חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

היתרונות התזונתיים הבריאותיים באכילת דגים

 

לקטנים ולגדולים, לגברים, נשים וטף – לכולנו חשוב לאכול דגים. וזה לא משהו שאפשר להסכים עליו או לא להסכים עליו, מפני שזאת חוות הדעת המוסמכת של מיטב ארגוני הבריאות, הרופאים והתזונאים. על מנת להבין עד כמה זה חשוב, אנו מתכבדים לפרט לכם על היתרונות התזונתיים הבריאותיים העיקריים הטמונים באכילת דגים

 

לקטנים ולגדולים, לגברים, נשים וטף – לכולנו חשוב לאכול דגים. וזה לא משהו שאפשר להסכים עליו או לא להסכים עליו, מפני שזאת חוות הדעת המוסמכת של מיטב ארגוני הבריאות, הרופאים והתזונאים. על מנת להבין עד כמה זה חשוב, אנו מתכבדים לפרט לכם על היתרונות התזונתיים הבריאותיים העיקריים הטמונים באכילת דגים. 

חלבון בריא, מעט שומן 

הידעתם שאכילת דגים נחשבת לטובה ובריאה לשמירה על הלב ועל כלי הדם? אם לא ידעתם, דעו שזוהי דעתם המוסמכת על מומחי קרדיולוגיה. זה לא כל כך מפתיע, בהתחשב בכך שלצד אומגה 3 בדגים הם מהווים גם מקור טוב ועשיר של חלבון, אך יחד עם תכולה נמוכה של שומן. אם מקפידים על צריכה של דגי ים לפחות פעמים בשבוע, הם מהווים חלק מתזונה נהדרת, שמקטינה מאוד את הסיכון למחלות לב, פחות סיכוי לשבץ וגם סיכון נמוך להתקפי לב בגילאים מתקדמים. ואגב, אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לצרוך יותר דגים. 

מקור נהדר לאומגה 3 שתורם למוח בריא 

הזכרנו את המרכיב ששמו אומגה 3 וכעת זה הזמן להרחיב קצת יותר על חומצות השומן הבריאות שיש בדגים. כל המרכיבים הללו אינם מופקים על ידי גוף האדם. זאת אומרת, אנו יכולים לקלוט אותם אך ורק מהמזון שאנו אוכלים. חומצות השומן שיש בדגים תורמות לבריאות הלב וכן לבריאות המוח. אלה מרכיבים שנחשבים לחשובים להתפתחות של תינוקות וילדים ומועילים גם למבוגרים. יש בהם תרומה להתפתחות מערכת העצבים בכלל ומערכת הראייה בפרט. כמו כן, אלה מקורות טובים למניעת דלקות במפרקים ומחלות שונות. לא כל הדגים מכילים את המרכיבים הללו באותה כמות ליחידת משקל. במיוחד, הם מצויים למשל בטונה, סרדינים, סלמון ועוד. כמו כן, מחקרים מצביעים שחומצות השומן ואומגה 3 תורמים לבריאות נפשית, מפחיתים דיכאון, מאזנים מצב רוח, מהווים מגן מפני דמנציה ואלצהיימר בגילאים צעירים. 

האם דג נא נחשב לבריא?

בשנים האחרונות, עם התרחבותה של תרבות הסושי, נחשפו ישראלים רבים לדגים נאים. סשימי, סושי, דגים כבושים, האם מאחורי כל השמות הללו, מסתתרת בריאות בצלחת? כדאי לומר על כך כמה דברים. ראשית, דגים נאים כשלעצמם אינם מהווים בעיה, אולם הם חייבים להיות ממקור איכותי וצורת הכנתם צריכה להיות טובה. כמו כן, לנשים בהיריון או לקבוצות אוכלוסייה בסיכון עדיף להימנע באופן מוחלט מדגים נאים. 

תזונה בריאה – זה לא מסובך 

כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות מגוונות, מקציצות ועד סלט טונה, משניצל דג ועד לדג שלם בתנור, אין שום קושי לשלב דגים בתפריט. גם אם אתם לא אשפים במטבח, תוכלו לשלב דגים בתפריט בריא עבורכם ועבור ילדיכם. על הגריל, בתבשילים, בקציצות חריפות או מתקתקות, בסלטים, כמנה עיקרית או כמנות ראשונות – כל היתרונות הבריאותיים מגיעים לכם לצלחת. בתיאבון!

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים