חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

פיזיותרפיה פרטית

 

פיזיותרפיה היא מקצוע בריאות פרא- רפואי קונבנציונלי אשר עוסק בטיפול ובשיקום ממחלות, פציעות ומצבים פיזיולוגיים שונים באמצעים פיזיקליים מגוונים. הפיזיותרפיסטים ממלאים תפקיד מרכזי הן בטיפול והן בשימור התפקוד של אוכלוסיות רבות ומגוונות לרבות הגיל השלישי, ילדים, ספורטאים מקצועיים וחובבים ועוד

 

פיזיותרפיה היא מקצוע בריאות פרא- רפואי קונבנציונלי אשר עוסק בטיפול ובשיקום ממחלות, פציעות ומצבים פיזיולוגיים שונים באמצעים פיזיקליים מגוונים. הפיזיותרפיסטים ממלאים תפקיד מרכזי הן בטיפול והן בשימור התפקוד של אוכלוסיות רבות ומגוונות לרבות הגיל השלישי, ילדים, ספורטאים מקצועיים וחובבים ועוד. כיום ניתן לפנות לפיזיותרפיסט דרך הקופה או פיזיותרפיה פרטית. מטרת הטיפול המדובר היא להשיב את האדם לתפקוד מלא מבחינת הכוח וטווחי התנועה שלו, ללא כאבים, לאחר מחלה או פציעה. אנשים אשר זקוקים לפיזיותרפיה בשל מחלה כלשהי שחלו בה שפגעה להם ביכולת התנועה או מסבה להם כאבים גופניים שונים או אדם שנפצע, עבר אירוע מוחי או בשל כל סיבה אחרת, תוהים האם כדאי להם לבחור פיזיותרפיסט המוצע להם דרך הקופה או שמא כדאי להם לבחור פיזיותרפיה פרטית. במאמר הבא, תוכלו לקרוא על ההבדלים בין פיזיותרפיה פרטית לבין פיזיותרפיה המוצעת במסגרת קופות החולים.

מה עושים בטיפולי פיזיותרפיה?

במסגרת פיזיותרפיה פרטית, המטפל בוחן וחוקר לעומק את מקור הכאב או אי הנוחות שהביאו את האדם לטיפול. הוא ישאל על הרקע של האדם ואף יבצע בדיקה פיזית לתנועה כוח ותפקוד של המקום. על סמך התשאול והבדיקה הוא יבנה תוכנית טיפול להמשך וכבר בטיפול הראשון מתחילים לעבוד. טיפולי פיזיותרפיה ממוקדים בעבודה קשה ומשותפת של המטפל ושל המטופל, כאשר המטרה היא כאמור להפחית את הכאבים שלו ולהחזיר אותו לתפקוד. מעבר לתרגילים שמבצעים בקליניקה, יש צורך לתרגל גם בבית תרגילים שונים וזאת בהתאם להוראות של הפיזיותרפיסט הנבחר.

אז מה ההבדל בעצם בין פיזיותרפיה פרטית לבין פיזיותרפיה דרך הקופה?

ישנם מספר הבדלים בין פיזיותרפיה פרטית לבין פיזיותרפיה דרך הקופה:

ראשית כל, המחיר. ברוב קופות החולים טיפולי הפיזיותרפיה יינתנו בעלות תשלום רבעוני או בעלות סמלית של עשרות שקלים בלבד לטיפול וזאת בתנאי כמובן שיש הפנייה מרופא. פיזיותרפיה פרטית תעלה יקר יותר באופן משמעותי.

משך הטיפול הממוצע בקופות החולים יהיה כחצי שעה ואילו משך הטיפול אצל פיזיותרפיסט ספורט פרטי יארך בין 45 דקות לשעה.

בשל העובדה שזמן הטיפול בקופת החולים קצר יותר, ככל הנראה יהיה צורך ביותר טיפולים לעומת טיפולי פיזיותרפיה פרוטית. יחד עם זאת מרבית קופות החולים מגבילות את כמות הטיפולים המוצעים בסבסוד ועל כן חשוב לבדוק זאת מול הקופה.

עוד הבדל בין פיזיותרפיה פרטית לבין פיזיותרפיה המוצעת דרך הקופה הוא הזמינות של התורים. בעוד שלא פעם יש צורך להמתין פרק זמן משמעותי לטיפול פיזיותרפיה דרך הקופה, הרי שלקבוע טיפול ברפואה הפרטית יהיה דבר הרבה יותר קל והתורים יהיו הרבה יותר זמינים. מכיוון שכדי שטיפולי פיזיותרפיה יהיו יעילים יש צורך שהם יתבצעו כל שבוע או אפילו פעמיים בשבוע, אין ספק שזמינות תורים מהווה דבר חשוב.

האם ניתן לקבל טיפולי פיזיותרפיה פרטית מוזלים דרך ביטוחי בריאות פרטיים?

חשוב מאוד לדעת - אם אתם מבוטחים בביטוח בריאות פרטי כלשהו, ייתכן מאוד שמגיע לכם החזר על טיפולי רפואה משלימה פרטיים בכמות כלשהי, לרבות טיפולי פיזיותרפיה פרטית. ההחזר לרוב לא יהיה על העלות הכוללת של הטיפול, אך הוא בהחלט יכול להוזיל באופן ניכר את הטיפול ועל כן, אם אתם מעוניינים בפיזיותרפיסט פרטי, כדאי שתבדקו מה הביטוח מציע לכם כל הנוגע לרפואה פרטית והאם הדבר משתלם לכם.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים