חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

למה צריך ממונה בטיחות? שאלות ותשובות בנושא

 

תקנות בטיחות בעבודה הם מהתקנות הכי חשובות וקריטיות לכל ארגון שכל מטרתו לשמור על עצמו ועל העובדים שלו מפני תאונות קשות ותוצאותיהן. האם אתם בעלי ארגון?

 

תקנות בטיחות בעבודה הם מהתקנות הכי חשובות וקריטיות לכל ארגון שכל מטרתו לשמור על עצמו ועל העובדים שלו מפני תאונות קשות ותוצאותיהן. האם אתם בעלי ארגון? מפעל, תעשייה או אפילו ייצור ואתם עומדים לפני בחירת ממונה בטיחות

מוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ מספק לכם את כל התשובות שיעזרו לכם לבחור את האיש שאפשר לסמוך עליו "בעניים עצומות". מוזמנים לקרוא את המאמר, לפנות אלינו במידת הצורך ולשתף את המידע עם מי שעומד בפני משימה שמבקשת להגיד גם לכם "על בטיחות לא מתפשרים"! 

מי מדריך עובדים ולמה המעסיק חייב את זה לעובדים שלו? 

על פי חוק תקנות העבודה מעסיק לא יכול להעסיק אף אחד ללא ממונה בטיחות שמבין את הסיכונים בארגון ומטרתו להעביר אותם לעובדים תוך כדי הדרכה. למעשה, המטרה של ממונה בטיחות הינה למנוע כמה שיותר נזקים בארגון או בסביבת העבודה וכך לשמור על חייהם של העובדים והמבקרים שמגיעים מעת לעת. 

ממונה בטיחות אשר ייבחר להיות חלק מארגון יבצע בין היתר הדרכות מעמיקות על בטיחות לפחות אחת לשנה. ההדרכות תכלולנה את כל הדברים ואת כל הסיכונים שיש לתת עליהם את הדעת. כמו כן אם חלק מהמשימות הן בגובה גם על כך ידבר הממונה ויספק הדרכה זאת לפחות אחת לשנתיים. 

את ההדרכות בגין מנהלי העבודה, נאמני בטיחות או אחזקה יעביר אך ורק ממונה בטיחות מיומן שיש בידיו אישורים מתאימים לבצע הדרכות אלו. 

מהן הדרכות בטיחות ואילו מהן מתאימות דווקא לארגון שלכם? 

כאמור, הדרכות בטיחות תהיינה שונות בהתאם לרמת הסיכונים בארגון. לצורך הדוגמא עבודה במשרד תציין סיכונים אחרים לגמרי ביחס לעבודה במקום פתוח, בגובה וכד’. בכל אופן, בחירת ממונה בטיחות יכולה בהחלט להסיר לא מעט דאגות בשל היכולת של הממונה להגיע מראש להדרכה כשבידיו תוכנית מסודרת ומקיפה אותה הכין מראש ספציפית לארגון עצמו ולסיכוניו. 

במידה ודרשו מהארגון מספר שעות של הדרכות בטיחות חשוב ביותר שלא לפסוח בטענה שהן מפריעות לעבודה- להיפך, הדרכה שתהיה חסרה עלולה לסכן לא רק את העובדים אלא גם את המבקרים במקום. ו

במעמד הדרכה אתם כמעסיקים מחויבים לספק את מלוא השעות – הכול בכדי לקבל את המענה השלם ולמנוע בסופו של דבר  סכנות שאחר כך אתם עלולים להצטער עליהן. 

בסיכום דבר, מסתמן שאי אפשר להתעלם מנוהל העסקתו של ממונה בטיחות שהוא למעשה אדם מיומן בתחום הגהות והבטיחות והוא היחידי שיכול ליישם דרישות בטיחות לטווח הארוך. על פי סעיף עשר בתקנות ארגון הפיקוח ממנה בטיחות ייעץ להנהלת החברה לגבי חוקים, תקנות וענייני בטיחות. 

כמו כן, יספק הממונה סקרי סיכונים ומפגעים וימליץ על טיפול או שינוי שימנע סיכונים גדולים אף יותר בעתיד. 

חושבים שאתם צריכים ממונה בטיחות שיחקור ויברר נסיבות של תאונות עבודה? יבנה לכם תכנית הדרכה בהתאם לארגון ולסיכוניו? יוודא כי העבודה בארגון אינה מסוכנת, בטוחה לעובדים וערוכה גם למצבי חרום וסיכון? 

מוזי בוטון – כי כאן תמצאו את כל ממוני הבטיחות שעברו את הקורס המתאים וקיבלו כשירות לעסוק בתחום ולתת לכם ולעובדים שלכם את מלוא הביטחון בעבודה. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים