חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפים חשובים לתכנון תאורה למטבח

 

המטבח הוא חלל העבודה האולטימטיבי של סביבת המגורים והמקום בו מבשלים, מארחים, מייצרים אינטראקציה. לתאורת מטבח השפעה משמעותית על האווירה ועל הפרודקטיביות במטבח ולכן, יש להשקיע במשימת תאורה למטבח - כולל בחירת מנורות, מיקומן והשילובים ביניהן

 

המטבח הוא חלל העבודה האולטימטיבי של סביבת המגורים והמקום בו מבשלים, מארחים, מייצרים אינטראקציה. לתאורת מטבח השפעה משמעותית על האווירה ועל הפרודקטיביות במטבח ולכן, יש להשקיע במשימת תאורה למטבח - כולל בחירת מנורות, מיקומן והשילובים ביניהן.
לפניכם מספר דגשים חשובים בתכנון וביישום של תאורה למטבח. 

שילובים מנצחים בתאורת מטבח
תאורה למטבח מבוססת על השילוש "הקדוש": תאורה היקפית רחבה המאירה אור אחיד, תאורה משימתית הממוקדת לרוב באזורי העבודה ותאורת מבטא המעניקה עניין לחלל ומוסיפה לאווירה. ניתן לכלול את שלושת הסוגים של התאורה בחלל המרכזי: תאורת תקרה ראשית מעל האי במטבח בדמות "תליון" דרמטי, תאורה ממוקדת כמו רצועות LED המכוונת למשטח העבודה או לכיור ותאורת הדגשה אחורית כמו פסי לד בנישות או על מדפים – אורות מובנים המוסיפים עומק וגוון רך ונעים.
בנוגע לגוון האור, גם במקרה הזה חשוב לבצע את הבחירה המושכלת. תאורה בהירה וקרה מתאימה מאוד למטבח, אך כדאי ל"חמם" אותה על מנת להימנע ממראה קליני באמצעות גופים שמייצרים אור צהוב חמים וכך ליהנות משני העולמות. או להחליט לאיזו סיטואציה יתאים כל סוג של אור.
בדקו גם את רמות האור הטבעי שנכנס למטבח על מנת להבין מהי עוצמת האור המלאכותי שנחוצה לצורך ההארה של המטבח. 

גופי תאורה בסגנון של המטבח
בחרו גופי תאורה עמידים ואיכותיים אטומים למים, כיוון שהמטבח הוא אתר עבודה עתיר לחות.
שימו לב למיקום של גוף התאורה המרכזי כך שהקצה התחתון שלו לא יפגע במשטח כלשהו ושיהיה מרווח מספק בין חלקו התחתון לחלק העליון של השיש או משטח העבודה.
התייחסו לסגנון של הגופים המרכזיים במטבח – למטבחים קטנים וקומפקטיים או צפופים יתאימו גופים אווריריים ומינימליסטיים בעוד במטבחים רחבי ידיים ניתן לשלב גופים מאסיביים ודומיננטיים או לפזר מספר גופי תאורה בחלל ואפשר לשמור על איזון באמצעות מיקום גופי תאורה בהתאם לרוחב האי, למשל. 
אפשר לשלב גם גופי תאורה זה לצד זה במראה אסימטרי או במקרים של תקרה דו מפלסית – לשלב בין סוגים שונים של תאורה – שקועה בתקרה לצד גוף תאורה מרכזי וליצור משחק מעניין בין הגבהים.
אופציה אחת היא לשלב גוף תאורה בסגנון העיצובי המזוהה עם המטבח – גוף תאורה כפרי וחמים למטבח כפרי וחמים ואופציה שנייה היא ליצור קונטרסט ייחודי באמצעות שימוש בגוף תעשייתי, מתוחכם ומודרני למטבח פרובנס.
כנ"ל מבחינת ההתאמה של פלטת הצבעים והחומרים – גוף תאורה צבעוני יוסיף נקודת עניין במטבח מונוכרומטי אך יתכן שתעדיפו גוף תאורה מאופק וקלאסי למטבח מסוג זה.
במטבחים צפופים אפשר לשלב גם גופי תאורה חשופים או שקופים ובכל מקרה, זכרו שגוף תאורה הצהרתי יכול להוסיף אופי למטבח. 

כדאי לבחון אופציות שונות של פתרונות תאורה למטבח ולהתייעץ עם יועצי תאורה מומחה על מנת לקבל המלצות לשילוב גופים במטבח החלומות שלכם.  

מחפשים פתרונות תאורה למטבח? היכנסו לאתר קרני תכלת לחנות האונליין ולקטלוג המנורות המציג מגוון גופי תאורה בינלאומיים דקורטיביים.  

קרדיט לתמונות: קרני תכלת

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים