חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה זה סיפאפ וכיצד הוא יכול לעזור בדום נשימה בשינה?

 

מכשיר CPAP - ראשי תיבות של Continuous Positive Airway Pressure

 

מכשיר CPAP - ראשי תיבות של Continuous Positive Airway Pressure

מכשיר ה-CPAP קיים כבר למעלה מ-30 שנה ועזר לאנשים רבים עם דום נשימה בשינה. בעבר, זה היה מגושם ולא נוח, אבל מסכות CPAP חדשות הפכו את זה ליותר נוח למשתמש.

מכונת CPAP היא מכשיר רפואי המספק לחץ אוויר דרך מסכה כדי לשמור על דרכי הנשימה פתוחות בזמן השינה. לחץ האוויר מונע מהגרון שלך להתמוטט ועוזר לך לנשום בזמן שאתה ישן. מכונת CPAP יכולה לסייע בהפחתת תסמינים של דום נשימה חסימתי בשינה (OSA) כגון ישנוניות ביום, יקיצות בלילה, כאבי ראש ובעיות חמורות יותר כמו מחלות לב או סוכרת.

אילו סוגי סיפאפ יש?

ישנם שלושה סוגים עיקריים של התקני סיפאפ. הם:

מכונות CPAP: מכשירים אלה פועלים על ידי מתן זרם קבוע של לחץ אוויר בזמן שהמשתמש ישן. זה עוזר לשמור על דרכי הנשימה פתוחות ולמנוע מהן להתמוטט בזמן שמישהו ישן.

מכונות BiPAP: מכשירים אלו פועלים כמו מכונות CPAP אך הם מספקים שתי רמות לחץ, נמוך וגבוה, במהלך השינה. זה מועיל לאנשים שיש להם דום נשימה חסימתי בשינה וזקוקים לרמות שונות של לחץ בנקודות שונות במחזור השינה שלהם.

התקני Bilevel: מכשירים אלה פועלים כמו מכונות BiPAP אך מספקים שלוש רמות לחץ, נמוך, בינוני וגבוה, במהלך השינה.

איך בודקים אם צריך מכשיר סיפאפ

ישנן כמה בדיקות כדי לבדוק אם יש לך דום נשימה בשינה או לא. אחד מהם הוא שאלון STOP-BANG, שהוא סדרה של שאלות שעוזרות לזהות את הגורם הסביר ביותר לתסמינים שלך. השאלון STOP-BANG כולל את השאלות הבאות:

- אתם נוחרים בקול רם?

- יש לכם קשיי נשימה בשכיבה?

- האם אתם ישנים במהלך היום?

אם ענית בחיוב על שתיים או יותר מהשאלות הללו, סביר להניח שיש לך דום נשימה בשינה ואולי תזדקק למכשיר CPAP כדי לעזור עם הסימפטומים שלך. כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה להמשך טיפול.

כמה עולה מכשיר CPAP?

מחירי סיפאפ עולים בין אלף שקלים לאלפי שקלים, הכל תלוי בסוג המכשיר, בכוח שלו ובאפשריות הנלוות שלו. כדאי לבדוק עם קופות החולים וביטוחים פרטיים - בד"כ יש סבסוד של קופות החולים והביטוחים הפרטיים לחולים הנדרשים למכשיר בשל בעיות דום נשימה בשינה – סבסוד זה יכול להוזיל לכם את העלות בעשרות אחוזים.

איך לבחור מכשיר סיפאפ

בחירת מכשיר CPAP יכולה להיות משימה לא פשוטה. יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שתחליטו. להלן נסקור את השיקולים החשובים ביותר בבחירת מכשיר CPAP.

  1. גודל נתיב אוויר
  2. סוג מסכה
  3. הגדרת לחץ
  4. נסיעה עם המכשיר שלך
  5. רמת הרעש של המכשיר
  6. התאמת המסכה על הפנים שלך
רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים