חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איסוף ראיות כחלק מחקירה פלילית

 

כל חקירה פלילית של משטרת ישראל מתחילה באיסוף ראיות, זהו גורם מכריע וקריטי מאוד בכדי למצוא את האשמים במעשה, לקשר אותם לזירת האירוע ולבחון היטב את הנסיבות שגרמו לכך

 

כל חקירה פלילית של משטרת ישראל מתחילה באיסוף ראיות, זהו גורם מכריע וקריטי מאוד בכדי למצוא את האשמים במעשה, לקשר אותם לזירת האירוע ולבחון היטב את הנסיבות שגרמו לכך. רבים הנמצאים בהליך של חקירה פלילית לא יודעים כלל מה קורה מאותו הרגע בו הם עזבו את חדר החקירות, לא פעם הם גם בוחרים להתמודד לבד עם הנושא בגלל עלויות שכר הטרחה של עו"ד שלדעתם כלל אינו מצדיק את הנעשה, לכל עורך דין פלילי מחירון משלו והסיבה לכך היא כי לא קיים מחירון קבוע המסדיר את גובה שכר הטרחה.

כיצד להוכיח אם נאשם חף מפשע או אשם? איסוף ראיות ממלא תפקיד משמעותי במהלך חקירה פלילית. בהתאם לראיות הפיזיות, העיניים וסוגים אחרים, השופט יכול להחליט אם הנאשם אחראי לפשע או לא.

מדוע השגת ראיות מכריעה במהלך חקירה פלילית? איך זה נעשה? כמה זמן נמשכת חקירה?

החשיבות של איסוף ראיות

מדוע השוטרים, עורכי הדין וחוקרים אחרים משיגים ראיות? להלן כמה מהיתרונות האפשריים:

- הוכחת תמימות של אדם - אחת הסיבות העיקריות שאנשים אוספים ראיות במהלך חקירה פלילית היא להוכיח את חפותו של אדם. בהתאם לראיות, יהיה קל למצוא את האשם האמיתי.

- השג אמינות - לטענות אין מקום בבית המשפט. חיוני לגבות אותם בראיות כדי להשיג אמינות, להרוויח את אמון השופט ולקבל פסק דין שמגיע לנאשם מלכתחילה.

- קדם צדק הוגן - דמיין את הריקבון התמים מאחורי סורג ובריח. זה יהיה הסיוט של הנאשם. כדי לקדם מערכת משפט הוגנת, השגת ראיות היא הכרחית. בית הדין דוגל בשיטה לפיה עדיך יהיה לשחרר אדם אשם מאשר לכלוא אדם חף מפשע. חשיבות הראיות במקרים כאלו היא קריטית.

איך זה נעשה?

הליך סטנדרטי אחד הוא חיפוש ברכוש של אדם או חשוד. רוב תחומי השיפוט בישראל מאפשרים לבצע חיפוש אם יש סיבה סבירה או סיבה לחשד שיימצאו כל ראיה כלשהי. אך שוטרים נדרשים להזדהות ולהצהיר את מטרתם.

כל ראיות שנאספות ללא עמידה בתקנים והתקנות הקיימים אינן קבילות בבית המשפט, אם כי הן עשויות לבסס את אשמתו של הנאשם.

מלבד חיפוש ברכושו או באדם של החשוד, חקירת הנאשם היא היבט מכריע נוסף של השגת ראיות או חקירה בכללותה.

מטרתו העיקרית של התשאול היא קבלת הודאה באשמה על ידי העבריין לחיסול משפט שנמצא במחלוקת. בישראל ובמדינות אחרות, הם מציבים ומיישמים מגבלות על שיטות חקירה כדי למנוע כפייה. לעבריינים הזכות לשתוק ולהיות מלווים בעורך דין במהלך החקירה. מי שאין לו כספים לשכור יועץ משפטי יסופק לו אחד על חשבון המדינה.

כמה זמן מתקיימים איסוף ראיות או חקירה?

ובכן, אין תאריך ספציפי. החקירה תימשך עד שהצדדים הנוגעים בדבר ישיגו ראיות משמעותיות / מספיקות. ראיון עדים או זיהוי חשודים נוספים עשויים להאריך את החקירה. מקרים מסוימים נמשכים כמה חודשים, בעוד שאחרים דורשים שנים לסיום. אבל זה תלוי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים