חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ניהול פנים ארגוני בחברות גדולות 

 

בחברות גדולות רבות קיימת פעילות ענפה במחלקות רבות, אומנם כל אחת מהן עוסקת בתחום אחר אך יש גם הרבה קשר ושיטות זהות בצורת ההתנהלות של המחלקות השונות

 

ניהול פנים ארגוני 

בחברות גדולות רבות קיימת פעילות ענפה במחלקות רבות, אומנם כל אחת מהן עוסקת בתחום אחר אך יש גם הרבה קשר ושיטות זהות בצורת ההתנהלות של המחלקות השונות. דפוסי הפעולה והקווים האסטרטגיים הם במקרים רבים דומים ולכן בחברות הללו יש בעלי תפקידים ששולטים בכל הנושא של ניהול מערכת ניהול פנים ארגונית. המטרה היא כדי לשפר את תהליכי העבודה, ליצור את הקורסים הנדרשים, להכשיר עובדים מקצועיים, לאפיין את הצרכים של המערכת ועוד. מי שעוסק בכך אומר לא אחת שזהו התחום המעניין ביותר שקיים בכל חברה ולכן הסיכוי שהוא יחשוב על הסבה מקצועית הוא זניח ולעומת זאת בעלי תפקידים אחרים בארגון נושאים את עיניהם לרובד זה ומחפשים לא אחת כיצד להשתלב בו. 

מומחי ניהול מידע וידע בכל חברה מבצעים פעולות שונות אשר יוצרות מהפכים בעסקים השונים. בהיבט של גיוס עובדים לדוגמה הם קובעים מדדים חדשים כדי שתהליכי הגיוס יהיו הרבה יותר מקצועיים ותואמים את הצורך של החברה. הנתונים המדויקים והחתירה למצוינות מובילים את הליך הגיוס למתקדם ביותר בתוך ניהול פנים ארגוני. כך החברה מגייסת אנשי מפתח מהשורה הראשונה שרמת הידע שלהם תואמת באופן מדויק את צרכי המערכת. מומחי הגיוס שולפים בפינצטה את אלו שיש להם ידע ממוקד בנישה הנדרשת וכך מתבצע תהליך קליטה איכותי, הן עבור העובד החדש והן עבור החברה ואלו דברים שלא היו קיימים בה בחברה. 

ניהול פנים ארגוני בנושא הערכת עובדים 

בעבר כל נושא הערכת עובדים התבצע על פי רצונו של מנהל המחלקה ושיטת העבודה שהוא סיגל לעצמו לאורך שנים. אך כאשר מתבצעת פעילות רוחבית של אנשי ניהול פנים ארגוני בנושא זה, הם בונים מערך של הישגיות, מרכזי הערכה שמתרחשים אחת לתקופה קבועה, התנהלות בנושא תוספות שכר, קידום תפקידים ועוד. כל מנהלי המחלקות והעובדים, עוברים הדרכות בנושא זה ובהתאם לכך מנהלי המחלקות מיישרים קו ופועלים בדרך החדשה בלבד. הדבר מעניק סדר וגם שקט נפשי לכל אחד מהעובדים שיודע שבזכות מרכזי ההערכה יכירו ביכולות המקצועיות שלו.

פורטלים עבור העובדים

עובדים מיומנים בתחום המחשוב מצטרפים לאנשי ניהול פנים ארגוני והם מקימים יחד פורטלים לעובדים. יש חברות שיש להם פורטל אחד ואחרות שיש להן כמה פורטלים שכל אחד מהם מנותב לתחום אחר. לדוגמה כל מה שקשור לזכויות עובדים ודיני עבודה, הן לנשים והן לגברים מרוכז באופן מקצועי בפורטל אחד. 

פורטלים עבור הידע המקצועי 

בנוסף לכך קיים פורטל לפאן המקצועי אשר פועל בהתאם לתחום העיסוק של החברה. לדוגמה נושאים שיווקיים, מסחריים, פרוט המוצרים שהחברה מייצרת באופן מדויק, הפריטים שהחברה מייבאת ומשווקת וכו’. הידע המעמיק הזה הוא בסיס המידע של העובדים ובמקרים רבים נוח להם מאד להעביר את הנתונים ללקוחות, כל זמן שלא מדבר בנושאים מסחריים שהם סודיים. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים