חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

השתלת שיניים ביום אחד

 

רבים מהמטופלים אשר צריכים לבצע השתלת שיניים ומדובר בכמה שיניים או בכל הפה, מעדיפים כי הרופא יבצע השתלות שיניים ביום אחד

 

רבים מהמטופלים אשר צריכים לבצע השתלת שיניים ומדובר בכמה שיניים או בכל הפה, מעדיפים כי הרופא יבצע השתלות שיניים ביום אחד. למעשה,פעולה זו נעשית תחת הרדמה מלאה, כאשר היא יכולה להתבצע באמצעות רופא שיניים שהוא גם מומחה להרדמה, אשר עבר הסמכה וקיבל רישיון לעסק כגון קליניקה להשתלת שיניים אשר מתבצעת תחת הרדמה מלאה. הקליניקה , צריכה  להיות מורשית ע"י משרד הבריאות לטיפולי שיניים מסוג זה. אמנם הרדמה מקומית היא זו שנפוצה יותר, אך ישנם מקרים שהיא לא תתאים, למשל במטופלים שסובלים מחרדות. ההרדמה הכללית יוצרת חסימה מלאה של תחושה בכאב ובגוף וההוראה או הייעוץ לגבי הרדמה מלאה, תתקבל רק באמצעות רופא שיניים כירורג.

השתלת שתל אחד תחת הרדמה מלאה אינה מקובלת כי אם רק במקרים מיוחדים

יש לציין כי השתלות שיניים ביום אחד עבור השתלת שתל דנטאלי אחד, אינה מקובלת, אלא אם כן קיים צורך בהשתלת עצם, או אם העצם עצמה נלקחת מגופו של המטופל. אם המטופל/ת סובל מחרדות או פוביה שאינה רציונאלית, אז ההמלצה של רופא השיניים היא לבצע את השתלת השיניים רק באמצעות הרדמה מלאה.  היתרון הגדול הוא שמי שצריך לעבור כמה השתלות שיניים, יוכל לעשות זאת ביום אחד ולא  באמצעות  השתלות בודדות בכל פעם, אשר מצריכות החלמה וכאבים. למעשה, השתלת שיניים מידית ביום אחד, נעשית מיד לאחר העקירה, מה שמונע את איבוד העצם, אשר מתרחשת, כחודשיים לאחר עקירת השיניים הטבעיות. לאחר ביצוע העקירה, כאשר נשאר חלל באזור שבו היה השורש, רקמת העצם עוברת שינויים.

למי מתאים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

ישנם ילדים או בני נוער, אשר סובלים מחרדות קשות בשל הטיפול של השתלת שיניים, או ילדים שיתקשו לשתף פעולה העת הטיפול. ישנם אנשים נוספים, אשר אורח חייהם שאינו מאפשר כמה טיפולים, או מטופלים עם מוגבלות פיזית, רגישות להקאות כאב וכדומה. בנוסף, אנשים שבגלל חרדות מטיפולי שיניים גרמו להזנחה של הפה והלסת, עדיף כי יעברו את טיפולי שיקום הפה והלסת, תחת הרדמה מלאה.. רופא השיניים יציג בפני מטופל/ת המעוניין בטיפולי השתלות שיניים ביום אחד, את היתרונות והחסרונות של טיפול זה וזאת, בהתאם למצבו האישי של המטופל. כמו כן, אם יוחלט על השתלת שיניים אשר תתבצע תחת הרדמה מלאה, המטופל יקבל הוראות מפורשות לאחר הטיפול, כמו איסור נהיגה במשך 24 שעות אחר ההרדמה.

במה עוד תלויה השתלת שיניים ביום אחד?

כאשר למטופל שמועמד להשתלת שיניים ביום אחד, יש מספיק עצם להשתלת שיניים, ניתן בהחלט לבצע את ההשתלה של כל השיניים החסרות בפיו ביום אחד. היום כבר ישנן טכניקות שנעשות באמצעות שתלים מיוחדים, המיועדים להשתלת שיניים ביום אחד, גם למחוסרי עצם השתלים הללו, אינם שתלים סטנדרטיים והם בעלי צורה שונה, והם נספגים ברקמות החניכיים ולכן אין צורך בהוספת עצם (הרמת סינוס). יש לציין כי שתלים אלה יקרים יותר מאשר השתלים הסטנדרטיים, אך היתרון הבולט בהם הוא שניתן לסיים את השתלת השיניים במשך יום אחד.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים