חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפים לשמירת היגיינה בגני שעשועים

 

המציאות העכשווית מובילה את כל מי שמגיע לגני שעשועים לנקוט אמצעי זהירות שונים, כדי לשמור על בריאותם של הילדים והמבוגרים

 

המציאות העכשווית מובילה את כל מי שמגיע לגני שעשועים לנקוט אמצעי זהירות שונים, כדי לשמור על בריאותם של הילדים והמבוגרים. 

מצבם של גני השעשועים 

החשש הוא שמצטברים על גני השעשועים חיידקים רבים ולכן הילדים עלולים להידבק במחלות שונות כמו הצטננות, שפעת או מחלות זיהומיות. אי אפשר למנוע מהילדים לשחק במתקנים השונים לאור הצורך שלהם להוציא אנרגיה ולהשתולל, במיוחד לאחר ימים רבים שהם נמצאים בבית.

הילדים זקוקים לשעות הללו של שעשועים, שהייה באוויר הצח, מפגש עם חברים ויציאה מהדירה שבה הם שוהים כל העת עם הוריהם ואחיהם. ההתרעננות הזו חשובה לא רק בהיבט הפיזי אלא גם בהיבט הנפשי ולכן כדאי לאפשר להם לפחות פעם ביום לשהות פרק זמן מסוים בפארק, במתקנים ובגני השעשועים.

היערכות בגני השעשועים 

יש רשויות מקומיות שנקטו אמצעי זהירות שונים כמו ריסוס והעובדים מגיעים אחת לתקופה ומרססים היטב את כל המתקנים, במטרה להקטין את החשיפה לנגיפים. 

בנוסף לכך חשוב שהמבוגרים שמגיעים עם ילדיהם ליהנות במתחם מתקני שעשועים יבצעו כמה פעולות אלמנטריות באופן רוטיני, כדי לשמור על ההיגיינה ועל הניקיון.

לפני שהילדים עולים על המתקנים רצוי לנקות אותם באמצעות אלכוג’ל. המגמה היא לנקות כל פרט שהילדים נוגעים בו, כל ידיות של הסולמות, מגלשה, הנדנדות, חבלים שהם אוחזים בהם בעת הנדנוד, מתקני מתח שהם נוגעים בפרופילים של הברזל ועוד. פעולות זהות מומלץ לבצע גם במתקני הכושר לפני שהילדים או המבוגרים עולים עליהם, כדי לבצע תרגילים מסוימים וזאת כדי ליצור הגנה אופטימלית.

בנוסף לכך יש לרחוץ לילדים את הידיים היטב עם סבון או באמצעות אלכוג’ל ורק לאחר מכן לאפשר להם לעלות על המתקנים המסקרנים.

משטחי הגומי ומשטחי הדשא 

בשנים האחרונות ברוב גני המשחקים הוציאו את משטחי החול שהיו מסוכנים לציבור ובמקומם התקינו מרבדי דשא בכמה גוונים, או משטחי גומי. חיידקים מצטברים גם על המשטחים הללו בכל הפינות ולכן ההמלצה היא לא לאפשר לילדים הקטנים לזחול או להתגלגל עליהם, לאור הריכוז האפשרי של הנגיפים. 

כשחוזרים משעות המשחק מתקלחים ומעבירים את כל הבגדים לכביסה, כדי למנוע הפצה של חיידקים אם נותרו כאלו על הבגדים. 

פעולות רוטיניות בגני השעשועים 

את מריחת הג’ל על כפות ידיהם של הילדים ואת ניקוי משטחי הפלסטיק של המתקנים חשוב לבצע בכל פעם שמגיעים לגן השעשועים וכך להגן על הילדים שלכם וגם על ילדים אחרים. 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים