חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מגדש טורבו לרכב

 

ישנם אנשים הרוכשים רכב ונהנים ממנו, אך אינם מבינים את הצד הטכני של הרכב. נכון הם יודעים שיש מנוע השורף דלק ונותן את כוח ההנעה לרכב. הם גם יודעים שככל שנפח המנוע יותר גדול כך הוא יותר חזק ויכול להגיע למהירויות גבוהות יותר

 

ישנם אנשים הרוכשים רכב ונהנים ממנו, אך אינם מבינים את הצד הטכני של הרכב. נכון הם יודעים שיש מנוע השורף דלק ונותן את כוח ההנעה לרכב. הם גם יודעים שככל שנפח המנוע יותר גדול כך הוא יותר חזק ויכול להגיע למהירויות גבוהות יותר. אך בפועל איננו יכולים לצפות שכל אדם יהיה מומחה למנועים ויבין את התהליך לעומקו. אך מצד שני ישנם גם אנשים אשר מבינים את הצד הטכני, ואלו יודעים שישנה גם אפשרות לשדרג את המנוע הקיים. יותר מדויק להגיד - להפיק יותר מהמנוע הקיים, אך מבלי להחליף את המנוע. וזה בדיוק מה שעושה מגדש טורבו לרכב.

מגדש טורבו הוא מערכת הדוחסת אל תוך המנוע אוויר בלחץ גבוה. והתוצאה היא הספק גבוה יותר עם המנוע הקיים. המטרה של התקנת מגדש טורבו ברכב היא לא בשביל להפוך אתכם לטייסים ולעשות דברים מסוכנים על הכביש. המטרה של התקנת המגדש היא הפקת יותר הספק מבלי להעלות את צריכת הדלק. מגדשים מסוג זה נמצאים במנועים שונים, לאו דווקא מנועי רכב. אך ישנם גם יצרני רכב המוסיפים מגדש למנוע, ומבחינה טכנית (אך לא תמיד מבחינה חוקית) ניתן להוסיף לכל מנוע מגדש טורבו. ודרך אגב, אולי אתם שומעים על זה בפעם הראשונה, אך אין מדובר במשהו חדש. המגדש הומצא כבר למעלה ממאה שנה, אך עבר שינוים ושכלולים במשך הזמן. בדיוק כמו המנוע. במהלך מלחמת העולם הראשונה הוא הותקן על גבי מטוסים. מטוסי מלחמת העולם הראשונה עבדו עם מנועי בוכנה, אך לחץ האוויר הנמוך בגבהים שבהם טסו פגע ביעילות המנוע - השימוש במגדש אפשר להעלות את לחץ האוויר ושיפר את ביצועי המטוס. למעשה זה היה פתרון שאפשר למטוסים לטוס בגובה רב יותר מכיוון שלא הייתה להם מגבלת לחץ האוויר בגובה

היום ישנו שימוש נרחב במגדשים וגם תעשיית הרכב אימצה אותם

כיצד עובד מגדש טורבו

על מנת לא לשעמם אתכם בפרטים טכניים, ננסה לפשט את התהליך. המגדש מורכב ממדחסים הפועלים בתנועה סיבובית. ישנו מדחס חם ומדחס קרהמגדש מקבל את הגזים החמים מצינור הפליטה של הרכב והם אלו היוצרים את התנועה הסיבובית של המדחס החם. תנועה זו מניעה את המדחס הקר - תנועתו יונקת אוויר ומדחיסה אותו בלחץ אל המנוע. כך המנוע מקבל אוויר בכמות גדולה יותר מאשר היניקה הטבעית של הבוכנות וזה בעצם מה שמעניק למנוע יותר כוח. וכך אנו מעלים את נצילות המנוע. למשל מנוע 1.2 ליטר יכול לקבל הספק ומומנט כאילו היה מנוע 1.6, וכל זה תוך חיסכון בדלק

אם יש לכם מגדש טורבו ברכב, חשוב שתדעו כיצד לשמור עליו. חשוב לתת למנוע להתחמם לפני שמאמצים אותו. כמו כן בסוף הנסיעה לא למהר לכבות את המנוע. את הדקות האחרונות של הנסיעה יש לעשות בצורה עדינה ולתת למנוע 2-3 דקות לפני שמכבים

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים