חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אף פעם לא מאוחר: טיפים לחיטוב בגיל השלישי

 

אנשים בכל הגילים אוהבים להתאמן כדי לחטב את גופם, לשפר את בריאותם ומצב רוחם, ועל מנת לשמור על אורח חיים בריא ולהימנע ממחלות. ככל שמתבגרים רוב האנשים פחות זזים ויש גם לא מעט שינויים החלים בגוף, אך עדיין חשוב מאוד להתאמן ולשמור על כושר, וניתן להתחיל לחטב את הגוף גם אחרי גיל 60, כל עוד מתחילים באימונים הדרגתיים

 

אנשים בכל הגילים אוהבים להתאמן כדי לחטב את גופם, לשפר את בריאותם ומצב רוחם, ועל מנת לשמור על אורח חיים בריא ולהימנע ממחלות. ככל שמתבגרים רוב האנשים פחות זזים ויש גם לא מעט שינויים החלים בגוף, אך עדיין חשוב מאוד להתאמן ולשמור על כושר, וניתן להתחיל לחטב את הגוף גם אחרי גיל 60, כל עוד מתחילים באימונים הדרגתיים.

בגיל הזהב הגוף פחות גמיש, טווח התנועה של מפרקי הגוף קטן יותר, יש שינויים במשקל ולרוב מתעייפים יותר בקלות וגם חווים ירידה בשמיעה ובראייה. לא ניתן להתעלם מהשינויים המשפיעים על גוף האדם בגיל הזהב, וכדי לחזק את הגוף, לטפח ולחטב אותו, וכדי לחיות חיים בריאים ואיכותיים גם אחרי גיל 60 - מומלץ להקפיד על שגרת אימונים מותאמת אישית, עדיף בעזרת מאמן כושר אישי או בקבוצה.

טיפים חשובים לחיטוב הגוף בגיל הזהב

תוכנית אימונים הדרגתית – אם מתחילים להתאמן בגיל השלישי יש להקפיד על תוכנית אימונים הדרגתית, בהתאמה למצב הבריאותי ולכושר הגופני הקיים. כדי לחטב את הגוף בגיל השלישי חשוב להתאזר בסבלנות ולהבין שיש להתאמן לפחות שלוש פעמים בשבוע, ואת התוצאות רואים רק לאחר תקופה, לכן אין להתייאש בקלות ולוותר על האימונים.

לקבוע יעדים – הקושי הגדול ביותר הוא לצאת מהבית כדי להתאמן, במיוחד בימים קרים וגשומים ובימים שרביים עם לחות גבוהה. מומלץ לפנות למאמן כושר מקצועי ומנוסה המתמחה באימונים לגיל הזהב כדי לבנות תוכנית פרטנית לשמירה על הכושר ולחיטוב הגוף. התוכנית כוללת יעדים ברי השגה והמטרה היא להתאמן ברצינות ובהתמדה כדי להשיג את המטרות.

לא לשכוח חימום ומתיחות – בגיל השלישי הגמישות כבר אינה כתמול שלשום, וגם טווח התנועה של המפרקים פחות טוב. לכן, כדי להימנע מפציעות ספורט וממתיחות שרירים יש לבצע חימום ארוך לפני כל אימון. במהלך החימום יש להקפיד על תרגילי מתיחה כדי להאריך ולהגמיש את שרירי ומפרקי הגוף. גם בסיום האימון מומלץ לבצע מתיחות, לשחרר שרירים ולעשות הרפיה ותרגילי נשימות.

לפחות 3 אימונים בשבוע – על פי איגוד הלב האמריקאי, מבוגרים בגיל השלישי צריכים להתאמן בעצימות מתונה יחסית, לפחות 3 פעמים בשבוע, וסך הכול כ-150 דקות בשבוע. כמובן שאפשר להתאמן יותר, וכל המרבה הרי זה משובח. אם רק מתחילים להתאמן כדאי לבצע אימונים קצרים של 30 דקות וכאשר משפרים את הכושר אפשר לעבור לאימונים ארוכים ובעצימות גבוהה יותר.

לשלב תרגילי כוח לחיטוב הגוף – במהלך האימונים השבועיים מומלץ לשלב תרגילי כוח שונים מאחר והם היעילים ביותר לחיטוב הגוף, ובנוסף כדאי לתרגל יוגה ופילטיס. כמו כן, חשוב מאוד לשלב באימונים תרגילים המסייעים לחיזוק היציבה ולשיפור שיווי המשקל.

לשתות הרבה מים – לפני האימון יש ללגום כוס מים וחשוב להקפיד על שתייה והרוויית הגוף גם בזמן האימונים ואחריהם. השתייה חשובה בכל עונות השנה, לא רק בקיץ, ומומלץ לשתות רק מים ולא מיצים או משקאות אחרים המכילים סוכר.

עוברים לתזונה בריאה ונכונה – תזונה נכונה מהווה חלק בלתי נפרד מטיפוח הגוף בגיל השלישי. את התזונה כדאי לבנות בעזרת דיאטנית או יועצת תזונה, וחשוב לשלב בתפריט היומי ירקות ופירות עשירים בוויטמינים ומינרלים, להוסיף מאכלים עשירים בסידן, ברזל וחלבון, וכדאי להוסיף תוספי תזונה כמו אומגה 3, אומגה 6 ועוד.

לבד או בקבוצה – יש מבוגרים המעדיפים להתאמן לבד בבית, בפארק, בחדר כושר או בכל מקום אחר, ויש אחרים המעדיפים להתאמן בקבוצה. כיום, ניתן להצטרף לקבוצות אימון ברחבי הארץ, האימון הקבוצתי מתאים לרבים וגורם לאדם להתחייב לאימונים ולא לפספס אותם. 

המידע באדיבות מומחי הרבלייף

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים