חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהו תכנון פרישה ומדוע הוא כל כך חשוב

 

תכנון הפרישה הוא צעד הכרחי על מנת ליהנות מרווחה כלכלית ונפשית בפנסיה. אנשים רבים אינם מודעים לחשיבות הרבה שבתכנון הפרישה וביכולת שלהם לשנות את המצב הכלכלי שלהם גם כשהם עומדים להיכנס לפנסיה. בכתבה זו נסביר מהו התהליך המתרחש בתכנון פרישה ומדוע הוא כה משמעותי

 

תכנון הפרישה הוא צעד הכרחי על מנת ליהנות מרווחה כלכלית ונפשית בפנסיה. אנשים רבים אינם מודעים לחשיבות הרבה שבתכנון הפרישה וביכולת שלהם לשנות את המצב הכלכלי שלהם גם כשהם עומדים להיכנס לפנסיה. בכתבה זו נסביר מהו התהליך המתרחש בתכנון פרישה ומדוע הוא כה משמעותי. 

אז מה זה בעצם תכנון הפרישה?

אנחנו למעשה מתכוננים לפרישה במהלך כל חיינו באמצעות הפרשות לקופות הפנסיה. אך כשאנו מתקרבים לגיל הפרישה, יש צורך במספר צעדים נוספים על מנת שנוכל לשמר את רמת החיים אליה אנו רגילים, גם כשאנחנו לא מייצרים הכנסה אקטיבית ממקום העבודה. 

הדבר הראשון שנעשה בעת הליך תכנון פרישה עם לייף גולס הוא חישוב ההוצאות הצפויות לכם כגמלאים. יחד עם לייף גולס, תחשבו מה ההוצאות הצפויות לכם בכל חודש בהתבסס על ההוצאות שלכם כיום ועל ההוצאות שצפויות להיות לכם בעתיד. כך, תוכלו להבין מה יהיו הצרכים הכלכליים שלכם בגמלאות. 

שיקול משמעותי שיש לקחת בחשבון בעת חישוב ההוצאות הצפויות הוא מצבכם הבריאותי. החשיבות של שיקול זה נעוצה בכך שלמצב הבריאותי שלך או של בן/בת זוגך ישנה השפעה אדירה על ההוצאות בגמלאות וכן על תוחלת החיים הצפויה.  

לאחר חישוב ההוצאות הצפוי, השלב הבא בהליך תכנון פרישה עם לייף גולס הוא חישוב ההכנסות הצפויות. בנוסף למקורות הפנסיונים של ההכנסות, נרכז ונחשב את כל מקורות ההכנסה שלכם. ההכנסות הצפויות יכולות להיות מקצבאות של ביטוח לאומי, הכנסות מהשקעות בשוק ההון או מנדל"ן שבבעלותכם, כספי ירושה עתידיים ומקורות נוספים. 

לסיום, לאחר שההוצאות וההכנסות הצופיות חושבו, השלב הבא בהליך תכנון פרישה עם לייף גולס הינו הפקת דו"ח שבו המלצות לפרישה. הדו"ח הוא דו"ח מקיף שלוקח בחשבון את האפשרויות השונות וכן כולל גם חישובי מיסים. כך למשל ייתכן שעדיף שתפרשו בחודש מסוים על מנת שהמיסים שיחולו עליכם יהיו מינימאליים. 

החשיבות שבתכנון הפרישה

תכנון הפרישה הוא הליך מהותי שמביא ליתרונות רבים. ראשית, ההליך יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף הן כתוצאה מתכנון נכון של המיסים הצפויים והן בשל השקעה נכונה של הכסף שלכם. כמו כן, הליך תכנון הפנסיה מיידע אתכם באופן מלא על המצב הכלכלי שלכם ולכן מאפשר לכם לבצע החלטות בצורה החכמה ביותר.

תכנון פרישה עם לייף גולס

הליך תכנון הפרישה הוא הליך מורכב בו יש לקחת בחשבון מרכיבים רבים. מכאן שישנה חשיבות רבה בבחירת יועצי הפנסיה שלכם. כדאי לכם לפנות אלינו, לייף גולס, לתכנון פרישה בשל המומחיות, המקצועיות והניסיון הרב שלנו בתחום. אנו מבטיחים לכם שאתם בידיים מעולות עם מייסדים וצוות בכיר בחברה אייל מוסקוביץ, אלקנית עוז וטלי וולס. מומחי פרישה אלו הם בעלי ותק רב בתחום הפיננסי וניסיון בתפקידים בכירים בשוק.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים