חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

צריכים לצבוע? חשיבותו של צבע יסוד חזק ואמין

 

אם אתם מתכוונים לצבוע מחדש את הדירה, ריהוט עץ שיש לכם בבית, דק, פרגולה או אביזר מתכת, חשוב ליישם לפני כן צבע יסוד המכונה פריימר. מדובר בצבע שתפקידו לקשר בין המשטח שעליו הצביעה תיעשה ובין הצבע בו תשתמשו, ויש לו תפקידים נוספים. מטבע הדברים, על מנת שהתוצאות יהיו טובות ויחזיקו מעמד לאורך זמן יש צורך לבחור צבע יסוד חזק ואמין מבית טוב

 

אם אתם מתכוונים לצבוע מחדש את הדירה, ריהוט עץ שיש לכם בבית, דק, פרגולה או אביזר מתכת, חשוב ליישם לפני כן צבע יסוד המכונה פריימר. מדובר בצבע שתפקידו לקשר בין המשטח שעליו הצביעה תיעשה ובין הצבע בו תשתמשו, ויש לו תפקידים נוספים. מטבע הדברים, על מנת שהתוצאות יהיו טובות ויחזיקו מעמד לאורך זמן יש צורך לבחור צבע יסוד חזק ואמין מבית טוב.

אז מה תפקידו של הפריימר?

קודם כל, חשוב להדגיש שתחת הכותרת של צבע יסוד קיימים שורה ארוכה של מוצרים. ישנם כאלו המתאימים לחומרים ספציפיים ולכן חשוב לדעת מראש כמובן מהו הפריט שאותו תרצו לצבוע, ויש גם צבעי יסוד על בסיס שמן שהינם חזקים יותר ועדיפים לצביעות חוץ ולחדרים רטובים, לעומת צבעים על בסיס מים שמתאימים יותר לצביעות בתוך הדירה. בכל מקרה, התפקיד של הפריימר הוא כאמור להיות חומר המקשר בין המצע (קיר, ריהוט) לבין הצבע, כך שהצבע ייתפס בחוזק על המצע למשך תקופה ארוכה ללא קילופים ופגמים אחרים. כמו כן, הפריימר הוא חומר חשוב כאשר רוצים לבצע תיקוני צבע, למשל במקומות בה הצטברו פירורי סיד עקב הצטברות פיח או במקום בו הייתה נזילה ויש חשש שתחזור. כלומר, הפריימר הוא גם חומר מקשר וגם חומר מגן המבטיח תוצאות טובות לאורך זמן.

לבחור צבע יסוד אמין וחזק

אם כן, בחירת נכונה של צבע יסוד היא אבן דרך לקבלת תוצאה טובה כעת ולאורך השנים. דוגמא טובה לכך מהווה צבע היסוד 1.2.3 של חברת ZINSSER שיתרונו הראשון טמון בכך שאפשר לצבוע איתו כל דבר – כולל פח מגולוון, קרמיקה ומשטחים מבריקים. הפריימר הזה מייצר כיסוי מלא לכתמים שקשה להסירם, שמן וגרפיטי בתור הכנה לפני צביעה, ואפשר להתמש בו גם על גבי משטחים מעט מאובקים. יתרונות נוספים הם שניתן לצבוע עליו גם בצבעי שמן, הוא מתייבש במהירות, מגן נגד עובש וחלודה, ולמעשה יכול לשמש גם בתור צבע עליון.

בדומה לצבעים אחרים, גם כאן יש לבחור את גודל המיכל בהתאם לשטח שמעוניינים לכסות. למשל, פריימר 1.2.3 במיכל של ליטר מכסה 10 מ"ר, במיכל של גלון מכסה 30 מ"ר, מיכל של 5 גלון מכסה 150 מ"ר, ואפשר גם לקנות אותו במיכל ספריי לכיסוי של 2 מ"ר. וכמו בכל צבע, גם כאן יש לשים לב להוראות הכנת השטח והיישום, לאפשרויות הגיוון, וכן לייבוש הראשוני, לזמן ההמתנה עד יישום השכבה השנייה, ולבסוף גם לייבוש המלא.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים