חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה אפשר להכין מדפי אורז

 

דפי אורז מהווים מאכל מאוד נפוץ לאחרונה. העובדה שהם יכולים להוות תחליף מצוין לחומרי גלם אחרים עתירי שומן וקלוריות במתכונים שונים, הופכת אותם ללא ספק למוצר פופולארי ביותר. דפי אורז מכילים כ150 קלוריות ל100 גרם והם כולן מגיעים מפחמימות. ב100 גרם דפי אורז יש 20 גרם פחמימה. מה שייחודי בדפי האורז זה שהם מאוד דקים וחסרי משקל מה שהופך דף אורז בודד לזניח מבחינה קלורית

 

דפי אורז מהווים מאכל מאוד נפוץ לאחרונה. העובדה שהם יכולים להוות תחליף מצוין לחומרי גלם אחרים עתירי שומן וקלוריות במתכונים שונים, הופכת אותם ללא ספק למוצר פופולארי ביותר. דפי אורז מכילים כ150 קלוריות ל100 גרם והם כולן מגיעים מפחמימות. ב100 גרם דפי אורז יש 20 גרם פחמימה. מה שייחודי בדפי האורז זה שהם מאוד דקים וחסרי משקל מה שהופך דף אורז בודד לזניח מבחינה קלורית.

דפי האורז מגיעים מהמטבח האסייתי והם עשויים מאורז, מים ומלח. הם מיובשים ונארזים בצורת דפים שאותם יש להשרות במשך כמה שניות במים חמימים עד שהם מתרככים ואז ניתן לעבוד איתם בצורה נוחה, למלא אותם ולגלגל אותם. דפי אורז גם יכולים להוות חלופה רזה יותר ללחם. במקום כריך משתי פרוסות לחם אשר מכילות 80 עד 100 קלוריות או מפיתה המכילה כמות כפולה של קלוריות, ניתן פשוט להכין מאכל מכמה דפי אורז, שיכול להיות גם טעים, גם מזין וגם בעל ערך קלורי דל יותר. במאמר הבא תקבלו כמה טיפים למתכונים מדפי אורז.

מתכונים מדפי אורז

הנה כמה מתכונים פופולאריים ביותר מדפי אורז:

ראשית כל, בורקס מדפי אורז. מדובר ללא ספק על מאכל נפוץ מאוד שלא מעט אנשים אוהבים להכין וזאת בשל העובדה שבורקס שעשוי היטב מדפי אורז מצד אחד טעים מאוד ומצד שני, הערך הקלורי שלו נמוך באופן מהותי מבורקס רגיל. כמו כן, בניגוד לבצק עלים שהוא שומני מאוד שממנו מכינים בורקסים, דפי האורז הרבה יותר בריאים. כלומר, אדם שמקפיד לאכול בריא יותר וכן מעוניין לרדת במשקל, אך עדיין מעוניין להנות מבורקס, יכול להכין בורקס מכל סוג מדפי אורז לרבות בורקס גבינה מדפי אורז, בורקס תפוחי אדמה, בורקס פיצה ועוד.

אז איך מכינים בורקס מדפי אורז? פשוט מאוד:

טובלים דף אורז במים חמימים עד שהוא מתרכך ומכניסים במרכזו בלילה כלשהי שהכנו מראש בהתאם לסוג הבורקס המבוקש. אם מדובר בבורקס גבינה אפשר להכין תערובת של גבינה צהובה, גבינה מלוחה וגבינה לבנה, לתבלן במלח ופלפל, להוסיף ביצה ולערבב הכל. לאחר שמניחים את המלית במרכז דף האורז, סוגרים אותו, מורחים מעל ביצה ומפזרים שומשום. מכניסים לתנור שחומם מראש ל180 מעלות עד שהבורקס משחים ונהנים מבורקס טעים ביותר, ללא כמות הקלוריות של בורקס רגיל.

מתכון נוסף שניתן להכין עם דפי אורז הוא מלוואח. גם במקרה הזה מדובר על טעם דומה ללא כמות הקלוריות. לוקחים צלחת ומערבבים בה ביצה אחת, מלח, פלפל ומעט חלב. טובלים את דף האורז הראשון ומניחים במחבת שחוממה מראש עם מעט שמן, מיד מכניסים את הדף השני לבלילה ומניחים אותו על הדף הראשון. כדאי לצרף לפחות עוד 2 דפי אורז טבולים בבלילה אחד מעל השני ולהפוך. כאשר המלוואח משחים, הוא מוכן.

מתכון נוסף שניתן להכין מדפי אורז הוא דפי אורז ממולאים בירקות מבושלים או טריים. יש להרטיב דפי אורז על מנת שיהיו נוחים לעבודה, לחתוך ירקות או לבשל ירקות שאוהבים מראש ולמלא את דף האורז בירקות הללו. ניתן לטבול את דפי האורז המוכנים ברוטב סויה ולהנות ממאכל בסגנון אסיאתי.

מתכון נוסף שניתן להכין מדפי אורז הוא לזניה. בכדי להכין לזניה יש להכין מראש תבנית וכן להכין תערובת של גבינות וביצה ותערובת של רסק עגבניות עם מלח, פלפל ושמן. מניחים דפי אורז שהרטבנו מראש בתבנית ומוסיפים בהתאמה משתי הבלילות. לאחר מכן יוצרים שכבות נוספות. בסופו של דבר מכניסים לתנור שחומם ל180 מעלות עד שהלזניה משחימה ומוציאים.

אין ספק כי ניתן למצוא כיום לא מעט מתכונים מצוינים מדפי אורז למאכלים טעימים ועתירי קלוריות. אותו הטעם כמעט בדיוק, רק בלי הקלוריות, דבר שיכול לסייע לכל אדם לשמור על הבריאות והגזרה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים