חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כיצד להיפטר מבעיות יונים בבית ובעסק

 

בין אם אתם גרים או עובדים בעיר גדולה או בכפר, אחת הציפורים הנפוצות ביותר שתראו היא היונה. לעתים קרובות הן נמצאות סביב חצרות חקלאיות, בתי אוכל, פארקים, בנייני עיר וגשרים

 

כיצד להיפטר מיונים ובעיותיהם הנלוות

בין אם אתם גרים או עובדים בעיר גדולה או בכפר, אחת הציפורים הנפוצות ביותר שתראו היא היונה. לעתים קרובות הן נמצאות סביב חצרות חקלאיות, בתי אוכל, פארקים, בנייני עיר וגשרים. אך ברגע שהן עוברות את הגבול בין רכוש ציבורי לפרטי ופולשות למרחב שלך, יונים יכולות להפוך למזיקים הכל כך מוכרים ולתושבים הלא רצויים בבית שלך או בעסק שלך.

מהי חומרת הבעיה ?

כבדה: היונים מקננות בבית או בעסק שלך

בינונית: יונים אוכלות בקרבת מקום, ממש אוהבות את המקום הזה

קלה: יונים מסתובבות פה מפעם לפעם, לא ממש מחויבות

היכן יונים נוחתות ?

שיא הגג

מדף צר

מדף רחב

צינור

משטח שטוח

שלטים

פינה מוגנת

חלקו התחתון של הגג, על צינורות וקורות

הרחקת יונים

היונה נחשבת לאחת מהעופות המזיקים החמורים ביותר למגורי האדם. הבעיות הקשורות למזיקים אלה כוללות זיהום מזון, פגיעה במבנים וצמחייה והעברת מחלות. אם אתם חווים בעיות מציקות אלו בבית ורוצים לדעת כיצד להיפטר מיונים, שיטות הרחקת יונים המפורטות כאן עשויות לעזור להיפטר ממזיקים מציקים אלה.

להרתיע יונים מהנחיתה אצלך

ישנן פעולות רבות שתוכל לבצע כדי להרתיע את היונים מלכתחילה לבקר בבניין שלך. חשוב על הרגלי היומיום שאתה עושה שמושכים את המזיקים הפוטנציאליים הללו. לדוגמא, האם מיכלי האשפה שלך סגורים היטב לאחר הוצאת האשפה? אולי לא תחשוב פעמיים על זה, אבל יונים נמשכות לשאריות מזון ופחי הזבל שלך עשויים להיות מכרה זהב עבורן. כמו כן, הייה מודע לאוכל שאתה משאיר בחוץ. קח מיד את הכלים או המנות המשמשות פנימה יחד עם כל האשפה. כמו כן, וודא שאתה מנקה כל דבר שנשפך במהלך אירועים כלשהם כדי לעזור בהפחתת האטרקציות ליונים. 

חסום את היונה מנחיתה על המבנה שלך

כל המקומות בבניין שלך בהם יונים יכולות לקנן או לשהות צריכים להיות מוגנים נגד יונים. זה כולל מקומות כמו גגות, קורות, עליית גג, מדפים, מרפסות, שלטים וסככות חוץ. אתה יכול להרתיע יונים מלמקם את עצמן בבית במגוון דרכים. שיטת הגנה אחת היא התקנת דוקרנים: חודים מפלדה, כמו קוצים או חוט רטט, או קפיץ מקפיץ, כדי לגרום אי נוחות ליונה ולמנוע נחיתתה על פני השטח. פתחי אוורור הם גם פתח מעולה ליונים להתגנב ולבנות קינים. מנע מהם להיכנס לביתך ולהתיישב על ידי כיסוי פתחים אלה ברשת נגד יונים.

התקן דחלילי עורבים

אם יונה נכנסה לבניין שלך, הרחקת יונים הופכת להיות בראש סדר העדיפויות. הצב דחלילי עורב שחור במקומות הטובים ביותר שבהם סביר להניח שיונים יאכלו. דחלילים כאלה מפחידים במיוחד את היונים.

השתמש באלמנטים מרתיעים

ישנם סוגים שונים של אלמנטים מרתיעים, כימיים וטבעיים כאחד, שניתן להחיל על המבנה שלך כדי להרתיע יונים. חומרי הרתעה חזותיים יכולים לספק פיתרון זמני כשאתה מנסה להתמודד עם בעיית היונים אצלך. אתה יכול לתלות אלמנטים מבריקים ומחזירי אור סביב הבניין שלך. לגישה אגרסיבית יותר, ניתן למרוח ג’ל למניעת ציפורים הדוחה יונים בשכבה דביקה ההופכת את המשטח ללא מתאים לנחיתה וקינון, אך שיטה זו פחות מומלצת.

הרחקת יונים – עשה זאת בעצמך

ניתן בהחלט להרחיק יונים באופן עצמאי, כל עוד עושים זאת נכון ובצורה בטיחותית. הנה כמה מהכללים שחשוב להקפיד עליהם:

  1. אל תיקח סיכון בעבודה בגובה. השאר זאת לבעל מקצוע.
  2. במסתורי כביסה, כוכים ועליות גג התקן רשת נגד יונים .
  3.  באדני חלונות, מרזבים, קצה גג, מעקות ומזגנים התקן דחליל או דוקרני נירוסטה .
  4.  על גגות רעפים התקן קפיץ מקפיץ מנירוסטה .
  5.  במקומות שבהם הנראות גבוהה והאסתטיקה חשובה התקן חוטי רטט שהם כמעט בלתי נראים.

חפש שירותי הרחקת יונים מקצועיים

למרות שוודאי ידועות לך כמה שיטות כיצד להרחיק יונים, וחלקן תוכל לבצע בעצמך, לפעמים בעיית המזיקים עשויה להיות גדולה מדי בכדי להתמודד איתה בכוחות עצמך. בין אם מדובר בהצבת דוקרנים, רשתות או כל אמצעי אחר, אנשי המקצוע שלנו יכולים לספק פיתרון הולם לטיפול בבעיית היונים. לעיתים גם נדרשת עבודה בגובה הדורשת רישיון מיוחד. צרו קשר עם "עופי יונה" לצורך בדיקת המצב המציק ולהטמיע מוצר או שירות הולם שיכולים לסייע ביעילות בהרחקת יונים מהבניין שלכם, לצמיתות.

חשוב לציין: כל השיטות שלנו ירוקות ואינן כרוכות בפגיעה ביונה אלא רק בהרחקתה מן המקום.

עופי יונה - שירותי הרחקת יונים מקצועיים

צילום: עופי יונה

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים