חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה ייצוגית בעבודה?

 

לפני שנצלול לעומק המאמר, בבחינת באילו מקרים ניתן להגיש תביעה ייצוגית בעבודה? נבין מה היא בכלל תביעה ייצוגית בעבודה. ובכן, כאשר מדברים על תביעה ייצוגית בעבודה, מתכוונים לקבוצה מסוימת של בני האדם, אשר עברו בדיוק אותם הנזקים ואותן ההשפעות של נוהג מפלה, נזקים בשל צריכה של מוצר שנודע לו פגם של רשלנות, או לחלופין מפגע סביבתי במקום העבודה המשותף של כל העובדים, אשר מגישים את התביעה הייצוגית בעבודה

 

לפני שנצלול לעומק המאמר, בבחינת באילו מקרים ניתן להגיש תביעה ייצוגית בעבודה? נבין מה היא בכלל תביעה ייצוגית בעבודה. ובכן, כאשר מדברים על תביעה ייצוגית בעבודה, מתכוונים לקבוצה מסוימת של בני האדם, אשר עברו בדיוק אותם הנזקים ואותן ההשפעות של נוהג מפלה, נזקים בשל צריכה של מוצר שנודע לו פגם של רשלנות, או לחלופין מפגע סביבתי במקום העבודה המשותף של כל העובדים, אשר מגישים את התביעה הייצוגית בעבודה. הסוג הזה, של התביעה הייצוגית בעבודה, נקרא כך משום שהקבוצה אשר נכללת בהתדיינות כוללת את חברי הקבוצה שהחליטו להשכיל ולאחד כוחות עם תביעה אחת, במקום ההיתכנות שכל עובד יגיש תביעה בצורה אינדיבידואלית.

האם בתביעה ייצוגית בעבודה כולם ביחד יקבלו את אותו פסק דין?

הנטייה של התובעים בתביעה ייצוגית בעבודה לתבוע ביחד, משום שלפעמים כאשר מנהלים תביעה / משפט לחוד, עשויים לקבל כל מיני פסקי דין. וברור מאליו, שכל התובעים לעניין זה חפצים לקבל את אותו פסק הדין. פסקי דין, שאינם דומים האחד לשני, עשויים להתנגש זה בזה. עובדה זאת כשלעצמה יכולה להקשות על ההטלה של האחריות, והצבעה לכיוון האשם בעוולה. השותפים למקום העבודה תובעים יחדיו על סמך השאיפה לקבל סכומי כסף אדירים. במידה וסך כל בני האדם מועט למדי, על מנת לתבוע באופן פרקטי או פרטני, כל העובדים, כאמור לעיל, מתאגדים לכדי יחידה אחת.  בנוגע לשכירת שירותיו של עורך הדין – בהתרחש תביעה ייצוגית בעבודה, סביר להניח, שיותר הגיוני לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה אחד. אך אין לשלול את האפשרות שלכל תובע יהיה עורך דין משלו. מתפקידו של עורך הדין, לבחון את הראיות וליידע אתכם, בהתאם לסוג התביעה, באם הסיכויים שלכם לקבל שיפוי על הנזק שהוסב לכם ריאליים. עורך הדין יידע אתכם מה הן האפשרויות שלכם, ויסייע בידכם להגיע לדרך הכי מושכלת, ולנקיטת הפעולות הטובות ביותר בשבילכם.

ניתן להגיש תביעה ייצוגית בעבודה במקרה שנגרם עוול של רשלנות

בנוגע לשאלה החשובה, באילו מקרים ניתן להגיש תביעה ייצוגית בעבודה? נתחיל עם האמירה, שאולי ברורה מאליה, לאורה ייצוג נכון של עורך דין מקצועי, יגן על האינטרסים שלכם, בכל התהליך של תביעה ייצוגית בעבודה. צריך לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתיקים כאלו, מי שלא יראה מורא בתביעות בסדר גודל שכזה. יש שני אלמנטים חשובים, שאותם ישקול השופט – מתי ידע הנתבע שנעשתה העוולה, ומה בדיוק הוא ידע. באם נעשו מצדו פעולות של הסתרת המידע או הטעיית הציבור, יהיו לכך השלכות קשות. במידה ונחשפתם לעוולה של רשלנות, מצד המעביד שלכם; עוולה ששותפים אליה שאר חברי צוות העובדים במשרד, כי אז הצטרפות לתביעה ייצוגית בעבודה אכן נכונה, ועשויה לתגמל אתכם בעתיד, באופן משמעותי. ישנה גם אפשרות של הגשת תביעה ייצוגית בדיני עבודה. אך צריך להבין, כי הרבה תביעות ייצוגיות בעבודה מסתיימות בפשרה, ואינן ממשיכות עד לסוף התהליך. מדובר על דרך רבת תושייה, על מנת לייעל משפט של תיק אחד, אשר משפיע על כמה עובדים בצורה זהה. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים