חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מי הוא ממונה הבטיחות ולמה הוא כל כך חשוב? 

 

יש דברים שחשוב לקחת בחשבון אחד מהם זה עניין הבטיחות לרבות בחירת נותני שירות בתחום הבטיחות במקום העבודה

 

יש דברים שחשוב לקחת בחשבון אחד מהם זה עניין הבטיחות לרבות בחירת נותני שירות בתחום הבטיחות במקום העבודה. מעבר לכך כי שירותים כאלה יכולים ללמד את המעסיק, העובדים וכל השאר להתנהל נכון הם בהחלט יכולים ללמוד מתאונות העבר וכך למנוע תאונות בהווה או חלילה בעתיד. 

שירותי בטיחות כוללים בתוכם לא מעט דברים החל מתכנון הבטחון ויישום מערך הבטיחות, כתיבת נהלים והוראות בטיחות והוצאתם לפועל. כמו כן, אחראי מערך הבטיחות על כל ניהול הסיכונים לרבות סטטיסטיקות אודות נפגעים. 

מה כולל שירות ממוני בטיחות ומי צריך אותו ? 

שירות ממונה בטיחות יכלול בתוכו הובלת תהליכים של בנייה לרבות יישום תהליכי הבטיחות. כמו כן אחראי ממונה הבטיחות על נהלים מערכתיים מקצועיים לרבות ביצוע התהליכים בפועל.

בין היתר אחראי ממונה הבטיחות גם על כל ההדרכות הקשורות בבטיחות בלב ליבו של הארגון לרבות הוראות בגין עבודה בגובה, התמודדות עם מקרי אש ועוד. בנוסף ממונה הבטיחות אחראי גם על מבדקים לבחירת מנהלים והנחייתם בתחום הבטיחות.  

הממונה אשר ייבחר יתאים הן לחברות וארגונים והן לאנשים מתחום התעשייה, מפעלים ואפילו מסחר. כמו כן הממונה יספק שירותים גם למוסדות להשכלה גבוהה, בתי חולים, מלון ועוד. 

חיפוש אחר ממונה בטיחות ידרוש מכם סקירה אודות הסביבה, ניסיון בתחום וחברה המובילה בתחומה במשק. לצד רמת מקצועיות ללא שום תחרות, חברה אשר תבחר תידרש לפעול בשקיפות מלאה הן מול מעסיקים והן מול עובדים- דבר זה יבוא לידי ביטוי בהכנת תוכנית על פי דיווח שנתי וחודשי. 

חשוב להעסיק ממונה בטיחות שיודע לנהל את לקוחותיו ובו זמנית יכול לתת דין וחשבון בגין סקרי מפגעים, מבדקים וסטטיסטיקות. כמו כן חשוב לבחור ממונה שמחזיק בתפישות מתקדמות בפן הבנייה ויישום מערך הבטיחותי בארגון. 

מה חשוב לקחת בחשבון לפני בחירת ממונה בטיחות? 

בחירת ממונה בטיחות מיומן ומקצועי אותו תחפשו יתאים לדרישות החוק ובפרט אחד כזה שיכול להציג תעודת יושרה גם מטעם משטרת ישראל. ממונה הבטיחות המוגדר כיועץ לנושאי בטיחות ובריאות אחראי לא רק על מקום העבודה אלא גם על המפעל המעסיק כחמישים עובדים לכל היותר. 

כוח תקנת הארגון לפיקוח על העבודה משנת 1996 קבע כי מתפקידו של בעל מקום העבודה/ מעסיק לשמור על בטיחותם ובריאותם של העובדים. מכוח חוק זה ובשל בטיחותם של העובדים מתחייב למצוא ממונה שידאג לכל המשימות, המטלות וכל מה שאחראי על ביטחונם של העובדים. 

ממונה הבטיחות שייבחר יהיה חייב להציג תעודה המכסה קורס ממונים על הבטיחות ובו זמנית קיבל אישור והסמכה מתאימים מהמפקח על העבודה. 

בסיכום דבר, הקורס אותו יעבור הממונה הפוטנציאלי הינו קורס מעשי ותאורתי ורק באמצעות תעודה שתתקבל ממנו יכול לעבוד במקצועו.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים