חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אילו אלטרנטיבות לתחום הנדלן קיימות עבור מי שרוצה לבצע השקעות כיום?

 

מחפשים רעיונות השקעה? יתכן מאוד שאתם כמו רבים אחרים מחפשים אלטרנטיבות לנדל”ן. ואכן, כמה סימנים של העת האחרונה מעידים שאנשים מתחילים לחפש השקעות חלופיות, שאינם בנדל”ן

 

מחפשים רעיונות השקעה? יתכן מאוד שאתם כמו רבים אחרים מחפשים אלטרנטיבות לנדל"ן. ואכן, כמה סימנים של העת האחרונה מעידים שאנשים מתחילים לחפש השקעות חלופיות, שאינם בנדל"ן. הדבר נובע מכמה גורמים, למשל מסביבה של עליית ריבית במשכנתאות, מההבנה שמחירי הנדל"ן מגיעים לשיא של כל הזמנים ועוד. נציג כמה אלטרנטיבות, אך שימו לב שאין בדברים הללו המלצה או הכוונה. הדברים מוגשים לידיעת הקורא ונתונים לשיקול דעתכם הבלעדית. 

שוק ההון ושימוש בכלים דיגיטליים 

חלופה מרכזית שעומדת לרשות משקיעי הנדל"ן שמחפשים גיוון (ושמתאימה לאנשים שמרגישים שזה לא הזמן להיכנס לנדל"ן), נמצאת בשוק ההון. משקיעים מנוסים מסבירים כי הדרך להשקיע לאורך זמן מתבססת על הרעיון שנקרא "תיק השקעות". כלומר, לא מהמרים על מניה או שתיים או בונים שילוב של מניות או של ניירות ערך אחרים, מסוגים שונים. מי שמרגיש שחסר לו ידע בנושא, יכול להתייעץ עם בעלי מקצוע שמבנים בהשקעות, למשל יועצי השקעות. יחד עם זאת, נזכור כי יש כיום כלים מתוחכמים וממוחשבים, שיכולים לסייע בהרכבת תיק. אגב, ניתן ליצור תיק השקעות דיגיטלי או תיק ווירטואלי, לצורך התנסות גם ללא השקעת כסף אמיתי. כך מתאפשר תהליך למידה "על יבש", לפני שמרגישים שמוכנים לקפוץ למים. 

נכסים דיגיטליים מניבים או הלוואות חברתיות

אם נדל"ן דורש על פי רוב השקעה כספית משמעותית, הרי שישנו תחום צומח שחסמי הכניסה שלו הרבה יותר נמוכים. השקעה בנכסים דיגיטליים יכולה ליצור הכנסה פסיבית או כזאת שכרוכה עם זמן עבודה, אך הוא למעשה מינימלי. דוגמא לנכס דיגיטלי הוא חנות מסחר מקוונת. ניתן להקים חנות כזאת ולהתחיל לקדם אותה או לרכוש חנות קיימת, פעילה, שכבר צברה מוניטין ולקוחות משלמים. 

אפשר להשקיע בנכסים דיגיטליים מסוגים אחרים, כגון רכישת אתרים, בלוגים או ערוצי תוכן, שמניבים הכנסות של ספונסרים, דרך פרסומות, שיתופי פעולה מסחריים, מכירת לידים לעסקים ועוד. כדאי לציין כי מי שלא מרגיש בנוח עם נכסים דיגיטליים, נדל"ן או שוק ההון, יוכל למצוא פתרונות כגון תחום ההשקעות החברתיות. מדובר על פלטפורמות מימון, שבהם המשקיעים מלווים כסף לגורמים פרטיים או לעסקים. 

השקעות קריפטו – סיכוי מול סיכון 

אלטרנטיבה מאוד תנודתית, יש אומרים מסוכנת, הינה השקעה בקריפטו. קריפטו – כלומר מטבעות דיגיטליים, זה עולם רחב וסוג של ים עמוק. בתחום זה ניתן למצוא מטבעות יחסית וותיקים כגון ביטקוין או אית’ריום וכן מטבעות רבים אחרים שחלקם הניבו בשנים האחרונות תשואה גבוהה. יחד עם זאת, יש מומחים הסבורים שהמגמה כעת מתהפכת כך שלא ניתן לצפות מה יקרה בחודשים הקרובים. בתחום הקריפטו, צץ לאחרונה טרנד עדכני, השקעות NFT. מדובר על טוקנים דיגיטליים שמייצגים בעלות על נכסים דיגיטליים כגון יצירות אומנות, הקלטות, אנימציות ועוד. התחומים הללו מייצגים סיכוי לרווח גדול, אך גם סיכון של ערך ההשקעה. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים