חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך תתכננו את הסופרמרקט נכון

 

עסקי הסופרמרקטים הם כנראה העסקים הכי תובעניים שקיימים בעסקי המזון. מעבר לעובדה שהרגולציה בתחום המזון היא אחת הקשות והמורכבות בשוק, כל פרמטר קטן הוא בעל משמעות עצומה שעלול להבדיל בין רווחיות להפסד

 

עסקי הסופרמרקטים הם כנראה העסקים הכי תובעניים שקיימים בעסקי המזון. מעבר לעובדה שהרגולציה בתחום המזון היא אחת הקשות והמורכבות בשוק, כל פרמטר קטן הוא בעל משמעות עצומה שעלול להבדיל בין רווחיות להפסד. בעוד שלנו הצרכנים הכול נראה יחסית פשוט כאשר אנו מגיעים לערוך קניות, ונדמה שמה שהכי חשוב לנו זה המחירים, בפועל האופרציה של הסופר כוללת ניקיון, ביקורות של משרד הבריאות, ניהול מס’ רב של עובדים, ספקים, סחורות, תוקף, טמפרטורת מקררים נכונה, טמפרטורת מיזוג נכונה, תצוגה, מיתוג, מבחר, מחירים, כשרות, שירות, ועוד ועוד ועוד.

לכן, זהו קריטי לא רק לתכננן את הסופרמרקט בצורה נכונה, אלא להתייחס במלוא הרצינות ותשומת הלב לכל פרמטר בניהול הסופר. יחד עם זאת, בעוד שאין ספק שכל הפרמטרים משחקים תפקיד חשוב, למקררים של הסופר ולאיכות שלהם יש השפעה ענקית גם מבחינה פונקציונלית, אך גם מבחינת הוצאות. כפי שוודאי אתם יכולים לתאר לעצמכם מקררים תעשייתיים של סופר יכולים לעלות הון תועפות, והתחזוקה עצמה שלהן גם לא זולה במיוחד, לכן מומלץ לדעת היכן לרכוש את המקררים הללו, אילו דגמים מומלצים, מהן הצעות המחיר המשתלמות ביותר, ולא פחות חשוב הביצועים והעמידות שלהם.

מהי חשיבות המקררים?

אם תשימו לב, לא מעט מהסחורות הכי מבוקשות זקוקות לקירור איכותי כדי לשמר את הטריות, וחשוב מכך, מונעת מהם להתקלקל, ובמיוחד במדינת ישראל שברוב השנה סובלת/נהנית (לבחירתכם) מחום כבד. בין אם מדובר במוצרי חלב, או הבשר, מקרר עם כשלים יכול לגרום לאפקט דומינו משמעותי, כגון נזק למוצרים, שיגרום ללקוחות להתרעם על סחורה מקולקלת (ובצדק) ולא לשוב יותר לסופרמרקט שלכם (מה שיגרום להפסדים), ואם זה לא מספיק, הסחורה שהתקלקלה ועלתה לכם כסף הולכת לפח הזבל מבלי החזר השקעה, ובטח ובטח מבלי הפקת רווחים. כמו כן, כאשר מדובר מדובר במוצרי חלב, שהתוקף שלהם ביחס למוצרים אחרים הוא קצר, לאיכות המקרר יש חשיבות אדירה.

מהו מקרר חלבי מומלץ?

אז הנכם מחפשים מקרר חלבי מומלץ? כדאי שתשימו לב לכמה וכמה דברים. למשל, מידותיו. יש לא מעט דגמים של מקררים חלביים המגיעים במידות שונות. לכן, התאימו את המידות של המקרר לעסק שלכם. בין אם אתם בעלי סופרמרקט עצום, או מינימרקט שכונתי, חשוב שהמקרר יספק שטח אחסון מתאים לכמות הסחורה שלכם, לא יותר, וודאי לא פחות ושתוכלו לנצל את שטחו באופן אופטימלי. 

כמו כן, מקרר חלבי חייב להיות עם תצוגה פתוחה. ככה הלקוחות יוכלו לראות את הסחורה ואולי גם לרכוש כמה מוצרים חדשים שמוצעים בסופר שלכם. הכי חשוב, האופרציה שלו, מעבר לטמפרטורת קירור יעילה, קיימים גם דגמים בעלי כיסוי מיוחד המיועדים לשימור הקור ולחסכון בחשמל.  חשוב מאוד לא להתפשר על איכות המקרר לטובת מחיר נמוך במיוחד, ראו הוזהרתם, החסכון הזה עלול בסופו של יום לעלות לכם ביוקר, הן מבחינת סחורה מקולקלת והן מבחינת הזמנת טכנאי מקררים כל שני וחמישי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים