חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל המידע על השתלת שתלים דנטליים בפה 

 

העיקרון המנחה בטיפולי שיניים, הוא שימור של השן הטבעית והקיימת ככל הניתן. במטרה להגן על שיניים טבעיות קיימות שיטות רבות למניעת מחלות ופגעים בשיניים והגנה על בריאות הפה, ומגוון טיפולים משמרים וטיפולים משקמים לשיניים פגועות וחולות

 

העיקרון המנחה בטיפולי שיניים, הוא שימור של השן הטבעית והקיימת ככל הניתן. במטרה להגן על שיניים טבעיות קיימות שיטות רבות למניעת מחלות ופגעים בשיניים והגנה על בריאות הפה, ומגוון טיפולים משמרים וטיפולים משקמים לשיניים פגועות וחולות. אלא שלעתים לא נותרת ברירה ושיניים חולות לא ניתנות לשימור, מסיבות שונות בניהן גנטיקה, תחלואות הפה, השפעה של מחלות אונקולוגיות ואחרות עד לנשירת שיניים וסיבות נוספות.

טכנולוגיות חדשניות בתחום רפואת השיניים מאפשרות השתלה מחדש של שיניים בריאות, אשר מספקות מענה מלא ואיכותי הן לשימושים המיועדים של השיניים והשפעתן, דיבור, הבעות פנים, חיתוך ולעיסה, והן לצורך במראה פנים נאה ואסתטי עליו משפיעות השיניים בצורה מכרעת.

הפתרון הקבוע המקצועי והאיכותי ביותר הוא ביצוע השתלות שיניים, תוך שימוש וקיבוע של שתלים דנטליים, אשר מיועדים להחליף את השן הטבעית. בשונה מטכנולוגיות עבר שאפשרו הלבשת שיניים באמצעות פלטה קבועה או נשלפת, ההשתלות מתבצעות אל עומק החניכיים והלסת, והשתל מתמזג בהן בצורה טבעית.

מהם שתלים דנטליים וכיצד הם פועלים

השתלים מיועדים להחליף את השן הטבעית שאבדה או נעקרה בשל חולי, ולהתמזג בפה באופן שלא תהווה גורם מפריע. בחירת סוגי השתלים היא בחירה חשובה אשר תשפיע הן על מראה הפה והשיניים והן על תפקודן ואורך חייהן. 

השתל הדנטלי הוא התחליף לבסיס השן, אשר מוחדר אל עצם הלסת ו/או החניכיים. שתלים דנטליים איכותיים עשויים מסגסוגת טיטניום, אשר מוכר כחומר עמיד ובעל יכולת להתמזג בפה, בחניכיים ובלסת, באופן טבעי המדמה את שורש השן המקורית. 

שתלי הטיטניום מגיעים במגוון אורכים, עוביים ומידות, ונקבעים בהתאמה לכל מטופל על פי מבנה הפה והלסת, ובהתאמה לשיניים הטבעיות. השתל מוחדר אל עומק העצם באמצעות הברגה עדינה, ובתהליך ההחלמה מייצר סביבו רקמות חניכיים בריאות העוטפות אותו ותומכות בו.

סיכויי ההצלחה של השתלת שתלים דנטליים הוא גבוה במיוחד ועומד על למעלה מ-95% הצלחה.

השתל הדנטלי הוא בהיר למראה, מה שמאפשר כיסוי שלו באמצעות כתרים איכותיים ולבנים מחרסינה או זירקוניה, ולמרות דקיקות החומר, קבלת מראה שן טבעית ולבנה.

מהו התהליך הנכון לביצוע השתלת שיניים?

ראשית יש לפנות אל מרפאת שיניים, בעלת ניסיון וידע בהשתלות שיניים. מומלץ לפנות למרפאה העוסקת במספר סוגי השתלות, בעלת ניסיון רב ושימוש במיטב הטכנולוגיות החדישות לביצוע ההליך.

תחילת הליך ההשתלות הוא בבחינת התאמת המטופל, באמצעות בדיקה, תשאול רפואי, ביצוע צילומי T.C המקנים תמונת מצב תלת ממדית לרבות צפיפות העצם בלסתות ובחניכיים של המטופל.

בהתאמה לאלה יציע הרופא המטפל את סוג ההשתלה המתאים ביותר.

בחלק מן המקרים יידרש המטופל לתהליכים כירורגיים מתאימים דוגמת השתלת עצם ו/או הרמת סינוס. טיפולים אלו נועדו להבטיח קיום של תשתית עצם יציבה ונגישה לקליטת השתל הדנטלי. בכל הליך השתלה, לשיניים יחידת או בכל הפה, יש לעקור שיניים טבעיות וחולות במידה וקיימות.

האם שתלים דנטליים עמידים לכל החיים? 

למרות יעילותם והתמזגותם הטבעית בפה, שתלים דנטליים הם ברי תוקף ואינם עמידים לכל החיים. בבחירת שתלים איכותיים וביצוע התהליך באופן מקצועי, תוך הצלחה של קליטת והתמזגות העצם ברקמות החניכיים והלסת, ניתן להאריך את חיי השתלים עד לחמש עשרה שנים בממוצע, תוך תחזוקה של השתלים: הקפדה על ביצוע ניקוי שיניים תקופתי אצל שיננית, הימנעות מדלקות חניכיים, שמירה על היגיינת הפה וצחצוח נכון ופעולות נוספות.

השתלים בפה מדמים שיניים טבעיות לכל דבר ועניין, ועל כן מעבר לתרומתם לתפקוד הפה ולמראה המטופל, הם עלולים לחלות לפתח דלקות וזיהומים, ויש להגן עליהם כשם שיש להגן על השיניים הטבעיות בפה.  

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים