חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

צליפת שוט או וויפלש?

 

לפני הכול בואו נוודא שכולנו מסכימים – צליפת שוט ו”וויפלש” הינם שמות של אותה תופעה, כאשר האחרונה הינה בסה”כ שמה הלועזי של התופעה. בכל אופן, כאשר מישהו סובל ממנה, הוא כבר לא מתעניין כל כך בשמה של הבעיה, אלא כיצד נפטרים ממנה, וחוזרים לשגרה

 

לפני הכול בואו נוודא שכולנו מסכימים – צליפת שוט ו"וויפלש" הינם שמות של אותה תופעה, כאשר האחרונה הינה בסה"כ שמה הלועזי של התופעה. בכל אופן, כאשר מישהו סובל ממנה, הוא כבר לא מתעניין כל כך בשמה של הבעיה, אלא כיצד נפטרים ממנה, וחוזרים לשגרה.

תופעת הצלפת השוט הינה תופעה שפוגעת בעיקרה בצוואר, כאשר הגורם העיקרי וכמעט הבלעדי לה הוא תאונות דרכים. בתאונות דרכים רבות הגוף הנפגע נזרק קדימה, ואז חגורת הבטיחות ננעלת בכדי לעגן את הגוף ולהגביל בכך את הסכנה לפגיעה גופנית קשה. והנה כאשר הגוף כולו מקורקע היטב לתוך הכיסא, הרי שהראש, שמחובר לצוואר בשרשרת חוליות הצוואר, ממש כמו שרשרת אחרת, נשאר לרגע מאחור, ואז נזרק ונמתח בעוצמה קדימה, מה שמייצר את תנועת השוט שעל שמה נקראת התופעה.

תנועה חזקה ואינטנסיבית זו, שעלולה להיגרם בהתנגשות חזיתית או אחורית, וגם במהירויות נמוכות, בעצם מייצרת מכת מחץ על חוליות הצוואר והעצבים שביניהם, ומובילה את הסובל ממנה לכאבים, נימולים, ולעיתים אף תופעות משניות קשות.

תופעות הלוואי של צליפת שוט

למרות שמה, שמרמז על משהו רגעי כמו צליפת שוט, הנזקים של התופעה ממשיכים עם האדם לעיתים לחיים שלמים, תלוי, כמובן, בחומרת המכה הראשונית, ובבחירה מתי וכיצד לטפל. ישנם לא מעט תסמינים, ישירים ועקיפים של צליפת השוט:

  1. כאבי צוואר ונוקשות של שרירי הצוואר
  2. מוגבלות תנועה – עם או בלי כאב
  3. רגישות למגע בכל האזור מהצוואר ולעיתים עד למרכז הגב
  4. קפיצות שרירי ואי-שקט של העצבים באזור, מעין "טיקים" בצוואר ובטרפז
  5. אובדן שיווי המשקל וסחרחורות
  6. ראיה מטושטשת, קשיי בליעה ובחילות
  7. נימול בזרועות ובכפות הידיים
  8. במקרים מסוימים עלולים להיווצר תסמינים מנטאליים (קשיי ריכוז, קשיי זיכרון וכיו"ב)

 

במידה ומאפשרים לבעיה להישאר ללא טיפול, הלחץ העיקש והמתמיד על הצוואר, השרירים, החוליות והעצבים, וכמובן כלי הדם, תופעות אלו עלולות להחמיר, להתקבע, ולהפוך לעניין שבשגרה, וחבל. 

הטיפול המתאים לצליפת שוט

לצערנו ולשמחתנו, ריבוי מקרי צליפת השוט הובילו לפיתוחים של טיפולים מתקדמים ונבונים העוזרים באופן מיידי ומתמיד בתופעות הלוואי השונות, בין אם כאבים מקומיים, ובין אם הקרנות ותופעות משניות ככאבי ראש או סחרחורות.

השימוש בכירופרקטיקה כאפיק טיפולי לסובלים מוויפלש כרונית או אקוטית התגלה כמבטיח במיוחד. כאשר מבינים את הרקע התיאורטי וןהפרקטי של טיפול זה, הרי מגלים עולם שלם של ידע המתבסס על הבנת המבנה של הגוף, האנטומיה, בדגש על היחס של בסיס הגוף, השלד, לכל האיברים התלויים בו.

הכירופרקט המתמחה בטיפולים בצליפת שוט יידע, על רקע האבחון הנכון, לבחור את המניפולציות הגרמיות הנכונות, ולהתאים את הטיפול לא רק לשם הכללי של "צליפת שוט", אלא למצב ולשלב בו נמצא המטופל הספציפי, בכדי לאפשר מזור עמוק לסבל המתמשך מתופעה זו.

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים