חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מכשיר CPAP כפתרון מוכח ויעיל לבעיות שינה ודום נשימה

 

במצב תקין, אנו נושמים באופן טבעי ואוטונומי, בין אם אנו ערים או ישנים. אך במצבים מסוימים, נוצרת חסימה של דרכי האוויר בזמן השינה וזה יכול להביא לשלל תוצאות מסוכנות ובהחלט פוגע מהותית באיכות השינה. מצב זה נקרא דום נשימה בשינה ולמעשה הוא יחסית נפוץ, בעיקר בגילאים מבוגרים

 

במצב תקין, אנו נושמים באופן טבעי ואוטונומי, בין אם אנו ערים או ישנים. אך במצבים מסוימים, נוצרת חסימה של דרכי האוויר בזמן השינה וזה יכול להביא לשלל תוצאות מסוכנות ובהחלט פוגע מהותית באיכות השינה. מצב זה נקרא דום נשימה בשינה ולמעשה הוא יחסית נפוץ, בעיקר בגילאים מבוגרים. אם גם אתם סובלים מהפסקת נשימה בשינה, תשמחו לדעת שיש פתרון יעיל ומוכח, אשר גם מוצע למבוטחי כל קופות החולים – זהו מכשיר ה-CPAP שעליו נסביר היום. 

חברת קלינטיקה, חלק מקבוצת צבר רפואה המתמחה בטיפולים רפואיים בבית, מספקת למבוטחי כל קופות החולים בכל הארץ את מכשירי הסיפאפ המתקדמים והאיכותיים ביותר בעולם, מכשירים חכמים המונעים את דום הנשימה בשינה, מאפשרים שינה איכותית ומלאה ומונעים את שלל הסיכונים הבריאותיים המקושרים למצב  רפואי נפוץ זה. 

מה קורה בעת דום נשימה בשינה?

דום נשימה חסימתי בשינה (Obstructive Sleep Apnea) הוא מצב רפואי-פיזיולוגי נפוץ יחסית, משפיע בעיקר על גברים מעל גיל 40 אך גם נשים בהחלט סובלות ממנו. במצב זה, במקום שהנשימה תהיה אוטונומית ותקינה במהלך השינה, נוצרת חסימה בדרכי האוויר – לרוב בגלל היצרות משמעותית ברקמות הרכות בקנה הנשימה – והאדם למעשה מפסיק לנשום ואין תחלופת חמצן בדם. דום נשימה שכזה נמשך לרוב סביב 10 שניות והתוצאה שלו היא התעוררות מהשינה, לאחר ירידה חדה ברמות החמצן בדם. ההתעוררות יכולה להיות מודעת או לא מודעת, עם תחושת מחנק או ללא תחושה מבהילה זה – אבל בכל מקרה הפגיעה בשינה היא מהותית במיוחד. 

אנשים הסובלים מדום נשימה בשינה יכולים להתעורר עשרות פעמים בכל לילה ובפועל לא להגיע אף פעם לשינה עמוקה ואיכותית הנדרשת לבריאות ולאיכות חיים תקינה. מעבר לסיכונים הברורים של חנק מאי נשימה, דום נשימה בשינה יכול לגרום לנחירות והוא גם מגביר סיכון ללחץ דם גבוה, לפגיעה קוגניטיבית וביכולת הזיכרון, עליה בסיכון להתקפי לב, תוספת סיכון לשבץ מוחי, פגיעה בשיניים בעקבות חריקת שיניים בהפסקת הנשימה ושאר סיכונים. 

מכשיר CPAP כפתרון לבעיות שנה ודום נשימה

אמנם דום נשימה בשינה הוא מצב בעייתי ובהחלט לא רצוי, אשר מביא עימו שלל סיכונים בריאותיים ופגיעה באיכות החיים, אך יש כיום פתרון יעיל, מוכח וידידותי לשימוש  עצמי בבית. זהו מכשיר הסיפאפ, אשר מאפשר לסובלים מדום נשימה להמשיך לנשום בצורה מיטבית לכל אורך הלילה וליהנות ממגוון היתרונות של שנת לילה עמוקה ואיכותית. 

חברת קלינטיקה מספקת מזה מספר שנים את מכשירי ה-CPAP המתקדמים והטובים בעולם, מבית יצרנית המכשור הרפואי המובילה ResMed – פתרון פשוט, קל לשימוש ומאוד יעיל אשר מוצע בפריסה ארצית לכל מבוטחי קופות החולים. לצד היכולות החכמות והמתקדמות של מכשירי הסיפאפ של קלינטיקה, הם ידועים כמכשירים המאפשרים הסתגלות מהירה ונוחה.  

מכשיר CPAP כולל יחידה חיצונית קטנה, צינור אוויר ומסיכת אוויר מותאמת אישית, כאשר הטיפול כולו חיצוני ובלתי חודרני. המכשיר מזרים אוויר בלחץ מדויק לדרכי הנשימה ומאפשר נשימה רציפה ותקינה לאורך כל הלילה. היכולות החכמות של מכשירי CPAP המשוכללים שחברת קלינטיקה מספקת, מתאימות את לחץ האוויר באופן אישי למטופל והמכשיר יודע לזהות, בעזרת אלגוריתם ייעודי, מתי חסימת דרכי הנשימה עומדת לקרות ולהתאים את לחץ האוויר כדי למנוע זאת. 

כפי שמסביר ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר קבוצת צבר רפואה: "מכשיר הסיפאפ הוכח כמאוד יעיל לאנשים הסובלים מדום נשימה בשינה. המכשיר מאפשר נשימה רציפה ותקינה, משפר את העירנות במהלך היום ותורם לאיכות החיים הכוללת של המטופלים. אלו מכשירים המותאמים למידות ולצרכים של כל מטופל ומטופלת והם מאוד פשוטים להרכבה ושימוש."

כיצד מקבלים מכשיר סיפאפ למניעת דום נשימה בשינה?

התהליך פשוט מאוד וזמין למבוטחי כל קופות החולים. באמצעות הפנייה מרפא המשפחה, מבצעים בדיקת שינה דרך מעבדת שינה – במעבדה עצמה או לרוב עם מכשיר ייעודי בבית הנבדק. אם תוצאות הבדיקה מאשרות מצב של דום נשימה, לרוב ההמלצה תהיה להשתמש במכשיר CPAP, אותו תוכלו לקבל במימון קופת החולים שלכם ודרך חברת קלינטיקה, עם המכשירים המצטיינים של ResMed. 

אינספור משתמשים ומטופלים בכל הארץ מעידים כי לאחר תחילת השימוש במכשיר CPAP של קלינטיקה חייהם השתנו לגמרי ואיכות השינה והחיים שלהם השתפרה משמעותית, לצד ירידה מהותית בסיכונים המתלווים לדום נשימה בשינה. גם אתם יכולים לישון מעולה, כל הלילה ובראש שקט, עם מכשיר CPAP דרך חברת קלינטיקה.

קרדיט לתמונה: קלינטיקה

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים