חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ניקוי חלונות בגובה בשיטה בטוחה

 

בשנים האחרונות שיטת הבנייה בערים הגדולות בישראל מתאפיינת בבנייה לגובה. כיום מגדל מגורים או משרדים יכול להגיע לגובה של עשרות רבות או מאות של מטרים. שיטת בנייה זו מביאה איתה אתגרים שונים, ואחד מהם הוא הקושי לניקוי החלונות של הבניין מבחוץ

 

בשנים האחרונות שיטת הבנייה בערים הגדולות בישראל מתאפיינת בבנייה לגובה. כיום מגדל מגורים או משרדים יכול להגיע לגובה של עשרות רבות או מאות של מטרים. שיטת בנייה זו מביאה איתה אתגרים שונים, ואחד מהם הוא הקושי לניקוי החלונות של הבניין מבחוץ.
כאשר רוצים לנקות את חלונות הבניין מבחוץ, יש לקחת בחשבון מספר גורמים - את הגישה לחלונות מבחוץ, את הבטיחות של העובדים וכמובן, את המחיר.
פיגומים

בעבר היה נהוג לבנות פיגומים ועליהם עובדי הניקוי היו מטפסים ומנקים את החלונות.. שיטה זו הייתה טובה בעבר בעיקר כי לא היו שיטות מתקדמות יותר, זולות יותר ובטיחותיות יותר. ניקוי על גבי פיגומים לא נחשב כיום לשיטה הכי בטיחותית וגם לא ליעילה במיוחד כי המעבר בין קומות או לצדדים מאוד מסורבל, וגם ההתנהלות הבטיחותית מורכבת וקשה לעובדי הניקיון לאבטח את עצמם עם חבל לפיגום.
במקביל למרכיב הבטיחות של צוות המנקים לפיגום, יש לקחת בחשבון את אמצעי הבטיחות שיש לנקוט בנוגע לפיגומים שלא יסכנו את הולכי הרגל (וכלי הרכב) שעוברים ליד הפיגום.
בנוסף, ניקוי על גבי פיגומים תופס שטח גדול יחסית שצמוד לבניין, הניקוי אורך יותר זמן בגלל שמדובר בשיטה מסורבלת יחסית לשיטות אחרות, והוא יקר יותר בגלל השכרת ציוד הפיגומים לאורך זמן רב.
שיטה אחרת היא סל הרמה או במת הרמה.
סל הרמה/בימת הרמה

סל הרמה או בימת הרמה נותנים מענה טוב מבחינת הנגישות לחלונות, האופן שבו ניתן לעלות ולרדת ולהניע את הסל לצדדים. צוות הניקיון מנקה את החלונות כאשר הוא עומד בתוך הסל ומאובטח אליו. יש לשים לב שהאזור שמתחת לסל הוא סטרילי ולא עוברים שם הולכי רגל כדי לא לסכן אותם.
סנפלינג

כאשר מבצעים ניקוי חלונות בסנפלינג ישנה נגישות גבוהה וגישה לכל נקודה בחלונות הבניין שציוד הסנפלינג מאפשר. הניקוי מתבצע כאשר צוות הניקוי משתמש במערכת כפולה של חבלים ובמגוון אביזרים שיצמצמו את הסיכון שקיים בתחום העבודות בגובה כדי לוודא אבטחה מיטבית של צוות הניקיון אל הבניין.
אוסמוזה הפוכה
מדובר בשיטה חדשנית, כאשר מחברים את מערכת האוסמוזה ההפוכה למים ולחשמל, ניתן לנקות חלונות בגובה של 20 מטר על ידי מים שעברו תהליך סינון אבנית ומלחים. המים שיוצאים מהמערכת נקיים מאבנית ולכן כאשר משפריצים את אותם מים על החלונות, הן לא מתמלאות באבנית ואין סימני התייבשות על החלון. בשיטה זו עובד הניקיון יכול לעמוד על הקרקע באמצעות צינור ארוך הוא יכול להגיע למרחק של כ20 ממנו עם צינור המים ולשטוף את הקירות. הסיכון הבטיחותי כמעט ולא קיים כאשר העובד עומד על הקרקע.
יש לקחת בחשבון כאשר מדובר בבניינים גבוהים במיוחד, צינור האוסמוזה ההפוכה מוגבל לגובה מסוים. אפשר כמובן לעמוד על במת הרמה או סנפלינג וממנו לנקות עם צינור מים שעברו סינון את החלונות. בנוסף, בגלל השימוש בצינור אין צורך בשימוש בציוד רב ועובד הניקיון לא צריך להתקרב לכל נקודה אלא הוא יכול ממרחק של כמה מטרים להשפריץ ולנקות את החלונות.
דוד קלין - ניקוי חלונות בגובה

יש לציין שחובה על כל עובד שמבצע עבודות ניקיון בגובה (החל משני מטרים גובה) לעבור הסמכה והכשרה של עבודות בגובה. כמובן שעובדי דוד קלין עברו הכשרה ומאחורינו לקוחות רבים שבעי רצון על השירות שקיבלו.
אז אם יש לכם צורך בצוות ניקיון שמוסמך, מיומן ובעל המלצות לניקוי חלונות בגובה, דוד קלין היא התשובה שלכם. התקשרו אלינו ונשמח לתת לכם שירות! 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים