חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

קידום אתרים לוקאלי - גם לעסקים קטנים

 

חלק גדול מהקניות של כולנו מתבצע בסניפים ישראלים של רשתות בינלאומיות השייכות לתאגידי ענק. חלק נוסף מתבצע באתרים זרים, בעיקר סינים. אבל גם במציאות כזו אי אפשר להתכחש לקסם של העסקים השכונתיים הקטנים

 

חלק גדול מהקניות של כולנו מתבצע בסניפים ישראלים של רשתות בינלאומיות השייכות לתאגידי ענק. חלק נוסף מתבצע באתרים זרים, בעיקר סינים. אבל גם במציאות כזו אי אפשר להתכחש לקסם של העסקים השכונתיים הקטנים. בין אם מדובר על פיצרייה משפחתית, בין אם חנות למכירת אופניים שהבעלים שלה מכיר את כל הלקוחות באופן אישי וגם כשהעסק הוא מרפאה וטרינרית, יש לתחושה החמימה שעוטפת את הנכנסים פנימה תרומה משמעותית לחוויית השירות או הקנייה.

למרות התחושה הנעימה והרצון של הקהילה לטפח עסקים מקומיים קטנים, ובפרט בעיר כמו מודיעין, אי אפשר לוותר על נוכחות בולטת גם במרחב הדיגיטלי. עסק שרוצה למקסם את הפוטנציאל שלו, גם אם אין שאיפה לכבוש את העולם אלא פשוט לספק מקסימום תועלת לתושבים באזור, חייב להשקיע גם בקידום אתרים ובפרט בקידום לוקאלי.

מה זה קידום לוקאלי?

קידום אתרים לוקאלי הוא תהליך שנועד לחשוף את האתר של העסק המקומי לעיני קהל היעד שלו - מי שגר באזור ומי שנמצא בסביבה בנקודת זמן מסוימת. כך לדוגמה אתר של מעבדה לתיקון סמארטפונים בטבריה כדאי להציג בפני תושבי העיר וגם תושבי הגליל, ובמקביל גם למי שמבלה חופשה בכנרת וזקוק לשירות מידי עקב תקלה בסלולרי.

היתרון העיקרי של קידום לוקאלי הוא היותו ממוקד במיוחד. בזכות האפשרות להגיע לקהל יעד ספציפי, אין צורך בתקציבים גדולים לפרסום, וגם עסק קטן יכול ליהנות מחשיפה נרחבת - ומועילה מאוד.

מה כולל קידום אתרים לוקאלי?

הקידום הלוקאלי כולל מספר מרכיבים עיקריים. הראשון שבהם הוא כרטיס עסק ב-Google My Business. זוהי אופציה שגוגל מציעה לעסקים מקומיים על-מנת שיוכלו להציג מקסימום מידע לגולשים שנמצאים בקרבת מקום ומבצעים חיפוש רלוונטי עבורם. את כרטיס העסק חשוב לבנות כך שיכלול את כל הפרטים שגולשים עשויים להתעניין בהם: הכתובת הפיזית (ואפילו אפשרות ניווט מהיר עם ווייז אל הכתובת), שעות פתיחה, שאלות נפוצות ותשובות עליהן ("האם יש חנייה?" - "כן") ויתרונות ספציפיים (אווירה רומנטית, מנות לטבעונים, שירות מהיר). עוד כדאי לכלול בכרטיס בגוגל מיי ביזנס תמונות מחמיאות, וידאו וחוות דעת של לקוחות (אם לקוח מביע שביעות רצון, מומלץ לבקש ממנו לדרג את העסק ולהוסיף המלצה בכרטיס).

מרכיב שני בקידום אתרים לוקאלי הוא להוסיף לאתר עמודי תוכן בעלי אוריינטציה מקומית. כך למשל לוכד נחשים במודיעין יכול לפרסם תכנים שעוסקים בנחשים שעלולים להגיע אל העיר, ואילו מדריכת הורים יכולה להציע מסלולי טיול לכל המשפחה בסביבה. עוד מרכיב משמעותי הוא קישורים ממקומונים.

על מה חשוב להקפיד כשמקדמים אתר?

קידום לוקאלי עשוי כאמור להניב תועלת רבה מאוד גם בתקציב מינימלי. על-מנת לממש את הפוטנציאל של התהליך במלואו, חשוב להפקיד אותו בידיים מקצועיות. בפרט נדרש תוכן בעל ערך מוסף אמיתי, הן באתר עצמו והן כשהמטרה היא יצירת קישורים ממקומונים. דגש נוסף הוא התאמה מלאה למאפיינים הספציפיים של הישוב או האזור, כדי ליצור את האימפקט המבוקש אצל קהל היעד.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים