חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מיגון מעלית - עשה ואל תעשה

 

משפצים את הבניין או את הדירה? אתם בוודאי זקוקים למיגון מעלית על מנת להבטיח כי המעלית לא תינזק בעת העברת הציוד ותקופת השיפוצים, אך גם שהמעלית תיראה אסתטית בתקופה זו. במאמר זה קיבצנו עבורכם נקודות עשה ואל תעשה שיש לשים לב אליהן כאשר אתם מזמינים שירות של מיגון מעלית

 

משפצים את הבניין או את הדירה? אתם בוודאי זקוקים למיגון מעלית על מנת להבטיח כי המעלית לא תינזק בעת העברת הציוד ותקופת השיפוצים, אך גם שהמעלית תיראה אסתטית בתקופה זו. במאמר זה קיבצנו עבורכם נקודות עשה ואל תעשה שיש לשים לב אליהן כאשר אתם מזמינים שירות של מיגון מעלית.

  • חומרי המיגון – בקשו מן המתקין לוחות סנדוויץ’ בעובי 16 מ"מ בגימור של עץ גלוי או בחיפוי פורמייקה – אלו הם החיפויים העמידים והקשיחים ביותר, וגם האסתטיים ביותר. הימנעו משימוש בלוחות OSB מכיוון שעם הזמן הם מתפוררים ומוציאים קוצים שיכולים גם לפגוע באחד הדיירים (בייחוד אם יש ילדים בבניין), וגם יש להם נטייה לספוג ריחות רעים. כמו כן הימנעו גם מלוחות PVC מוקצף מכיוון שהם דקים וחלשים ואינם מתאימים למיגון מעלית.
  • קונסטרוקציה – בקשו מן המתקין שהמיגון יהיה מותקן על גבי "תיבה צפה" בתוך המעלית ובמרחק של כמה מ"מ מקירות המעלית על מנת לבודד את קירות המעלית ממכות וחבטות.
    הימנעו מהנחה של לוחות המיגון באופן ישיר על קירות המעלית, שכן הקירות יהיו חשופים באופן זה למכות וזעזועים.
  • חיבורי העץ – שימו לב כי פינות המיגון שתולות בתוך מגרעות העץ על ידי חיבור עץ לעץ. הימנעו מחיבורים כמו זוויות מתכת, צמדנים או סרטי הדבקה, משום שאלו אינם עמידים ויתפרקו תוך זמן קצר.
  • מיגון המעקה – בקשו מן המתקין כי מעקה המעלית יפורק ויאוחסן או שיכוסה על ידי לוחות מיגון. הימנעו ממיגון המעקה על ידי סרט פלסטיק מכיוון שזה גם לא מגן על המעקה באופן אופטימלי וגם משאיר סימנים על המעקה לאחר ההסרה.
  • מכסה שניתן לפרק לפאנל הפיקוד – שימו לב כי בעת התקנת מיגון מעלית מתקינים לכם גם מכסה שניתן לפרק לפאנל הפיקוד על מנת שתתאפשר לטכנאי המעלית גישה ללוח האם בעת הצורך. הימנעו מלהשאיר את פאנל הפיקוד חשוף מכיוון שכך הוא יהיה חשוף לפגיעות, וכן הימנעו גם ממכסה שאינו ניתן לפרק, מכיוון שאם לטכנאי מעליות יהיה צורך בגישה ללוח האם של המעלית יהיה צורך לפרק את כל מיגון המעלית, וזהו עסק יקר שלוקח הרבה זמן.
  • אסתטיקה – זה שישנם שיפוצים בבניין לא אומר שהמעלית צריכה להיראות מסורבלת או מוזנחת. ישנן דרכים רבות להתקין מיגון מעלית באופן אסתטי – בקשו כי במיגון תהיינה חלוניות מדויקות בעבור גופי התאורה ופתחי האוורור ושימו לב כי גימור העץ אסתטי גם הוא. הימנעו מפתחים במיגון המנוסרים בגסות.
  • מיגון ריצפה – שימו לב כי הריצפה ממוגנת על ידי אריחים יצוקים בעובי של 5 מ"מ לפחות העשויים חומר פלסטי קשיח ועמיד. הימנעו משימוש במיגון ריצפה העשוי יריעות PVC דקיקות הנוטות להתייבש ולהיקרע מהר וכן זזות ממקומן בעת הכנסה של עגלה אל המעלית.
רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים