חיפוש
 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

נהלי תחזוקת מעליות ושיטות עבודה מומלצות

 

מעלית היא חלק בלתי נפרד מהמפרט של כמעט כל בניין מודרני. למעשה כבר אי אפשר לדמיין את בנייני המגורים, מגדלי המשרדים וגם הקניונים בלי מעליות. בכל בניין המעלית היא מתקן שעובד באופן אינטנסיבי

 

מעלית היא חלק בלתי נפרד מהמפרט של כמעט כל בניין מודרני. למעשה כבר אי אפשר לדמיין את בנייני המגורים, מגדלי המשרדים וגם הקניונים בלי מעליות. בכל בניין המעלית היא מתקן שעובד באופן אינטנסיבי. בהתאם, על-מנת שהיא תוכל למלא את ייעודה לטווח ארוך ובמקסימום בטיחות, חשוב להקפיד על תחזוקה נאותה. כאן בעמוד תמצאו מידע על נהלי תחזוקת מעליות.

בדיקות תקופתיות הכרחיות

על-פי החוק חובה לבצע בדיקה תקופתית לכל מעלית. התקנות הרלוונטיות קובעות גם מהי התדירות הנחוצה: אחת לחצי שנה. חשוב להדגיש שאי ביצוע הבדיקה התקופתית הינה עבירה פלילית, ואם חלילה תתרחש תאונה מעבר לאחריות ולאשמה, בעלי הבניין עלולים למצוא את עצמם בבית משפט (וגם בכלא!)

הבדיקה התקופתית מתבצעת אך ורק ע"י טכנאי שהוסמך לכך. הטכנאי יגיע ויבחן בקפידה את המנוע, את המערכת החשמלית, את מנגנוני הבטיחות, את הדלתות של המעלית ואת שאר הרכיבים. בסיום, הטכנאי מכין דוח בשם "תסקיר בדיקה" אותו הוא שולח גם אל בעלי הבניין וגם אל משרד העבודה. כמובן שנדרש תיקון מידי של כל ליקוי שהתגלה במהלך הבדיקה התקופתית.

איך להפחית את השחיקה של המעלית?

מעבר לבדיקות התקופתיות, מתבצעות גם עבודות תחזוקה בכל מעלית כדי להפחית את היקף השחיקה ולמזער למינימום את הסיכון לתקלה. תדירות עבודות התחזוקה היא בהתאם למספר התחנות שבהן עוצרת המעלית (לרוב מספר הקומות). כשיש עד 8 תחנות עצירה, התדירות היא אחת לחודשיים, ואילו כשיש 9 תחנות עצירה או יותר עבודות התחזוקה יתבצעו לכל הפחות 10 פעמים בשנה, במרווחים של 3 עד 6 שבועות בין שירות לשירות. תחזוקה שוטפת זו כוללת פעולות כמו שימון חלקים נעים על-מנת להפחית את מידת החיכוך, ניקוי של פיר המעלית וכמו כן בדיקות שונות כדי לאתר מוקדם ככל האפשר כל פגם שעלול להפוך לתקלה חמורה.

חילוץ מידי

כשהמעלית נתקעת ובתוכה אדם, זמן החילוץ חייב להיות שעה אחת לכל יותר (מהרגע שבו מזעיקים את החברה שמספקת את השירות למעלית). כמו כן חובה לקיים שירות זה 24/7, כשגם בסופי שבוע ובלילות זמן ההגעה הוא לא יותר משעה. מומלץ לוודא שהטכנאי שמחלץ את האדם גם מאבחן את התקלה בדרך לפתרונה, על-מנת לקצר את משך השבתת המעלית.

איכות חלקי החילוף

על-מנת שתחזוקת המעלית תהיה אופטימלית, יש שני תנאים עיקריים: קודם כל ביצוע כל פעולה על-ידי טכנאי מעליות מנוסה מאוד, ושנית, שימוש בחלקי חילוף איכותיים בכל פעם שיש צורך לבצע טיפול שכולל החלפת רכיבים. בהתאם מומלץ להקדיש תשומת לב לבחירה נכונה של החברה שמספקת את השירות למעלית אצלכם בבניין: רק חברה ותיקה ואמינה שמעסיקה טכנאים מיומנים ועומדת בכל הדרישות שמציב החוק (וגם האחריות המתבקשת) יכולה להבטיח לכם וגם לקיים שירות בסטנדרטים גבוהים באמת.

 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים