חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לימודי פסיכולוגיה בירושלים – התוכנית התלת שנתית לפסיכותרפיה בגישה דינאמית פסיכואנליטית של מכון מגיד

 

מכון מגיד ללימודי המשך, תעודה ופיתוח מקצועי מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים מציע תוכנית ללימודי פסיכותרפיה. תוכנית זו הינה תוכנית וותיקה שהתחילה בשנות התשעים באוניברסיטה העברית. עם הקמת מכון מגיד בשנת 1996 הועברה התוכנית אליו

 

מכון מגיד ללימודי המשך, תעודה ופיתוח מקצועי מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים מציע תוכנית ללימודי פסיכותרפיה. תוכנית זו הינה תוכנית וותיקה שהתחילה בשנות התשעים באוניברסיטה העברית. עם הקמת מכון מגיד בשנת 1996 הועברה התוכנית אליו. מכון מגיד מציע שתי תוכניות ייחודיות של לימודי המשך בתחום הפסיכולוגיה -  לימודי פסיכותרפיה בגישה דינאמית ולימודי טיפול משפחתי וזוגי בדגש דינאמי-מערכתי. הלימודים במסלולים האלו מיועדים לאנשי טיפול, כגון: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, יועצים חינוכיים, מטפלים באומנויות בעלי תואר שני, קרימינולוגים קליניים ועוד.                  

לימודי פסיכותרפיה תלת שנתיים בגישה דינאמית פסיכואנליטית

לימודי הפסיכותרפיה מכשירים את הסטודנטים לטיפול בתחומי הפסיכותרפיה השונים.  הפסיכותרפיה הדינמית מושתתת על גישות שונות בפסיכולוגיה ומטרתה לעזור למטופל לפתח את המודעות האישית שלו לתהליכים המשפיעים על החשיבה, הרגש וההתנהגות. הפסיכותרפיה יכולה לסייע במקרים של הפרעות אישיות, בהתמודדות עם משברי החיים ובהבנת האדם את נפשו, צרכיו ורצונותיו שלא תמיד ברורים לו. 

לימודי הפסיכותרפיה במכון מגיד נמשכים שלוש שנים ומציעים תכנית לימודים עשירה, המשלבת בתוכה למידה אקדמית מדעית בד בבד עם התנסות מעשית בשטח בעבודה קלינית. התוכנית מיועדת למטפלים מתחומים שונים של בריאות הנפש  שרוצים להעמיק את הבנתם בתחום הטיפול, להתפתח מבחינה מקצועית-טיפולית ולרכוש כלים מעשיים לטיפול המבוססים על  הגישה הדינאמית.  

מה כוללת תוכנית הלימודים?

במסגרת תוכנית לימודי הפסיכותרפיה של מכון מגיד נחשפים המטפלים לתיאוריות דינמיות שונות, לומדים את שלבי ההתפתחות הנפשית המוקדמת ואת הפסיכו-סומה. בתוכנית הם רוכשים כלים מעשיים בטכניקה הטיפולית וכן משתתפים בסמינר קליני שנתי הנערך בקבוצות לימוד קטנות ועם ליווי של הדרכה אישית. במסגרת הסמינר, מביאים המטפלים הלומדים בתוכנית זו, מקרים טיפוליים מעבודתם המקצועית בשטח ומנתחים אותם יחד עם חבריהם לקבוצת הלימוד ועם המנחה המקצועי. מסגרת ייחודית זו מובילה להיווצרות תהליכים פרטניים וקבוצתיים לימודיים וחווייתיים משמעותיים.

מבנה הלימודים של קורס הפסיכותרפיה

הלימודים מתמשכים לאורך שלוש שנים אקדמיות אחת לשבוע. ניתן ללמוד בקמפוס הר הצופים או בקמפוס התל אביבי של מכון מגיד. סגל המרצים מורכב מטובי המומחים בתחומי פסיכולוגיה קלינית, פסיכיאטריה, טיפול משפחתי, פסיכואנליזה, טיפול בילדים ופסיכותרפיה ועוד.

בין נושאי הלימוד ניתן לציין את הקורסים הבאים: יחסין הגומלין בין הגוף והנפש, משנתה של מלאני קליין, קוהוט ופסיכולוגיית העצמי,  יחסי האובייקט המוקדמים, ה - setting הטיפולי, הגישה ההתייחסותית, תיאוריה של הטכניקה הטיפולית, העברה והעברה נגדית, הטיפול הדינמי כשילוב של מודלים ועוד.

תעודה

לבוגרי המסלול שיסיימו אותו בהצלחה תוענק תעודה בפסיכותרפיה דינאמית מטעם מכון מגיד ללימודי המשך מייסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים, בשיתוף המחלקה לפסיכולוגיה ובית הספר לעבודה סוציאלית.

התוכנית מוכרת ע"י האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה וכן ע"י האגודה הישראלי לפסיכותרפיה פסיכואנליטית.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים