חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לסת לא סימטרית

 

עניין הסימטריה בפנים הוא ללא ספק עניין חשוב מאוד. סטייה בלסתות עלולה ליצור תחושה של מראה פנים לא אסתטי ולא סימטרי. על אף שלא פעם המטרד האסתטי במקרה של סטיית לסתות יכול להוות את העניין העיקרי בקרב לא מעט אנשים, הרי שחשוב מאוד לדעת כי מעבר לעניין האסתטי קיים גם העניין הבריאותי והנפשי

 

עניין הסימטריה בפנים הוא ללא ספק עניין חשוב מאוד. סטייה בלסתות עלולה ליצור תחושה של מראה פנים לא אסתטי ולא סימטרי. על אף שלא פעם המטרד האסתטי במקרה של סטיית לסתות יכול להוות את העניין העיקרי בקרב לא מעט אנשים, הרי שחשוב מאוד לדעת כי מעבר לעניין האסתטי קיים גם העניין הבריאותי והנפשי. שכן, לסת לא סימטרית עלולה להשפיע על הדימוי העצמי באופן ישיר. מעבר לכך, אנשים אשר סובלים מתופעה זאת, יכולים לחוות גם הפרעה במערכת הלעיסה אשר תבוא לידי ביטוי בהגבלת טווח התנועה במפרק הלסת, רעשים במפרקי הלסת וכאבים שונים. אין ספק כי מדובר על בעיה אשר דורשת התייחסות ראויה ועל כן, אם אתם בעלי לסת לא סימטרית, חשוב מאוד שתיגשו לאיש מקצוע מומחה בטיפול בבעיה זאת אשר יציע לכם את דרך הטיפול הנכונה במקרה שלכם.

לסת לא סימטרית - מה הגורמים?

מרכזי הגדילה של הלסתות של כל אדם מצויים במפרקי הלסת כאשר לרוב שני המפרקים משני צידי הפנים אמורים לגדול בקצב דומה, אלא שבמקרים שבהם הקצב איננו אחיד ואחד הצדדים גדל בקצב מואץ יותר, עלולה להיווצר סטייה של הלסתות. סטייה של הלסתות קרויה בשם מקצועי: היפרפלזיה קונדלירית. מרבית האנשים יבחינו בסטיית לסת תחתונה טרם הם יגיעו לטיפול. הורים לילדים יכולים להבחין בתופעה אצל הילדים שלהם כבר בשלבים הראשונים של ההליך, אך מאחר שההתפתחות של סטיית לסת מהווה תהליך איטי יחסית אשר יכול לארוך גם מספר שנים, לא פעם מגיעים אנשים בשלב מעט מאוחר לאבחן את הבעיה ולחפש לה את הפתרון המתאים והדבר ללא ספק יכול להשפיע על הטיפול.

לסת לא סימטרית יכולה להיווצר כתוצאה מגנטיקה וכן גם כתוצאה מחבלה כלשהי שאדם קיבל בלסת.

 כיצד מטפלים בלסת לא סימטרית?

טיפול בהופעת לסת לא סימטרית יתחיל ראשית כל בביצוע בדיקות מקדימות אשר המטרה שלהן היא לאמוד את קצב גדילת המפרק הפגוע. ראשית תתבצע בדיקה גופנית וכן השוואה של מצב המטופל כיום אל מול מצבו בגיל צעיר יותר באמצעות תמונות. לאחר מכן הרופא יבצע בדיקות הדמיה כגון: מיפוי עצמות וצילומי רנטגן.

אם מדובר בילדים או בני נוער, לעיתים יישור שיניים פנימי יכול לשפר את היחס בין הלסתות. חשוב כמובן לבצע את היישור בצורה מקצועית וזאת כדי למקסם את אחוזי ההצלחה של צמצום היחס בין הלסת העליונה ללסת התחתונה.

 אולם לרוב מבוגרים שמגיעים לסת לא סימטרית מגלים כי הדרך היחידה המאפשרת לעצור את המשך גדילת היתר של מפרק הלסת היא טיפול כירורגי בשם ניתוח קונדילקטומי. הניתוח למעשה מפסיק את המשך הצמיחה את המפרק הפגוע המוארך וזאת באמצעות הסרה של כמה מילימטרים מהראש של המפרק. החתך הניתוחי מתבצע בקיפול של האוזן כדי שלא תהיה אפשרות לראות את הצלקת. מלבד עצירת הגדילה הניתוח גם משיג תיקון חלקי של סטיית הלסת. חלק מהמטופלים ימשיכו לשלב השני של הטיפול אשר יכלול ניתוח אורתוגנטי. בניתוח זה ממרכזים את עמדת הלסתות בצורה מושלמת והחתכים בניתוח המדובר מתבצעים דרך חלל הפה כך שאין צלקות חיצוניות כלל.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים