשים כי אם גם תפקוד מלא של הלסת והשיניים, בדיבור ובלעיסה.

קיימות מספר שיטות מובילות לביצוע השתלת שיניים, כאשר החשיבות העיקרית בבחירת הטיפול היא התאמת השיטה למטופל ולצרכיו:

שיטת השתלה חד שלבית

שיטה מהירה אשר באמצעותה ההשתלה מתבצעת ביום אחד בלבד, ומיועדת לרוב למטופלים צעירים, בריאים ובעלי צפיפות עצם גבוהה. בשיטה החד שלבית השתל מוחדר שלא לעומק הלסת, ונותר מעט בולט, לצורך אחיזה בכיפת השן, והלבשת כתרים זמניים. לאחר תקופת קליטה של השתל בפה והחלמה של החניכיים, מתבצעת הלבשה של כתרים היוצרים את המראה האסתטי הרצוי. 

שיטת השתלה רב שלבית

השיטה המסורתית והמוכרת אשר מתבצעת בשני שלבים, כאשר כל אחד מהם מצריך התערבות כירורגית ניתוחית. בשלב הראשוני מתבצעת החדרת הברגים- אשר יהוו בהמשך את הבסיס לשתל, כאשר אלו זקוקים למספר חודשי הסתגלות וקליטה, בהם רקמות העצם יקיפו את הבסיס בתהליך טבעי. בזכות הרקמות החדשות המתאימות את עצמן לבסיס השתל, הוא יתקבע בחניכיים באופן טבעי. השלב השני הוא שלב החשיפה, בו תיבחן איכות ההשתלה הראשונית ויציבות הבסיס, ובהתאמה תתבצע הלבשה של כתרים קבועים על גבי השתלים. גם בשיטה זו נדרשת לסת יציבה וחניכיים בעלי צפיפות עצם גבוהה, כאשר במקרים בהם מדובר בחניכיים רבות ומחסור בעצם יתבצע תהליך מקדים של השתלת חניכיים.

שיטת השתלה ALL ON 4

שיטה מתקדמת ויעילה המיועדת למטופלים בעלי חוסר של מספר שיניים ברצף, או כאשר מדובר בצורך בהשתלת שיניים בכל הפה, או לחילופין לאורך כל הלסת העליונה או התחתונה. בשיטה זו מתבצע חיסכון במספר השתלים הרב הנדרש, באמצעות יצירת מספר שתלים ב4 נקודות שונות, הנושאות גשר קבוע שיחזיק בכל השתלים הנדרשים. השיטה מאפשרת טיפול מהיר אשר לרוב מסתיים ביום טיפולים יחיד. בשונה מן השיטות האחרות, שיטת השתלה זו מתאימה גם לבעלי צפיפות עצם נמוכה, ללא צורף בהשתלת חניכיים מקדימה. 

חשוב לדעת: 

  • במרבית המקרים המטופלים יגיעו עם שיניים טבעיות, גם כאשר אלו אינן מספקות מענה תפקודי או את המראה האסתטי הרצוי. בטרם תחילת כל תהליך של השתלת שיניים יש לבצע עקירה כירורגית של השיניים הקיימות ולאפשר לחניכיים סגירה והחלמה בטרם המשך הטיפול.
  • כל סוג של השתלת שיניים מחייב ביצוע צילומי שיניים דנטליים, בדיקת צפיפות העצם, תשאול רפואי וייתכנו בדיקות נוספות על פי שיקול דעת הרופא המטפל.
  • ההחלטה על סוג ההשתלה תתבצע על פי המלצת הרופא למטופל, כאשר ישנן שיטות טיפוליות אשר אינן מתאימות לכלל המטופלים.
  • השתלות שיניים מספקות מענה רפואי ואסתטי ברמה גבוהה מאוד, אולם אינן מהוות פתרון לכל החיים. אורך החיים הממוצע של שיניים מושתלות נע בין 10-15 שנים. במטרה להאריך את אורך חיי הטיפול ככל שניתן חשוב לבחור בשיטה הטיפולים המתאימה ביותר, בכתרים מחומרים עמידים, ולהקפיד על שמירה על בריאות הפה והשיניים.  
רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים