חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

4 תסמינים להשמנת יתר

 

השמנת יתר היא גורם סיכון מרכזי למחלות לב וכלי דם, לסוכרת מסוג 2 ועוד. אם הבעיה אינה מטופלת, השמנת יתר עלולה להוביל לבעיות בריאותיות רבות, כגון לחץ דם גבוה, רמות כולסטרול גבוהות, וכמובן גם מחיר רגשי-נפשי לא נמוך

 

השמנת יתר היא גורם סיכון מרכזי למחלות לב וכלי דם, לסוכרת מסוג 2 ועוד. אם הבעיה אינה מטופלת, השמנת יתר עלולה להוביל לבעיות בריאותיות רבות, כגון לחץ דם גבוה, רמות כולסטרול גבוהות, וכמובן גם מחיר רגשי-נפשי לא נמוך. 

ישנם תסמינים רבים של השמנת יתר שאולי אינם ברורים לאנשים. חלק מהתסמינים הנפוצים ביותר כוללים קושי מוגבר בנשימה או הליכה, עייפות, כאבי ראש וכאבי פרקים. במילים אחרות, השמנת יתר היא מצב שבו עודף שומן בגוף הצטבר במידה שעלולה להשפיע לרעה על הבריאות ואיכות החיים. בואו נדבר על הגורמים להשמנה מהסוג הזה.

הגורמים של השמנת יתר 

הגורמים של השמנת יתר הם גנטיקה, סביבה, אורח חיים לא תקין, כאשר התסמינים יהיו עלייה במשקל, תיאבון מוגבר, קושי לרדת במשקל, בעיות נשימה ועוד. בימינו, הגורם השכיח ביותר להשמנה הוא חוסר איזון בין הקלוריות הנצרכות לקלוריות שנדרשות לצריכה.

עם זאת, ייתכן מצב שבו חלק מהאנשים סובלים מהשמנת יתר גם אם הם לא אוכלים יתר על המידה. הסיבות לכך כוללות: גורמים גנטיים, הפרעות אנדוקריניות מסוימות, תופעות הלוואי של תרופות שונות ומצבים רפואיים מסוימים. אלו עשויים להוביל לירידה בתוחלת החיים ו/או לבעיות בריאותיות מוגברות.

4 תסמינים עיקריים של השמנת יתר 

  1. עודפי שומן בבטן ובסביבתה, במצבים אחרים בשאר חלקי הגוף באופן כללי. 
  2. לחץ דם גבוה מהמצב התקין. 
  3. רמות כולסטרול גבוהות.
  4. סוכרת סוג 2. 

התסמין הראשון הוא עלייה במשקל, כאשר זה יכול להיגרם גם על ידי שינויים הורמונליים, גורמים גנטיים ומצבים רפואיים אחרים. התסמין השני הוא לחץ דם גבוה. זה יכול להוביל למחלות לב, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות ובעיות בריאותיות אחרות. סימפטום נוסף של השמנת יתר הוא רמות כולסטרול גבוהות בדם, מה שמוביל למחלות לב וכלי דם ולבעיות אחרות במחזור הדם כמו יתר לחץ דם או טרשת עורקים. 

התסמין האחרון של השמנת יתר הוא סוכרת הגורמת לסיבוכים שונים בגוף, כמו למשל עיוורון חלקי או מלא או אפילו קטיעת גפיים לעיתים. זאת, לרוב עקב זרימת דם לקויה, מכיוון שהיא מונעת מסוכר להיספג בתאים בצורה תקינה.

מה הפתרון המומלץ לטיפול בהשמנת יתר? 

בחלק מהמקרים, הפתרון המומלץ לטיפול בהשמנה הוא הגברת צריכת מים, פירות וירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים. במקביל לפתרונות כירורגיים כמו קיצור קיבה, הפתרון המומלץ לטיפול בהשמנה הוא הקפדה על תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה.

על מנת לרדת במשקל יש להפחית את כמות הקלוריות הנאכלת, ולהגדיל את כמות הקלוריות הנשרפות באמצעות פעילות גופנית. כמו כן, תמיד יהיה חשוב לקבל ייעוץ רפואי ולא להסתמך רק על מידע ברשת. תוכלו לקבל סיוע מתזונאית, מרכז טיפולי לבעיית השמנת יתר ועוד. לא משנה מה תבחרו, העיקר שלא תעברו את התהליך לבד. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים